SAS įvykdė pirmąjį „keturmatį” komercinį reisą

Prieš savaitę Skandinavijos aviacijos bendrovė „Scandinavian Airlines” įvykdė pirmąjį komercinį reisą, kurio metu lėktuvas didesnę dalį kelio iki pat nusileidimo buvo vedamas pasitelkiant vadinamąją keturių dimensijų kontrolės sistemą.
Ši naujausia lėktuvų skrydžio ir nusileidimo valdymo technologija, apjungianti tris erdvės dimensijas ir laiką, buvo pirmą kartą išbandyta lėktuve „Boeing 737-800”, kuris skrido reguliariu SAS reisu Švedijoje – tarp Lulėjo miesto ir sostinės Stokholmo.
Skrydžio metu Stokholmo Arlandos oro uosto skrydžių kontrolės centras specialiu duomenų perdavimo tiltu nuolat palaikė ryšį su lėktuvu. Remiantis gaunamais skrydžio parametrais, „keturmatė” skrydžio valdymo sistema itin preciziškai sumodeliavo lėktuvo nusileidimo trajektoriją. Tikslus laikas, kai lėktuvo važiuoklė palies nutūpimo taką, buvo nustatytas likus net 42 minutėms iki nusileidimo. Po to pilotai ir antžeminės skrydžio valdymo tarnybos tiksliai žinojo, kuriame erdvės taške bus lėktuvas bet kurią akimirką iki kol pasieks nusileidimo taką.
Keturių dimensijų kontrolės sistema užtikrino lėktuvo nusileidimą optimalia trajektorija, beveik nenukrypstant nuo numatyto nutūpimo laiko: „Boeing 737-800” nusileidimo taką palietė nepažeisdamas iš anksto nustatytos 2 sekundžių paklaidos.
„Naujoji „keturmatė” skrydžio valdymo sistema leidžia optimaliai sumodeliuoti lėktuvo kelią ir nusileidimą. Tai buvo įrodyta šio skrydžio metu, ir rezultatai yra labai daug žadantys”, – sakė Peteris Larsonas (Peter Larsson), šiame projekte vadovaujantis SAS Švedijos padalinio specialistų komandai.
Naujoji technologija, leidžianti itin tiksliai nustatyti lėktuvo leidimosi oro uoste laiką ir trajektoriją, dar vadinama „žaliąja”, nes ji sudaro sąlygas sumažinti lėktuvo degalų sąnaudas, išmetamų dujų kiekį ir keliamą triukšmą.
„Keturmatė” skrydžių valdymo technologija iš pradžių bus diegiama Švedijoje – mažiau apkrautuose SAS reisuose, kurie aptarnaujami lėktuvais „Boeing 737”. Tikimasi, kad iki pavasario pabaigos naujoji technologija bus visapusiškai išbandyta. Vėliau ji bus taikoma vis dažniau, tuo pačiu plečiant ir skrydžių geografiją.
Ši technologija bus viešai demonstruojama specializuotoje aviacijos kontrolės ir valdymo parodoje Mastrichte (Olandija) vasario mėnesį bei pristatymo renginyje Stokholme balandį.
Stokholmo Arlandos oro uoste diegiama keturių dimensijų lėktuvų kontrolės sistema yra dalis didelės programos, kuri pavadinta NUP2+. Šioje programoje, be SAS, dalyvauja dar 2 šalių aviacijos bendrovės, lėktuvų gamintojai, specializuotą techninę ir programinę įrangą aviacijai tiekiančios bendrovės ir kiti partneriai. Programos, kurią iš dalies finansuoja Europos Komisija, tikslas – didinti oro transporto efektyvumą ir skrydžių saugumą.
SAS yra viena seniausių ir didžiausių Europos civilinės aviacijos bendrovių. Koncernui „SAS Group” priklausančios oro bendrovės iš viso turi 297 lėktuvus, kuriais pernai skraidino 34,9 milijono keleivių – rekordinį kiekį per visą grupės egzistavimo laiką.
„SAS Group” pajamos per tris 2005 metų ketvirčius siekė 45,6 mlrd. Švedijos kronų (16,5 mlrd. litų) ir, palyginti su atitinkamu rezultatu per devynis 2004 metų mėnesius, išaugo beveik 6 procentais.

„SAS Group”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.