Praėjusių metų Ženevos automobilių parodoje pirmą kartą Europai pristatytas „Hyundai” E klasės sedanas „Grandeur”. Ilgai laukta XG350 modelio pamaina pagaliau pasirodė ir oficialios „Hyundai” atstovės Lietuvoje, bendrovės „Vytaras” salonuose.
Tai viena reikšmingiausių P. Korėjos automobilių gamintojo naujienų per paskutinius metus. „Hyundai Motor Co.” naujam prestižinės klasės flagmanui numatė svarbią misiją – pakeisti žmonių suvokimą, koks turėtų būti aukštos klasės ir išliekamosios vertės automobilis bei sustiprinti vis gerėjantį kompanijos įvaizdį tiek Europoje, tiek ir kitų kontinentų rinkose. Sukonstruotas ant jau anksčiau debiutavusios penktos kartos „Hyundai Sonata” platformos, „Grandeur” suderino aukštą surinkimo ir inžinerinę kokybę, patrauklų europietišką stilių ir pažangias technologijas, įskaitant elektroninę stabilumo kontrolės sistemą (ESP). Nenusileisdamas kitiems tos pačios klasės modeliams „Grandeur” diktuoja naujus erdvumo bei bazinės įrangos standartus. Pagaliau, automobilis įkūnija tų vairuotojų lūkesčius, kurie tikisi sėsti už visapusiškai kokybiško, puikiai sukomplektuoto ir nepriekaištingai veikiančio aukštos klasės sedano vairo”.
Automobilio išorė
Sukonstruotas ant penktos kartos „Hyundai Sonata” platformos, „Grandeur” turi šiam modeliui artimų bruožų, tačiau šis panašumas tik patvirtina, kad „Hyundai Motor Co.” skiria daug dėmesio bendram automobilių gamos stiliaus ir tapatybės formavimui. „Grandeur” ilgis siekia 4895 mm, plotis – 1845 mm, o aukštis – 1490 mm. Automobilis 20 mm ilgesnis ir platesnis už „XG350”, be to jis savo pirmtaką praaugo 70 mm. Naujos kartos sedanas taip pat pasižymi 30 mm ilgesne ratų baze, o tai leido sukurti labai erdvų ir talpų automobilio saloną bei bagažo skyrių. „Grandeur” siluetas vientisas, solidus ir ekstraordinarus E segmente. Patrauklus išorės dizainas, suderintas su puikia interjero ergonomika ir jo erdvės išplanavimu bei funkcionalumu – tai šiuolaikinio, naujos kartos „Hyundai” automobilio bruožai. Bendrai automobilio architektūrai savitus akcentus suteikia 2 nerūdijančio plieno išmetamųjų dujų vamzdžiai, 17’ stilingi lengvo lydinio ratlankiai, priekiniai ksenoniniai XENON žibintai bei galinėje automobilio dalyje estetiškai integruota vientisa galinių žibintų juosta, susidedanti iš 132 ryškią šviesą skleidžiančių šviesos diodų.
Pažangus saugumas
„Grandeur” sukaupė išskirtinai turtingą aktyvių ir pasyvių saugumo technologijų arsenalą. Aktyvaus sedano saugumo fronte – elektroninė stabilumo kontrolės sistema, efektyviai reguliuojanti stabdžių antiblokavimo (ABS) bei antiprabuksavimo (TCS) sistemų darbą. Subalansuota automobilio pakaba paremta jau gerai pažįstama ir patikima dvisvirtės priekinės ir daugiasvirtės galinės pakabų sinteze. Jos dėka automobilis valdomas lengvai, stabiliai ir išskirtinai tiksliai. Plataus diametro ventiliuojami stabdžių diskai, suderinti su ABS bei elektronine stabdymo galios paskirstymo sistema (EBD), veikia nepriekaištingai ir garantuoja patikimą stabdymą.
Ne mažiau įspūdingas „Grandeur” pasyvusis saugumas. Jį užtikrina 8 saugos oro pagalvės (su priekyje sėdinčio keleivio pagalvės atjungimo funkcija), aktyvūs priekinių sėdynių galvos atlošai, reguliuojamo aukščio priekiniai saugos diržai su įtempikliais ir tempimo jėgos ribotuvais, susidūrimo metu atsiblokuojantys durų užraktai, kita gausi saugumą garantuojanti įranga. Nuo nenumatytų atsitikimų automobilį sergsti gamyklinė apsaugos sistema bei imobilizatorius su kintamu kodu.
Beprecedentė erdvė ir jos pritaikymas
„Grandeur” – neginčijamai pats prabangiausias iš visų iki šiol sukurtų „Hyundai” modelių. Sedano salonas dvelkia nuosaikiu, raminančiu stiliumi, tuo pačiu išsiskiria aukšta ergonomika ir funkcionalumu. Patogios sėdynės, puiki ergonomika, aukščiausios kokybės odos, medžio bei metalo apdailos medžiagos – visa atlieka svarbų vaidmenį, siekiant, kad „Grandeur” būtų pilnavertis E klasės žaidėjas. Automobilio salone galima puikiai jaustis bet kokiu oru. Automatinis oro kondicionierius (dviejų zonų) su oro kokybės palaikymo sistema (Air Quality System – AQS) sukuria gerą atmosferą bet kokiomis aplinkos sąlygomis. Muzikos mylėtojams „Hyundai” taip pat paruošė daug malonių staigmenų. „Grandeur” sumontuota aukščiausios kokybės audio aparatūra su INFINITY garsiakalbiais. Visa sistema sudaryta iš 315 W garso stiprintuvo, AM, FM, MP3 bei CD grotuvo (su 6 kompaktinių plokštelių keitikliu), o taip pat 8 pozicijose išdėstytų dešimties garsiakalbių, įskaitant ir gale sumontuotą žemų garso dažnių „subvuferį”. Garso sistemos valdikliai patogiai integruoti ir į automobilio vairaratį.
Kalbant apie „Grandeur” salono komfortą svarbu paminėti 10 krypčių elektros valdomą vairuotojo bei 4 kryptimis valdomą priekyje sėdinčio keleivio sėdynę, elektra valdomą galinio stiklo užuolaidėlę, elektros pagalba reguliuojamą vairaračio aukštį bei atstumą nuo vairuotojo, elektrochrominį galinio vaizdo veidrodėlį. Be to automobilyje gausu patogių daiktadėžių, puodelių laikiklių, elektros lizdų, aukšto intensyvumo šviesos šaltinių išdėstytų būtiniausiose vietose. Automobiliu patogu leistis į trumpas išvykas ar ilgas keliones. 469/523 l talpos bagažinė suteikia galimybę sutalpinti išskirtinai daug vietos reikalaujantį krovinį.
V6 – „šeštasis galios pojūtis”
Ypatingas automobilio charakteris atsiskleidžia tuomet, kai užvedamas jo variklis. 3.3 DOHC V6 „Lambda” jėgos agregatas sukonstruotas vadovaujantis penkiais kriterijais – nepriekaištingas veikimas, ekonomiškumas, pagerintas triukšmingumo lygis, ilgaamžiškumas ir žemas taršos lygis. Variklyje įdiegta pažangi kintamų vožtuvų atsidarymo fazių (CVVT) sistema, padedanti sumažinti degalų sąnaudas bei išlaikyti automobilio galingumą esant pakankamai žemoms variklio apsukoms. Aliumininis jėgos agregato cilindrų blokas garantuoja nedidelį variklio svorį, o iš specialaus plieno lydinio pagaminta daugiaeilė variklio paskirstymo veleno grandinė padidina jo tarnavimo amžių, patikimumą ir sumažina triukšmingumo lygį. Viso to rezultatas puikus – pažangus variklis, išvystantis 235 AG galią esant 6000 min-1 bei 304 Nm sukimo momentą esant 3500 min-1. Geriausios LAMBDA variklio savybės dar labiau išryškėjo, jį nepriekaištingai suderinus su 5 laipsnių adaptyvine (HIVEC) automatine transmisija H-MATIC. Ji užtikrina sklandų pavarų perjungimą, atitinkantį automobilio technines charakteristikas.
Triukšmas ir vibracija NVH
Padarius didelę pažangą mažinant gausybės pagyrimų pelniusio modelio „Sonata” triukšmo ir vibracijos lygį, „Hyundai” inžinieriams ne mažiau sėkmingai pavyko sutelkti savo dėmesį į naująjį „Grandeur”. Kiekvienas reikšmingesnis mazgas buvo intensyviai tobulinamas. Atliekant NVH tyrimus buvo nustatytos tinkamiausios izoliacinės medžiagos kiekvienai kėbulo daliai. Porėmis ir kėbulo skydai buvo sustiprinti ir sutvirtinti. Siekiant sumažinti variklio skleidžiamą triukšmą ir vibraciją buvo panaudoti hidraulinių cilindrų tipo variklio įtvirtinimo elementai ir nauja, dar veiksmingesnė variklio dangčio apmušalų sistema. Strategiškai svarbūs apmušalai buvo panaudoti siekiant užsandarinti ir nuo vėjo bei vibracijos „karštuosius taškus”. Nauja salono oro srautų valdymo sistema veikia pastebimai tyliau, kaip ir papildomi variklio įrenginiai. Siekiant sumažinti vėjo keliamą triukšmą iš naujo buvo suprojektuoti ir stoglangio tvirtinimo elementai. Taip NVH lygis buvo pastebimai sumažintas, o keletu kitų priemonių pavyko pasiekti naują stiprumo ir patvarumo lygį.
Į 125 984 Lt su PVM bendrovės „Vytaras” salonuose kainuojančio „Grandeur” įrangos sąrašą įeina 8 saugos oro pagalvės, aktyvūs priekinių sėdynių galvų atlošai, elektroninė stabilumo kontrolės sistema ESP, antiprabuksavimo sistema TCS, ABS su EBD, 4 kryptimis (vertikaliai ir horizontaliai) elektros pagalba reguliuojamas teleskopinis vairaratis, automatinis oro kondicionierius (dviejų zonų) su oro kokybės kontrolės sistema, odiniai sėdynių apmušalai, 10 krypčių elektra valdoma vairuotojo bei 4 kryptimis valdoma keleivio sėdynė, audiosistema (INFINITY garsiakalbiai) su valdymu ant automobilio vairo , odos ir medžio salono apdailos elementai, ksenoniniai (XENON) žibintai, 17″ colių lengvo lydinio ratlankiai ir daug kitos įrangos.