Vakar „Girstučio” rūmuose prasidėjo 28-asis „Lietuvos teatrų pavasaris”. Kauniečių pamėgtos scenos meno šventės uvertiūra buvo Vilniaus senamiesčio teatro surengta akcija „Į pavasarį”. Vakar po pietų miesto gatvėmis važiavo didelis betonvežis, paverstas velykiniu margučiu, su kviesliais, pranešančiais apie festivalio pradžią. Aikštėje prie „Girstučio” irgi stūksojo trys dideli stilizuoti spalvingi kiaušiniai. Į spektaklį besirenkančius žiūrovus ir praeivius Vilniaus senamiesčio teatro aktoriai sveikino Velykų proga, su pavasariu – vėluojančiu gamtoje, bet ryškiai pražystančiu festivalio scenoje. Akcijos pabaigoje iš milžiniško kiaušinio į dangų pakilo būrys balandžių.
Salė darosi per maža
Po tokio nuotaikingo pasveikinimo publika gausiai suplūdo žiūrėti „Keistuolių” teatro spektaklio „Meilė ir mirtis Veronoje”. Šią kultinę Kęstučio Antanėlio ir Sigito Gedos roko operą pernai rudenį pastatė režisierius Aidas Giniotis. Šiemet kovą per „Auksinių scenos kryžių” įteikimo ceremoniją šio spektaklio kūrėjams buvo įteikti trys apdovanojimai: geriausiu režisieriumi pripažintam Aidui Giniočiui, spektaklio scenografiją ir kostiumus sukūrusiai Vilmai Masteikienei ir Džiuljetos vaidmenį atlikusiai Ievai Stundžytei.
„Šiemet labai stipriai pajutome, kad 500 vietų turinti „Girstučio” salė per maža. Bilietus į spektaklį „Meilė ir mirtis Veronoje” žiūrovai išpirko žaibiškai. Jei norėtume patenkinti visus pageidavimus, reikėtų Kaune suvaidinti bent tris šios kultinės roko operos, kuria ypač domisi jaunimas, spektaklius”, – sakė „Girstučio” kultūrinės veiklos organizatorė, ilgametė „Lietuvos teatrų pavasario” rengėja Dalia Nenėnienė.
Svečiai iš Lenkijos ir Ispanijos
Dar neprasidėjus festivaliui, jau buvo išpirkti visi bilietai ir į daugelį kitų spektaklių. „Didžiausią publikos smalsumą, be „Meilės ir mirties Veronoje”, kėlė taip pat Klaipėdos dramos teatro atvežamas „Viskas apie moteris”, kurį režisavo Dalia Tamulevičiūtė, Valstybinio jaunimo teatro „Dėdė Vania”, pristatomas režisieriaus Algirdo Latėno. Jau baigiasi bilietai į finalinį šventės vakarą, kuriame bus rodoma roko opera „Jūratė ir Kastytis”. Į Oskaro Koršunovo spektaklį „Vaidinant auką” beliko „galiorka”, – vardijo D.Nenėnienė.
Balandžio 18 – gegužės 1 dienomis vykstančiame festivalyje „Lietuvos teatrų pavasaris” bus parodyta iš viso trylika spektaklių. Šiemet „Girstučio” scenoje vaidins du užsienio kolektyvai – šokio teatras iš Ispanijos Taragonos miesto ir iš Lenkijos atvykstantis Torūnės dramos teatras.
„Iš Torūnės atvežamas spektaklis „Sutuoktuvės” ypač įdomus tuo, kad jame pagrindinį vaidmenį sukūrė Vladas Bagdonas. Nemokantys lenkiškai žiūrovai neturėtų baimintis – spektaklis bus verčiamas bėgančia eilute. Jau dabar pastebėjome, kad šiais festivalio svečiais domisi Lietuvoje gyvenantys lenkai”, – pasakojo festivalio organizatorė.
Sniečkus, Bordonaitė ir kiti
Šiandien „Lietuvos teatrų pavasario” afiša kviečia žiūrėti „Auros” šokio teatro spektaklį „Išvykimai”. Rytoj festivalio scenoje įsikurs Tarybų Lietuvos nomenklatūros tūzai – Herkaus Kunčiaus istorinio grotesko „Matas”, pastatyto Nacionaliniame dramos teatre, veikėjai. Kritika šį režisieriaus Arvydo Vidžiūno spektaklį vadina smagiu antibolševikiniu grotesku.
„Matas yra LKP pirmojo sekretoriaus Antano Sniečkaus revoliucinis slapyvardis ir šachmatų partijos finalas. Gimiau dar Tarybų Lietuvoje, todėl norėjosi pažvelgti į artimą istoriją, ypač veikusią mano tėvų ir senelių kartą. Dauguma pjesės „Matas” įvykių klostosi Kaune” , – sako dramaturgas, prozininkas ir eseistas Herkus Kunčius.