Darbo partijos pirmininkas Viktoras Uspaskich griežtai prieštarauja „Lietuvos geležinkelių” reorganizavimui. Jo manymu, „Lietuvos geležinkelių” reorganizavimas būtų žalingas įmonei, o veiklos skaidymas neatneštų papildomos naudos bendrovei.
„Bet koks „Lietuvos geležinkelių” reorganizavimas atneštų tiktai nuostolius bendrovei. „Lietuvos geležinkeliai” turi likti Lietuvos Vyriausybės rankose, vieninga ir sėkmingai veikianti įmonė”, – sako Viktoras Uspaskich.
V. Uspaskich teigia, kad „Lietuvos geležinkelių” reorganizavimas, kai būtų bandoma atskirti veiklos sritis jas priskiriant atskiroms įmonėms, sąlygotų korupcijos atsiradimą, atneštų papildomus nuostolius ir būtų naudinga tik tokia padėtimi suinteresuotiems. Jis pabrėžia, kad į „Lietuvos geležinkelius” būtina žiūrėti kaip į strateginį valstybės objektą ir maksimaliai dėti pastangas užtikrinti sėkmingą ir perspektyvią įmonės veiklą.
„Tai strateginis valstybės objektas, kuriuo, be abejonės, yra susidomėję daugelis verslo struktūrų. Turime padaryti viską, kad pelningai veikianti įmonė ir toliau būti perspektyvi bei išliktų vieninga, nebūtų išdraskyta”,- sako jis.
Jis neatmeta galimybės, jog bandymais reorganizuoti geležinkelių infrastruktūrą yra suinteresuotos struktūros, siekiančios ateityje privatizuoti „Lietuvos geležinkelius”.
„Situacija primena eilinį privatizavimą, kai iš pradžių atliekamas reorganizavimas tampa privatizavimu atskirų įmonių”, – sako jis.
Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliuose” dirba 11 tūkstančių žmonių. Kaimyninėje Estijoje po šalies geležinkelių infrastruktūros reformų buvo atleista pusė geležinkelių darbuotojų. Milijardą kronų iš privatizavimo gavusiai Estijos Vyriausybei dabar gali tekti sumokėti net trigubai didesnę sumą, kad išpirktų geležinkelius iš nuostolingai dirbančios privačios bendrovės.