Naujoji „Santa Fe” – labiau europietiškas ir sportiškas stilius

Vasario 28 dieną „Hyundai” Europai viešai pristatė visiškai naują „Santa Fe” modelį. Naujasis automobilis „Santa Fe”, išsiskiriantis žaviu dizainu ir gausybe patrauklių funkcijų, yra pajėgus konkuruoti europietiško stiliaus aukščiausios klasės visureigių (SUV) segmente, kuriuo domisi vis daugiau vartotojų.

„Hyundai” ir visureigių rinka

1999 m. Detroito automobilių parodoje pristatytas „Santa Fe” modelis suteikė „Hyundai” aukščiausios klasės visureigių (SUV) gamintojo vardą. „Hyundai” sulaukė ne tik pagyrimų, bet ir daugybės naujų klientų. Savo unikaliu, galingu ir nepriklausomu dizainu šis modelis tapo naujos automobilių klasės, suvienijusios lengvojo automobilio komfortą ir pravažumą nelygiomis vietovėmis, pionieriumi. Bendrovė „Hyundai”, paskatinta „Santa Fe” sėkmės, nutarė išplėsti savo gaminamų visureigių gamą.

Mažiausias visureigis – „Tucson”, buvo pradėtas gaminti 2004 m., siekiant patenkinti sparčiai augančią dar vieno, mažesnio visureigio paklausą. „Tucson” taip pat buvo pagrįstas „Hyundai” principu – kurti puikiai gyvenimo būdą atitinkančius SUV klasės automobilius, nebijančius ir bekelės. Išleidus „Tucson”, „Hyundai” rinkos dalis tokių automobilių segmente viršijo 100 000 vienetų.

Visiškai naujo D segmento automobilis „Santa Fe” buvo suprojektuotas siekiant toliau kovoti dėl „Hyundai” dalies šiame dinamiškame, bet užpildytame rinkos segmente. Šis modelis, palyginus su pripažintu jo pirmtaku, turi neabejotinų privalumų. Jis šiek tiek didesnis – 175 mm ilgesnis, 45 mm platesnis ir 65 mm aukštesnis. Atstumas tarp ašių (važiuoklės bazė) padidintas 80 mm. Automobilis išsiskiria didesniu komfortu, labiau lengvąjį automobilį primenančiomis vairavimo savybėmis ir nauju, kerinčiu tarptautiniu stiliumi. Be jokios abejonės, salone yra daugiau erdvės, prabangos bei patogumo, o dėmesys naudotojui pabrėžtas dar labiau. Rezultatas – unikalus rinkinys, kuriame tradiciniai „Hyundai” privalumai ir vertybės, susiję su kokybe, patikimumu ir stulbinančiomis darbinėmis savybėmis, yra išreikšti dizainu, spinduliuojančiu pritapimą prie gyvenimo būdo ir gyvybingumą.

„Santa Fe” – tai automobilis, patrauklus daugeliui žmonių, nesvarbu, ar jie atrodo sportiškai ir atletiškai, ar sėkmingai daro karjerą, rūpinasi šeima ar savo stiliumi, arba tiesiog teikia pirmenybę kokybei ir vertei.

Naujas išorės dizainas ir stilius

Bekompromisis ir neeilinis. Tai – pripažinti „Santa Fe” privalumai, susiję patikimumu ir įmantrumu, išreikšti nauju – ryškiu ir aptakiu – tarptautiniu stiliumi. To rezultatas – išskirtinai patrauklus ir gražus automobilis.

Naujos grotelės, pabrėžiančios variklio gaubto įspūdingas linijų proporcijas, taip pat sujungia viršutinę kėbulo dalį ir gerai apgalvotą apatinės kėbulo dalies apsaugą, kuri yra pilkos spalvos. Horizontalūs ankšties pavidalo šviesos prietaisų blokai – tai svarbiausias projekcinių priekinių žibintų, įtaisytų po skaidriu stiklu ir juoduose lizduose (abu elementai ir veiksmingi, ir vizualiai patrauklūs), bruožas. Nuolaidus viršutinis gaubtas ir priekinis statramstis byloja apie geras darbines savybes, o plati stovėsena užsimena apie išskirtines valdomumo ir sukibimo su kelio danga savybes. Automobilio priekinės dalies stilius yra sklandus, svetingas ir tiesiog pakerintis.

Žiūrint iš šono, naujas ir patobulintas profilis sukurtas sklandžiomis, aptakiomis ir proporcingomis kreivėmis. Veržlią eleganciją ties pakraščio linija pabrėžia chromuotos durų rankenos ir dviejų tonų veidrodžių korpusai. Šoniniai posūkio rodikliai ir lygūs priekinių žibintų gaubtai irgi įneša savo indėlį bendram įmantrumui sukurti. Apatinės kėbulo dalies danga yra matinės pilkos spalvos, atitinkančios priekinio apatinio skydo spalvą. Elegantiški 18 colių ratai po gerai apgalvotomis sparnų arkomis suteikia įspūdingą prošvaisą ir pribloškiamą stovėseną. Nauja stogo bagažinė sudaro neatskiriamą stogo formos dalį ir taip dar labiau išryškina bendrą darną. Darną, paliekančią manevringumo ir aerodinaminio grakštumo įspūdį.

Naujojo „Santa Fe” galinis trijų ketvirčių vaizdas aiškiai atitinka idėją, kuria vadovaujantis buvo patobulinta kiekvienos linijos išraiška. Automobilį pailginus atsirado galimybė sukurti veržlesnį profilį. Apgaubti galinių žibintų blokai įleisti į žemyn platėjančią „juosmens liniją”. Taip jie atkartoja išgrynintus priekio bruožus. Aukštai įtaisytas stabdžių žibintas, kuriame panaudoti šviesos diodai, integruotas į galinį aptaką, o galiniai rūko žibintai įrengti buferio įdubose. Praktiškas galinis gaubtas, dengiantis plačią bagažo skyriaus angą, tiksliai užbaigia visą veržlų siluetą. Judrumo, apibūdinto gerai apgalvota simetrija, nuotaiką liudija visa struktūra. Bendroji tema – tai funkcionali, tiksliai išreikšta elegancija.

Naujas, įmantresnis salonas

Šiuolaikišku darniu dizainu naujojo „Santa Fe” salono komfortas iškeltas į prestižinį lygį. Padidinus salono erdvę atsirado ne tik daugiau vietos, bet ir galimybė įrengti net 7 normalaus dydžio sėdynes. Projektuojant naują 5 ir 7 sėdynių modelių saloną, didžiausias dėmesys buvo sutelktas į išdėstymo bei naudojimo paprastumą, taip pat – į medžiagų kokybę.

Saikingai ir skoningai panaudojus blizgų medį bei mechaniškai apdorotą metalą ir derinant tris dviejų atspalvių variantus sukurta ypač rami atmosfera. Naujoviški tinklelio tipo apmušalų audiniai ir aukštos kokybės, tradiciniu būdu apsiūta oda palieka namų aplinkos pojūtį. „Hyundai” tolygiai vystant projektavimo procesus buvo sukurtos ypač komfortiškos, puikiai palaikančios ir elegantiškos sėdynės, papildytos praktiškais patobulinimais: elektriniai sėdynių reguliatoriai, integruotos atramos galvai, reguliuojama juosmens atrama, stūmoklinis aukščio reguliavimo įtaisas. Dabar netgi sėdynių šildytuvai veikia dviem etapais.

Naujuoju „Santa Fe” didelį žingsnį į priekį žengtas ir salono klimato valdymo srityje. Galima įsigyti ir automatiškai, ir mechaniškai valdomą dviejų zonų oro kondicionierių. Sistema patobulinta kintamojo veikimo oro kompresoriaus technologija ir optimizuota kruopščiai suprojektavus oro įleidimo bei išleidimo kanalus. Kaip tik dėl to aplinka yra puikiai vėdinama. 7 sėdynių varianto trečiosios eilės sėdynėse įtaisytas atskiras oro kondicionavimo blokas ir vėdinimo kanalai.

Pagrindinių ir pagalbinių valdiklių ergonomiškas išdėstymas yra neatsiejama „Hyundai” tradicijos dalis, tad kiekvienas valdiklis yra lengvai pasiekiamas ranka ir net ne tokius svarbius mygtukus, pavyzdžiui, elektra atidaromų ir uždaromų langų valdymo mygtukus, rasti ir įjungti labai paprasta. Šiuolaikiškas mėlynos spalvos prietaisų apšvietimas nevargina akių ir pagerina matomumą. Aukštos kokybės puikiai juntamas reguliuojamo pokrypio teleskopinis vairaratis ir pavarų svirtis dar labiau išryškina nuoseklią kokybę ir įmantrumą.

Nauja vidurinė konsolė buvo suprojektuota iš naujo, kad vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui būtų lengviau ją pasiekti, pasidėti ir pasiimti daiktus. Taip pat, kaip ir kiekviename „Hyundai” automobilyje, yra gausybė vairuotojo bei keleivio važiavimo komfortą ir patogumą užtikrinančių elementų. Rezultatas – tikrą malonumą teikianti ir gaivinanti patirtis kiekvienam, kas važiuoja naujuoju „Santa Fe”.

Naujas patogumo lygis

Pritaikant naująjį „Santa Fe” prie potencialių klientų gyvenimo stilių įvairovės nebuvo praleista nei menkiausia smulkmena. Išskirtinė informacijos ir pramogų sistemomis atkuriamo garso kokybė reguliuojama mygtukais ant vairaračio, taip pat valdoma ir greičio palaikymo sistema. Trys 12 V elektros lizdai praverčia prireikus prijungti papildomą įrangą. Kitokia standartinė ir pasirenkama įranga taip pat gausi: elektrochrominis (ECM) veidrodis su kompasu, skaitymo lemputės gale, apšvietimo lemputės duryse, puodelių ir akinių nuo saulės laikikliai (pakeistos vietos), talpūs žemėlapių dėklai, plačiakampiai išoriniai veidrodžiai, vidinis veidrodis pokalbiams, valytuvai, valdomi lietaus jutikliais, valytuvų atitirpdymo sistema, nuo saulės poveikio apsaugantis stiklas, įlipimo nenaudojant raktelio sistema, šaldymo dėžė, bagažo dėklas po grindų danga, apšvietimo automatinio valdymo sistema, bagažo skyriaus apšvietimo prietaisai ir uždangalas, bagažo tinklelio kabliai, įtaisai vaikiškai kėdutei, viduriniai galinės sėdynės porankiai, užrakto blokuotė ir imobilizatorius, padidinti skydeliai nuo saulės su kišenėmis, signalinė saugos lemputė, kelionės kompiuteris ir skaitmeninis laikrodis.

Daugiau erdvės salone ir daugiau lankstumo

Naujajame „Santa Fe” išplėtus erdvę ir pagerinus galimybes susidėti daiktus buvo žengtas didelis žingsnis į priekį. Sukurti šiek tiek papildomos erdvės „Hyundai” dizaineriams ir inžinieriams buvo labai svarbu. Automobilį pailginus 175 mm ir paplatinus 45 mm, tai tiesiogine prasme virto salono komfortu ir patogumais. Vairuotojui tikrai pravers papildoma 25 mm erdvė kojų srityje. Bagažo skyrius taip pat buvo pailgintas bei paplatintas, tad erdvė kroviniui padidėjo 84 litrais. Laisvė kurti patogią aplinką tapo įsikūnijo net 774 (1582) litrų talpos bagažinėje. Naujasis „Santa Fe” yra talpesnis, o automobilį pakrauti ir iškrauti – lengviau. Išplėtus erdvę virš galvos, ties pečiais ir ties kojomis, toks salono erdvumas taip pat sudaro sąlygas labai nesunkiai pasiekti tai, ko reikia. Plačios durys, aukštesnė stogo linija, padidintas atstumas tarp priekinių ir galinių sėdynių, optimali statramsčio padėtis ir vidaus prošvaisos matmenys reiškia, kad įlipti ir išlipti iš „Santa Fe” yra ypač lengva ir komfortiška. Bendras šiomis priemonėmis įgyvendintas rezultatas – tai naujas erdvumo ir prabangos pojūtis.

Naujų variklių ir transmisijų gama

Naujojo „Santa Fe” galia pasireiškia tolygiau ir tobuliau; šias savybes papildo „Hyundai” būdingas patikimumas net ir šiurkščiomis sąlygomis bei ekologiškumas. Abu modernizuoti 2,2 litro dyzelinis CRDi ir 2,7 litro benzininis varikliai pasižymi puikiomis dinaminėmis savybėmis.

Pati naujausia „Hyundai” kintamos geometrijos turbokompresoriaus (VGT) technologija 2,2 litro dyzeliniam varikliui (110 kW ties 4000 sūk./min; 335 Nm ties 1800–2500 sūk./min) suteikia dar daugiau galios, lemia mažesnes degalų sąnaudas ir pagerina bendras dinamines savybes. Dar efektyvesnė, aukšto slėgio bendros magistralės (angl. Common Rail) dyzelino įpurškimo sistema užtikrina geresnę reakciją ir valdymą, taip pat padeda dar labiau sumažinti variklio keliamą triukšmą ir vibraciją. Įrengus naują mažo trinties koeficiento balansyrinį veleną, kuris yra tikras technologinis šedevras, pavyko sumažinti trintį, pagerinti variklio veiksmingumą ir jo eigos tolygumą. Įtaisius naują kintamos geometrijos turbokompresoriaus technologijos sistemą, dar labiau pagerėjo tiek variklio efektyvumas, tiek jo dinaminės savybės.

V6 tipo, 2,7 l darbo tūrio, 24 vožtuvų benzininiame variklyje (139 kW esant 6000 sūk./min.; 248 Nm esant 4000 sūk./min.) panaudojus naujovišką nuolat kintamo vožtuvų veikimo technologiją (angl. Constantly Variable Valve Technology), smarkiai pagerėjo ir degalų sąnaudos, ir dinamika. Nauja trikryptė kintamo įsiurbiamojo kolektoriaus sistema valdoma elektroniniu būdu, ji reaguoja į vairuotojo veiksmus. Taip pasiektas didesnis lankstumas ir mažesnės degalų sąnaudos bet kokiomis sąlygomis. Be to, cilindrų bloką pagaminus iš aliuminio buvo sumažintas svoris, savo ruožtu maksimaliai padidinant techninį efektyvumą, našumą ir ekonomiškumą.

Ir automatinė, ir mechaninė transmisijos – visiškai naujos. Pagrindinė naujosios mechaninės transmisijos ypatybė – trijų ašių ir trigubo kūgio technologija. Panaudojus šią technologiją pavyko sukurti kompaktiškesnį transmisijos bloką, tad vairuotojui belieka mėgautis tiksliu ir tyliu pavarų perjungimu. Naujos automatinės transmisijos bruožas – itin plokščias sukimo momento keitiklis su mentėmis, optimizuotomis panaudojus kompiuterį. Slėgis sureguliuotas optimaliai siekiant dar didesnės darnos su vairuotojo poreikiais. Abiejų transmisijų darbinės savybės tobulesnės, pavarų perjungimo potyriai geresnis, o triukšmas bei vibracija – mažesni.

Patobulinta pakaba

Tam, kad dėl savo pakabos naujasis „Santa Fe” atsidurtų savo klasės priešakyje, projektuojant nebuvo pagailėta nei pastangų, nei išlaidų. Rezultatas – geresnės važiavimo, vairavimo savybės ir pakabos bendros darbinės savybės. Priekinių ratų pakabos su MacPhersono tipo statramsčiu apatinės svirtys yra atvirkštinės L raidės pavidalo, o jų padėtis optimali. Dėl to padidėjo jautrumas vairaračio judesiams ir pagerėjo dinaminis valdymas. Siekiant užtikrinti puikius pakabos ir jos veikimo pojūčius, tarp priekinio porėmio ir pakabos įtaisytos naujos, didesnės įvorės. Padidinus rato posūkio ašies išilginio posvyrio kampą, buvo pagerintas tiek stabilumas važiuojant tiesiai, tiek ir bendrosios vairavimo savybės.

Nors standartinę galinių ratų pakabą sudaro moderni ir gerai išbandyta 5 svirčių sistema, galima įsigyti ir modelį su daugiasvirte sistema, dėl kurios veikimo „Santa Fe” dinaminės savybės prilygsta lengvojo automobilio savybėms. Nuleidus galinius amortizatorius ir padidinus jų kietumą, pagerėjo tiek pojūčiai važiuojant, tiek stabilumas įveikiant posūkius. Pakabos išilginė svirtis buvo iš kėbulo perkelta į galinį skersinį, taip sumažinant nuo kelio sklindantį triukšmą ir pagerinant riedėjimo bei vairavimo savybes. Įrengus naująją sistemą, taip pat sutaupyta vietos, o erdvumas gale – padidintas.

Automatinė lygio reguliavimo sistema

Nepriklausomai nuo svorio ar apkrovos pasiskirstymo pokyčių, pažangi ir veiksminga automatinė lygio reguliavimo sistema nustato automobilio aukštį taip, kad šis liktų pastovus – tam nereikia jokio išorinės jėgos šaltinio.

Nauja elektroninė keturių ratų pavaros (4WD) sistema

„Sukimo momentas – pagal poreikį” (angl. torque on demand) principu veikianti nauja keturių ratų pavaros (4WD) elektroninė sistema jutikliais stebi kelio ir važiavimo sąlygas. Taip nustatoma, kada ir kur reikia didesnio sukimo momento; prireikus keturių ratų pavara įjungiama automatiškai. Tuomet galia per daugiadiskę sankabą perduodama į galinius ratus. Taip sistema, nereikalaudama vairuotojo pastangų ar papildomų veiksmų (palyginus su pastoviąja keturių ratų pavara) pagerina efektyvumą.

Nepalankiomis oro sąlygomis ar kai kelias bent kiek slidus, vairuotojas keturių ratų pavaros sistemą gali įjungti ir pats; tam skirta visų ratų pavaros blokavimo funkciją. Siekiant išvengti keblumų staigių posūkių įveikimo (TCB, angl. Tight Corner Breaking) situacijose, ši blokavimo funkcija buvo modernizuota. Ji ypač naudinga važiuojant per smėlį, vandens telkinius ar įveikiant slidžius posūkius.

Triukšmas ir vibracija

Viena iš svarbiausių užduočių, užsibrėžtų kuriant naująjį „Santa Fe”, – užtikrinti žemiausią šios klasės automobilio keliamo triukšmo ir vibracijos lygį. Panaudojus naujus kontrolės metodus, atlikus intensyvius tyrimus ir sutelkus skrupulingą dėmesį visiems prasiskverbiančio triukšmo šaltiniams, pavyko sukurti išskirtinį automobilį.

Pagrindinis elementas, kuris buvo patobulintas, – tai naujas daugelio išlinkių struktūros kryžminis sustiprinimas, kuriuo sumažintas pro prietaisų skydą prasiskverbiančio triukšmo lygis.

Skydo vibracija buvo gerokai sumažinta daugelio išlinkių struktūros grindimis ir panaudojus daugiasluoksnės struktūros medžiagas.

Aerodinaminiu požiūriu optimizavus stogo bagažinės formą ir schemą, vėjo keliamas triukšmas buvo sumažintas iki minimumo. Vėjo keliamas triukšmas dar labiau sumažintas aerodinamiškai optimaliai suprojektuotais durų moduliais.

Prasiskverbiantis variklio triukšmas buvo sumažintas įrengus naują gaubto pamušalą, taip pat panaudojus naujoviško dizaino aušinimo bei oro kondicionieriaus ventiliatorių mentes. Laisvąja eiga veikiančio variklio ir važiuojančio automobilio variklio keliamą vibraciją dabar nuolat stebi ir kontroliuoja elektroninė stebėjimo sistema.

Sauga

• Naujas šoninės keleivio saugos oro pagalvės jungiklis

• Naujos aktyvios galvos atramos vairuotojui ir priekyje sėdinčiam keleiviui

• Pakeitus trijuose taškuose tvirtinamų saugos diržų padėtį padidinta sauga ir komfortas

Kiekviename naujame „Santa Fe” automobilyje yra įkūnyta ir dvasios pusiausvyra. „Hyundai” inžinieriai sukūrė tvirtą konstrukciją, sudarančią idealų pagrindą visoms aktyvios ir pasyvios saugos naujovėms, kurių nūdien tikisi klientai. Derinant įvairias technologijas buvo patobulintos visos „Santa Fe” dinaminės saugos savybės. Pavyzdžiui, nuo 9 iki 10 colių padidinus tandeminius stabdžių stiprintuvus, sujungus ABS bei EBD (elektroninę stabdymo jėgos paskirstymo) sistemas ir sumontavus 16 colių aušinamuosius stabdžių diskus, darbinės stabdžių savybės buvo gerokai patobulintos. ESP (elektroninė stabilumo programa) taip pat užtikrina saugų važiavimą nepalankiomis sąlygomis, ypač kai ji sujungta su elektronine keturių ratų pavaros sistema.

Projektavimas naudojant kompiuterines technologijas, šiuolaikinis avarijų modeliavimas ir intensyvūs fizikiniai tyrimai bei bandymai padėjo optimaliai įrengti deformacijos zonas ir sustiprintas vietas taip, kad jos sugertų smūgį ir maksimaliai apsaugotų keleivių kabiną. Įrengiant kabiną daug dėmesio buvo skirta dalims, turinčioms įtakos keleivių apsaugai. Automobilyje įrengtos standartinės 6 saugos oro pagalvės. Kiekvienoje sėdynėje yra 3 taškuose tvirtinamas saugos diržas. Be to, nuo šiol galima įsigyti ir aktyvias galvos atramas bei reguliuojamus pedalus. Tad naujasis „Santa Fe” pasižymi išskirtiniu saugos lygiu.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.