Klaipėdai siūloma brangi transporto reguliavimo sistema

Sostinės konsultantai siūlo Klaipėdai eismo problemas spręsti įdiegiant brangią, bet esą itin efektyvią centralizuotą šviesoforinio reguliavimo sistemą.

Tokios kompiuterizuotos sistemos, padedančios optimizuoti transporto srautus, galimybes Klaipėdos miesto savivaldybės Saugaus eismo komisijai vakar pristatė bendrovės „Pi konsultacijos” vyr. konsultantas Justas Kapočius.

Anot J. Kapočiaus, daugėjant transporto priemonių, vis aktualesnė tampa spūsčių problema. Pasak jo, jas gerokai sumažinti padeda centralizuotas eismo valdymas: „Automobilių sustojimų sumažėja vidutiniškai 31 proc., degalų suvartojimas – 13 proc., o bendra kelionės trukmė – 35 proc. Tai reiškia, kad per dieną sutaupoma 10-15 minučių”.

Pasak svečio, sumažėja ir avarijų, vairuotojai gatvėse jaučiasi saugesni – įrengtos stebėjimo kameros atlieka ir nusikalstamumo prevencijos rolę. Antai JAV Transporto departamento duomenimis, įdiegus integruotas sistemas vien avarijų dėl raudonos šviesoforo šviesos pažeidimų sumažėjo nuo 20 iki 75 proc.

Transporto srautai realiu laiku yra reguliuojami iš specialaus eismo valdymo centro. „Vaizdo sienoje galima išsididinus matyti kiekvieną miesto sankryžą”, – pasakojo J. Kapočius. Be to, anot jo, dėl viešojo transporto prioritetų sistemos padidėja jo efektyvumas, tad pervežama daugiau keleivių bei sumažėja automobilių gatvėse.

Analogiška sistema 2007 metų rudenį bus įdiegta Vilniuje, tą patį padaryti planuoja ir Kaunas. Pasak J. Kapočiaus, uostamiesčiui sistemos įdiegimas preliminariais paskaičiavimais atsieitų apie 20-30 mln. Lt. Jai eksploatuoti kasmet papildomai reikėtų 1,5-2 mln. Lt. Konsultantas sutiko, kad tai nepigu, bet pabrėžė, jog investicija svarbi ir ilgalaikė.

Paklaustas, ar reikalinga tokia sistema Klaipėdai ir ar realu rasti jai lėšų, Saugaus eismo komisijos pirmininkas Egidijus Prižgintas sakė, kad tai yra apsisprendimo reikalas. Pasak jo, gyventojų skundai rodo, jog poreikis tobulinti eismo sistemą tikrai yra. Daugiausia gyventojai skundžiasi dėl „žalios bangos” bei sankryžų pralaidumo. E. Prižgintas sako neteigiantis, kad reikia strimgalviais pulti ieškoti lėšų milijoniniams projektams, tačiau pirmieji žingsniai jau daromi. Jau ruošiamasi skelbti konkursą dėl raudonos šviesos pažeidimų fiksavimo ir greičio matavimo prietaisų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.