Iš visų objektų, kurie skaldo vyrus ir moteris, didžiausią vyrų pasipiktinimą kelia pastarųjų meilė aksesuarams, o ypač rankinėms.
Moteriai rankinė – būdas pa-rodyti savo asmenybę ir nuotaiką. Tai statuso indikatorius, ketinimų deklaracija, ginklas minioje ir mobilus ūkis.
Vyrui – ne daugiau nei brangus ir beprasmiškas daiktas, į kurį sudedami nenaudingi čekiai, visoks šlamštas ir kur nuolat prapuola raktai. Jų jokiu būdu nepalyginsi su patogiomis kelnių kišenėmis.
Lyčių tarpusavio nesupratimo prarają dar labiau pagilina naujas tyrimas. Jis įrodo, jog moterų romanas su rankinėmis pasiekė naują lygį.
Šiandien spausdinami skaičiai rodo, jog pastaruosius penkerius metus moterys rankinėms išleidžia dvigubai daugiau pinigų. Tyrimų kompanijos „Mintel” duomenimis, 2000-2005 metais prekyba padidėjo 146 proc. ir pasiekė rekordinę 350 mln. dolerių sumą.
Tyrimo autorė Kler Birks mano, kad tokia fenomenali sėkmė iš dalies susijusi su tuo, kad moterys jaučiasi privalančios savo arsenale turėti „žvaigždžių” rankinių.
„Moterys perka tiek daug rankinių, jog, nepaisant mažesnių kainų, rinkos vertė gerokai padidėjo, – sakė ji. – Didžiausią vaidmenį rinkai turėjo tai, jog daugėja dirbančių moterų. Vadinasi, jos ne tik turi pinigų, bet ir jaučia poreikį stilingai rengtis, nešioti stilingus aksesuarus bei rankines. Dabar populiaru turėti rankinių kolekciją visiems gyvenimo atvejams: oficialiems priėmimams, naktiniams klubams, šiokiadieniams biure ir einant apsipirkti.”
Aukščiausios klasės dizainerių rankinės, kurių etiketėse nurodyta 1 000 svarų sterlingų kaina, – ne retenybė. Jos itin populiarios.
Kiekviena moteris, svajojanti apie šio sezono „hitą” – „Dio Gaucho” rankinę, turi būti pasirengusi už ją pakloti 815 svarų sterlingų ir dar mėnesį laukti eilėje.
Vos tik nauja „Gucci” ar „Chloe” rankinė sušmėžuoja Keitės Mos ar Paris Hilton rankose žurnalo „Heat” puslapiuose, šie modeliai iškart nušluojami nuo „Selfridges” ir „Harrods” parduotuvių lentynų.
Nors dizainerių markės ir populiarios, prekybos apimtis dažniausiai didina nebrangių importinių ar pigių savų imitacijų antplūdis. Didieji prekybos centrai dalijasi pelningą aksesuarų rinką. 2000-2004 metais jų dalis šioje srityje padidėjo 122 proc.
„Jimmy Choo” markės savininkė Tamara Melon sakė aksesuarų rinkoje pastebinti didelių permainų. „Nesvarbu, ką vilkite, – jeigu avite gerus batelius ir turite gerą rankinę, atrodysite puikiai”, – sakė ji.
„Moterų rankinės – padėties simbolis, idealus aksesuaras. Bet kurio amžiaus ir visuomenės sluoksnio moteriai rankinės pirkimas – malonus, nuotaiką keliantis laiko leidimo būdas. Pastaruoju metu regime įdomią transformaciją: šiandien moterys pasirengusios daug pinigų išleisti aksesuarams, o ne drabužiams, kaip anksčiau.”
Pernai atlikti tyrimai parodė, kad 60 proc. moterų turi 10 ir daugiau rankinių, 3 proc. – ne mažiau nei 25!
„Mintel” tyrime tvirtinama, kad šios prekės paklausa šiuo metu nepatenkinama. „Nėra pagrindo manyti, kad per kitus penkerius metus prekyba sustos”, – sakė K. Birks.
Nors vyrai gali ir toliau nesuprasti rankinių patrauklumo, šiek tiek paaiškėjo jų turinys.
Kompanija „Prudential” apklausė 1700 moterų ir išsiaiškino, jog greta senų traukinių bilietų, čekių ir šratinukų kiekvienoje moteriškoje rankinėje laikomi asmeniniai daiktai, kainuojantys vidutiniškai 550 svarų sterlingų.
Dažniausiai tai mobilusis telefonas, piniginė, plaukų šepetys, kvepalai, kosmetika, užrašų knygelė arba organaizeris odiniame dėkle bei namų ir mašinos rakteliai. Vasarą – dar ir saulės akiniai.