Klaipėdos keleivių ir krovinių terminale prakiurus rezervuaro dugnui ištekėjo daugiau kaip tūkstantis tonų naftos atliekų.
Šiandien uostamiesčio aplinkos apsaugos departamento pareigūnai tirs, ar avarijos vietoje užterštas gruntas.
Iš laivų surinkti teršalai iš rezervuaro ištekėjo birželio 22 dieną. Apie avariją aplinkosaugininkai sužinojo tik vakar iš „Klaipėdos” dienraščio. Žurnalistai į bendrovės teritoriją nebuvo įleisti.
Vakar Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento Klaipėdos skyriaus viršininkas Romualdas Dužinas patvirtino, kad išsiliejimo tikrai būta.
Į klausimą, kodėl apie avariją nebuvo pranešta aplinkosaugininkams, R.Dužinas teigė, kad jei teršalai neišteka už apsauginio pylimo, pranešti neprivaloma.
Tačiau incidentas turi būti užfiksuotas specialiame terminalo bendrovės pavojingų atliekų tvarkymo žurnale.
Savaitgalį iš kelionės šiltuose kraštuose grįžęs Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo direktorius Benediktas Petrauskas teigė, kad įrašas žurnale apie teršalus yra. Aplinkosaugininkams, anot jo, nepranešta todėl, kad iš rezervuaro ištekėjusios naftos produktų atliekos neužteršė aplinkos, nepateko į uosto akvatoriją. Pasak B.Petrausko, rezervuare buvo 1,5 tūkst. tonų mazuto su vandeniu. Bendrovė per tris dienas surinko ir į „Klaipėdos energijos” bendrovę išvežė per tūkstantį tonų naftos produktų atliekų.
Užterštus vandenis ir panaudotus naftos produktus iš uosto surenkanti Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalo bendrovė turi tris rezervuarus. Iš jų du naudojami teršalams laikyti. Rezervuarai yra seni, statyti beveik prieš 30 metų. Todėl ir prarūdijo vieno jų dugnas.
Dienraščio žiniomis, avarinės būklės yra ir antrasis naftos produktų atliekoms naudojamas rezervuaras.
B.Petrauskas tvirtino, kad iš prarūdijusio rezervuaro išvalius mazuto likučius, jis maždaug per mėnesį bus sutvarkytas. Kad teršalai iš rezervuaro toliau netekėtų, prarūdijusi skylė užkimšta maišais.
Vidmantas Matutis