Amerikos Le Manso Serijos „Žiemos bandymuose” „Audi R10” pirmą kartą atskleidė savo potencialą

Ambicingu Audi kūriniu vadinamas naujas dyzelinis sportinis automobilis „Audi R10” Amerikos Le Manso Serijos (ALMS) „Žiemos bandymuose” Sebringe (Florida) sausio 30 dieną pirmą kartą atskleidė savo potencialą.

„Audi R10 turi” visiškai naują 5,5 litrų, dvylikos cilindrų bi- turbo TDI variklį, kuris dirba ypač tyliai ir ekonomiškai. „Žiemos bandymų” trasoje variklio kūrėjai stebėjo jo pajėgumus ir fiksavo silpnąsias vietas, kad pasiektų savo tikslą ir su naujuoju „Audi R10” sėkmingai pasirodytų ALMS 24 valandų lenktynėse birželio 17/18 dienomis.

Audi Sport kūrimo grupė Sebringui paruošė du „Audi R10” prototipus. Šiuos automobilius vairuoja vokietis Frankas Biela ir italas Dindo Kapelo.

Pirmadienį abu „Audi” vairuotojai iš viso užbaigė 86 ratus 5955 kilometrų lenktynių trasoje, kuri yra labai sunki automobilinei įrangai dėl nelygaus paviršiaus ir laikoma idealiu treku naujam lenktyniniam automobiliui. Be to, naujai sukurto variklio V12 TDI laukia išbandymas aukštoje temperatūroje: Floridoje temperatūra siekia iki 30 laipsnių karščio pavėsyje, tuo tarpu ankstesni išbandymai buvo atliekami vėsiomis oro sąlygomis.

D. Kapelo, už naujojo „Audi” dyzelinio sportinio automobilio vairo pirmadienį sėdęs pirmą kartą, pademonstravo jo galingumą: savo greičiausiuoju etapu (1m 48,816s) „Audi” vairuotojas sutrumpino starto pozicijos laiką beveik viena sekunde.

„Mums svarbiausia surinkti kuo daugiau duomenų ir sutvarkyti automobilį. Laikas parodo, kad mes su R10 koncepcija einame teisinga kryptimi. Turėkite omenyje, kad tai tik trečias visai naujo automobilio išbandymas. Iki Le Manso dar ilgas kelias. Aš nekalbu apie greitą etapų pravažiavimą, patikimumas yra kur kas svarbiau”, – pasakojo Audi Sport Variklių technologijos vadovas Ulrichas Baretzkis.

Pasak jo, nuo pat pradžių „Audi” tikslas buvo sukurti žemos emisijos dyzelinį variklį, kuris būtų atpažįstamas ne dėl didelio dūmų debesio, bet dėl žemo triukšmo lygio, mažo kuro eikvojimo ir eksploatacinių savybių.

„Sutikome prarasti vieną ar dvi arklio jėgas dėl bedūmės variklio eigos. Čia, Sebringe, naudojame ir naujus dalelių filtrus, kurie iki šiol buvo labai efektyvūs. Mano kolegos važiuoklės specialistai nelabai juos mėgsta, nes jie yra gana dideli. Tačiau net patikrinus galinį vamzdį po 20 ratų jūsų pirštai liks švarūs. Kaip tik to ir siekėme – mūsų TDI variklis yra galingas ir švarus”, – tvirtino U. Baretzkis.

„Audi Sport Variklių” technologijos vadovas R10 projektą vadina itin ambicingu, kadangi šiuo kūriniu įsiveržta į visai neištirtas teritorijas.

„Skirtingai nuo R8 kūrimo, dabar mes buvome pranašesni, nes turėjome patirties su dinamometru, kurio neturėjome prieš septynis metus. Čia, trasoje, mes galime susikaupti ties dalykais, kurių negalima imituoti dinamometre, įskaitant duobėtas trasas ir karštį”, – akcentavo U. Baretzkis.

Pasak jo, automobilio išbandymas itin karštomis oro sąlygomis leido patikrinti aušintuvo konfigūraciją, visos dyzelio kuro sistemos skaičių, kurie negali būti imituoti laboratorijoje. Taip pat išbandytas variklio dangtis, priešpriešinis vėjas, karjero keliukas ir trasos temperatūra.

„Mes norime susidoroti su kūrimo sunkumais ir Serbingo trasa tam idealiai tinka. Man būtų buvę neramu, jei nieko nebūtų atsitikę. Kuo anksčiau mes surasime silpnąsias vietas, tuo greičiau galėsime jas pataisyti. Be to, mes norime be jokių problemų pravažiuoti lenktynių trasą Le Manse, o ne bandymų metu”, – tikino U. Baretzkis.

Le Manso Prototype, turintis 650 AJ ir 1100 Niutono metrų sūkio momentą, galingumu žymiai pralenkia daugumą iki tol „Audi” pagamintų sportinių automobilių, tarp jų ir pergalintąjį R8 pirmtaką. „Audi” išdrįso įžengti į iki šiol neištirtą dyzelinio variklio teritoriją su V12 jėgos įranga, pagaminta vien iš aliuminio.

TDI variklio detalės „Audi Sport” inžinieriams pateikė daugybę išbandymų: įpurškimo slėgis viršija 1600 barų, pasiektų masinės gamybos automobiliuose, naudojamas jėgos diapazonas yra tarp 3000 ir 5000 apsisukimų per minutę – tai nepaprastai žemas apsisukimų skaičius lenktyniniam automobiliui. Vairuotojui R10 pavarą perjungti reikia rečiau nei R8 dėl TDI variklio palankios sukimo kreivės.

Didesnė kaip 1100 Niutono metrų sąsūka kelia aukštus reikalavimus R10 transmisijos sistemai, net paskutinės kartos „Audi Sport” variklių dinamometruose turi būti sumontuotos specialios pavarų dėžės, galinčios išlaikyti neįprastą spaudimą.

Be to, Audi R10 radikaliai pakeista važiuoklė: čia ratų pagrindas yra žymiai ilgesnis nei R8. Važiuoklė, variklis ir pavarų dėžė sudaro ypatingai tvirtą ir puikiai suspaustą bloką.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.