Prieštaringa alaus reklama bus nutraukta

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos iniciatyva šiandien įvyko diskusija, skirta aptarti prieštaringai visuomenėje vertinamą AB „Kalnapilio-Tauro grupė” alaus reklamą, kurioje alų reklamuoja Rūpintojėlis. Pasibaigus diskusijai priimta rezoliucija, kurioje Taryba rekomendavo, o alaus bendrovė įsipareigojo nutraukti tikinčiuosius žeidžiančią reklamą.
Pradėjęs diskusiją Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos pirmininkas Feliksas Petrauskas pabrėžė, kad susitikimo tikslas taikiu ir civilizuotu būdu išspręsti visuomenėje kilusį pasipriešinimą dėl alkoholinio gėrimo – alaus reklamos, kuriai pasitelktas Rūpintojėlis. Tarybos pirmininkas, komentuodamas moralinius ir teisinius tokios reklamos aspektus, pacitavo Europos Tarybos direktyvą „Televizija be sienų”, kurios 12 straipsnyje aiškiai teigiama, kad televizijos reklamoje neturi būti dalykų, įžeidžiančių religinius jausmus ir politinius įsitikinimus. Lietuvos Respublikos reklamos įstatyme taip pat teigiama, kad reklama draudžiama, jeigu joje pažeidžiami visuomenės moralės principai. Institucijos vadovas pasiūlė reklamos įmonių atstovams greičiau įdiegti efektyvius savireguliacijos principus ir mokytis iš klaidų, siekiant, kad reklama nepriešintų visuomenės narių, o priešingai – būtų socialiai atsakinga. „Ši diskusija gali tapti puikiu pavyzdžiu konstruktyvaus bendradarbiavimo tarp valstybinių, verslo ir religinių institucijų bei kitų visuomenės grupių, kurios neabejingos savo narių nuomonei, jausmams, teisėms”, – sakė Tarybos pirmininkas.
Reklamą kūrusios agentūros atstovas Paulius Senuta teigė, kad Rūpintojėlis, jo manymu, pirmiausia yra etnokultūros paveldas, o ne religinis simbolis. Jis teigė, kad tai liudija ir istoriniai šaltiniai. Tuo tarpu Lietuvos vyskupų konferencijos atstovas kunigas Lionginas Virbalas pabrėžė, kad tikinčiam žmogui Rūpintojėlis yra dievo atvaizdas, o alaus reklamoje jis vaizduojamas nepagarbiai ir netgi vulgariai. Kunigas akcentavo, kad kuriant reklamą būtina atsižvelgti ne tik į daugumos požiūrį, bet ir gerbti mažumų jausmus ir teises.
Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos atstovo nuomone itin neetiška, kad Rūpintojėlis panaudotas reklamai, kuri skatina vartoti alkoholinį gėrimą – alų. Jis teigė, kad alkoholio reklamai keliami aukštesni standartai nei kitokių prekių ar paslaugų reklamai ir į tai turėtų atsižvelgti tiek reklamos kūrėjai, tiek užsakovai.
Susitikime nemažai dėmesio skirta reklamos savireguliacijai, kuri šiuo metu dar nėra efektyvi. Reklamos agentūras vienijančios asociacijos KOMAA valdybos narys Audrius Savickas sakė, kad jau artimiausiu metu ketinama įkurti struktūrą, kuri tikimasi paspartins savireguliacijos procesą reklamos srityje.
AB „Kalnapilio-Tauro grupė” alaus bendrovės generalinis direktorius Vladas Tekorius vertindamas susidariusią situaciją teigė, kad nesitikėjo, jog Rūpintojėlio naudojimas alaus reklamoje sukels tokį rezonansą ir jeigu ji nepriimtina daliai visuomenės, bendrovė pasirengusi ją nutraukti.
Pasibaigus diskusijai priimta rezoliucija, kurioje rekomenduojama Akcinei bendrovei „Kalnapilio-Tauro grupei” nutraukti alaus reklamą, kurioje vaizduojama Rūpintojėlio skulptūra, o reklamos gamintojams, užsakovams, skleidėjams, tarpininkams nenaudoti reklamoje sakralinio (religinio, bažnytinio) paveldo simbolikos, kuri galėtų pažeisti visuomenės moralės principus. Akcinė bendrovė „Kalnapilio-Tauro grupė” įsipareigojo nuo šių metų vasario 1 dienos nutraukti Rūpintojėlio reklamą ir apie tai informuoti visuomenę bei Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybą.

Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos taryba

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , .

2 atsiliepimai į "Prieštaringa alaus reklama bus nutraukta"

  1. algis

    valio!puikus precedentas Lietuvoje.pats nusiunciau protesto laiska kalnapilio bosui.taciau vistiek tos firmos alaus daugiau negersiu,kaip ir mano draugai aktyvus krikscionys,todel kad butu kompanijai pamoka,jie cia klaidos nepadare kaip butu galima teigti,nes vienas is bosu spaudoje teige,kad tai neva etnografinis paveldas ir taskas,ir reklamos nenutrauks…tezino kiek tai kainuoja ir kitiems nepataria.as idemiai stebesiu ar is sv. dalyku pasityciojus gali biznelis sektis ar ne.toks buvo marijonas mikutavicius,ziuresime kaip bus toliau..

  2. VElnias

    Tada dekite SETONa-izeisite satanistu sekta! 👿

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.