Vakar Lietuvos jūrų paieškos ir gelbėjimo koordinacinį centrą (LJPGKC) pagaliau pasiekė oficialios žinios iš Kaliningrado, kur trečiadienį, sprogus tanklaiviui, į aplinką pateko naftos produktai.
Apie incidentą Kaliningrado uoste Rusijos institucijos mūsų tarnybas informavo nuo jo praėjus pusantros paros. Rašte LJPGKC Kaliningrado specialiosios jūrinės inspekcijos vadovai tikina, kad vandens užterštumo uoste naftos produktais neužfiksuota.
Tanklaivis „Giovanna” Kaliningrado uoste, prie laivų remonto įmonės „Jantar” krantinės, sprogo trečiadienį, apie 19.30 val. Kilęs gaisras buvo gesinamas iki ketvirtadienio paryčių. Apie incidentą Lietuvos institucijos sužinojo tik iš neoficialių šaltinių.
Teigiama, jog sprogimas įvyko iš vieno tanko į kitą perpilant naftos produktus. Tuo metu laive buvo 200 tonų mazuto ir 200 tonų dyzelinio kuro.
Dalis jų, sprogimui pažeidus Kaliningrado įmonei „Baltterminalbunker” priklausančio laivo korpusą, išsiliejo į vandenį. Rusai teigia, kad avarijos vietoje buvo nedelsiant pastatytos boninės užtvaros, ir jos sustabdė teršalų plitimą uosto akvatorijoje bei Priegliaus upėje.
Anot Kaliningrado jūrų uosto administracijos vyriausiojo valstybinio jūrų aplinkos apsaugos inspektoriaus Michailo Durkino, vandens paviršiuje prie laivo pastebėta tik nedidelis kiekis naftos produktų, tačiau jis pripažino, kad dalis teršalų gali būti nusėdę dugne.
Vietos žalieji pareiškė su nerimu laukiantys orų atšilimo, nes esą tada teršalai iškils į paviršių ir taps tikra ekologine bomba.
„Nerealu, kad šis nedidelis kiekis teršalų pasieks mūsų pakrantę”, – vakar „Vakarų ekspresui” sakė Lietuvos jūrų aplinkos apsaugos agentūros direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Tilvikas, kuriam Kaliningrado uosto atstovai pažadėjo atsiųsti išsamesnius vietos vandenų laboratorinių tyrimų rezultatus.
Užvakar agentūros darbuotojai iš lėktuvo apžiūrėjo Baltijos pakrantę bei jūrą ties siena su Rusija. Tada jokių naftos dėmių neaptikta. Pirmadienį ketinama pakartoti tokią apžiūrą.