Rūdys graužia ne tik senus automobilius

Nemažai klaipėdiečių dar neįprato leisti profesionalams pasirūpinti jų automobilių apsauga nuo korozijos.

Anksčiau uostamiestyje trūko antikorozinių centrų, tad, norėdami savo automobilius padengti antikorozinėmis medžiagomis, kai kurie klaipėdiečiai kreipdavosi net į Vilniuje dirbančius specialistus arba bandydavo tai padaryti patys parduotuvėje nusipirktomis priemonėmis.

Dabar Klaipėdoje automobilių apsauga nuo korozijos pradėjo rūpintis bendrovė „Vakarų antikoras”, naudojanti pasaulyje pripažintas „Dinitrol” medžiagas.

Rūdija visi kėbulai

Apie koroziją skleidžiama daugybė mitų. Teigiama, kad nauji automobiliai nerūdija, nes jie jau gamykloje būna padengti storu antikorozinių medžiagų sluoksniu.

Tačiau Švedijos korozijos instituto darbuotojai atliko daugybę tyrimų ir įrodė, kad korozija daugiau ar mažiau gresia visiems automobiliams, nepriklausomai nuo jų pagaminimo datos. Mokslininkai pastebėjo, kad 1998 – 2000 metais pagaminti automobiliai po keleto vartojimo metų pradėdavo rūdyti taip pat, kaip ir po tiek pat laiko rūdijo pagamintieji 1994 –1997 metais.

Švedai suskirstė automobilius pagal kėbulų atsparumą korozijai. Paaiškėjo, kad tarp 1998–1999 metais pagamintų automobilių atspariausi korozijai yra „Audi A4”, „Volvo S70” ir „Saab 9-5”, o mažiausiai atsparūs „Hyundai Accent”, „Ford Mondeo” ir „Mazda 626”.

Tarp 2000–2001 metais pagamintų automobilių atspariausi korozijai yra „Audi A4”, „Citroen C5” ir „Renault Lagūna”. Palankiai buvo įvertintos ir „Volvo S70”, „Saab 9-5”, „VW Golf”, „Škoda Octavia”, „Opel Astra” ir „Toyota Corolla” mašinos. Blogiausiai įvertinti buvo 2000 – 2001 metais pagaminti automobiliai „Hyundai Accent”, „Ford Focus”, Mercedes E-class” ir „Ford Mondeo”.

Reikia sąlygų

Apsaugoti nuo korozijos automobilius ypač svarbu Lietuvos vairuotojams, nes mūsų šalis yra tokioje klimatinėje zonoje, kur dažnai keičiasi orai, tvyro drėgmė, o žiemą keliai barstomi druskų mišiniais ir tirpalais. Visa tai sąlygoja automobilių koroziją. Net ir vasarą automobilius veikia rūdys dėl ant kėbulo nusėdančio purvo. Taigi automobilio apsauga nuo rūdžių reikia rūpintis visus metus.

Vienas iš bendrovės „Vakarų antikoras” savininkų Artūras Morauskas sakė, kad vairuotojai antikorozinėmis medžiagomis viso automobilio patys tinkamai nepadengs. „Tam, kad padengtum visą automobilį, reikia tam tikrų sąlygų: jį būtina pakelti, dugną nuplauti plovikliu bei aukšto slėgio karšto vandens srove ir išdžiovinti. Paprastai vairuotojai neturi galimybių tai padaryti. Taip pat patys vairuotojai negali pasiekti visų uždarų, nematomų ir sunkiai prieinamų automobilio ertmių, kurios irgi rūdija, o paveiktos korozijos – prakiūra. Tai gali padaryti tik specialią įrangą turintys antikorozinių centrų specialistai”, – teigė pašnekovas.

Suteikia garantiją

Antikoroziniuose centruose siūloma trijų lygių antikorozinė danga. Populiariausias yra standartinis variantas, kai antikorozinėmis medžiagomis padengiamos visos vidinės kėbulo ertmės ir dugnas. Tokį variantą rekomenduojama rinktis vairuotojams, antikoroziniuose centruose apsilankiusiems pirmąkart. Taupantieji pinigus gali pasirinkti pigesnį, vadinamąjį mini variantą, kai antikorozinėmis medžiagomis padengiami arba kėbulas, arba dugnas. Norintiems gauti ir papildomų paslaugų siūlomas brangiausias, vadinamasis „Exclusive”, variantas.

Automobilį padengti antikorozinėmis medžiagomis užtrunka dieną. Paslaugų kaina priklauso nuo automobilio dydžio, modelio ir būklės.

Padengus automobilius antikorozinėmis medžiagomis, išrašomas garantinis sertifikatas, kuriame nurodomas ir kėbulo būklės įvertinimas. Paprastai antikoroziniai centrai, sutvarkę automobilį, suteikia trejų metų garantiją.

Bendrovės „Vakarų antikoras” vadovas Artūras Jasas rekomendavo antikoroziniuose centruose apsilankyti maždaug kas ketverius metus, o jeigu automobilis intensyviau naudojamas – ir dažniau.

Padidina vertę

A.Morauskas priminė, kad automobilių gamintojai neretai nurodo, kad naujam automobiliui suteikiama 6–12 metų antikorozinė garantija.

Tačiau, pasak A.Morausko, iš tiesų gamintojai negarantuoja, kad automobilis visiškai nerūdys. Jie suteikia garantiją tik nuo tokios korozijos, dėl kurios kėbulas prakiūra.

A.Jasas teigė, kad, pasirūpinę automobilių apsauga nuo korozijos, vairuotojai pailgina savo keturračio išliekamąją vertę.

„Nemažai žmonių mano, kad mašina itin rūpintis nereikia, nes ketina keletą metų pavažinėję ją parduoti.

Bet žmonės pamiršta, kas yra mašinos išliekamoji vertė. Jeigu parduodamas automobilis bus tvarkingas, o kėbulas – nepažeistas rūdžių, jo vertė bus didesnė. Kvaila manyti, kad pirkėjas rūdžių nepastebės. Paprastai perkantieji mašinas žino, kad reikia apžiūrėti ir dugną, ar jis nesurūdijęs, todėl jį su meistrais patikrina”, – aiškino bendrovės „Vakarų antikoras” vadovas.

Giedrė Balčiūtė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Rūdys graužia ne tik senus automobilius"

  1. fuzzy

    kas bijo korozijos tegu perka Audi A2, A8 arba Trabanta 🙂

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.