Nuo praėjusio ketvirtadienio ištuštėjusios Klaipėdos gatvės reiškia viena – šaltis, nuo kurio užgeso net miesto šviesoforai, įveikė nemažai automobilių. Nors teigiama, kad daugiausiai rūpesčių žiema kelia dyzeliniu kuru varomų mašinų savininkams, žemos temperatūros poveikį pajuto ir „benzininiai” vairuotojai.
„Jeigu automobilis, net ir nebe naujas, eksploatuojamas laikantis gamintojo reikalavimų, problemų neturėtų kilti. Pavyzdžiui, jeigu alyva pilama tokia, kurią nurodyta naudoti šaltuoju metų laiku, nesklandumų kilti neturėtų esant 25-30 laipsnių šalčio”, – teigia servisų tinklo „Delada” vadovas Vytautas Butkus.
Jo teigimu, trys pagrindiniai šalčio taikiniai mašinose yra pačios metalinės detalės, techniniai skysčiai bei kuras.
„Variklio paleidimas po itin šaltos nakties komplikuotas gali būti dėl to, kad ledinis oras privertė deformuotis kai kurias agregatų dalis – šąlant metalas juk traukiasi. Todėl, pavyzdžiui, jei starteris nėra naujas, jam sunkiau yra pradėti suktis, o čia, žiūrėk, dar ir akumuliatoriaus srovės stiprumas sušalus nukrenta beveik perpus”, – sako specialistas.
Šaltis gali paveikti ir elektronikos darbą. Pasak V. Butkaus, automobilių gamintojų rekomenduotina žemiausia modernios mašinos eksploatacijos temperatūra yra -40.
„Tačiau ir 25 laipsnių šaltyje procesoriuose gali įvykti vadinamasis pramušimas – žema temperatūra iškraipo valdymo bloko parametrus, ir įtampa eina nebe tomis grandinėmis, kuriomis reikia”, – aiškina ekspertas.
Be to, prišalus durelių mechanizmui, gali sutrikti ir signalizacijos veikla. Tai įvykti gali ir dėl šalčio paveikto akumuliatoriaus.
Dėl tos pačios priežasties, dar prisidėjus netinkamai parinktam tepalui – tam, kurio klampumas sumažėjo paspaudus šaltukui, žiemą gali strigti ir variklio veikimas.
Esant minusinei oro temperatūrai tepalų klampumas kinta ir pavarų dėžėje. „Paspaudus 25-30 laipsnių šalčiui, pavarų dėžės tepalas tampa aštuonis kartus klampesnis, dėl to sukimba sinchronizatoriai. Ir kol velenas neišplaka tepalo, pavaras perjungti yra sunkiau nei įprastai”, – sako V. Butkus.
Ta pati problema trikdo ir vairo sistemos darbą – pasukti dideliame šaltyje pastovėjusio automobilio vairą reikia gerokai daugiau jėgų, nedaug gelbsti ir vairo stiprintuvas.
„Dar prieš paspaudžiant šalčiams svarbu patikrinti, ar vairo traukės bei šarnyrai yra pasaugoti nuo vandens patekimo. Jei drėgmė lieka tuose mazguose, sušalus ji virsta į ledą, ir, bandant važiuoti, šios sistemos yra sugadinamos”, – pataria servisų tinklo vadovas.
Jo teigimu, ypač šaltomis dienomis servisai sulaukia dvigubai daugiau klientų nei „normalią” žiemos dieną: „Tokio vizito priežastis dažniausiai būna ta pat – nepaleidžiamas variklis”.
Nuo praėjusio ketvirtadienio daugiau klientų sulaukę tvirtina ir uostamiesčio bendrovės „Solorina” atstovai. Pasak techninio aptarnavimo cecho meistro Vaido Pragulbeckio, besikreipusieji skundėsi ir „numirusiais” akumuliatoriais, ir šildymo sistemų gedimais.
Anot V. Butkaus, dauguma tokių apsilankiusiųjų pas meistrus – dyzeliniu kuru varomų mašinų vairuotojai. Būtent žiemą paaiškėja, ar degalų pardavėjai prekiauja kokybišku dyzelinu – prastesnis paprasčiausiai neleidžia paleisti variklio, tačiau daugiau problemų gali kilti dėl paties automobilio techninės būklės.
„Aplink savo mašiną šaltą rytą vaikšto ir rankas grąžo tie vairuotojai, kurie dar rudenį nepakeitė kuro filtrų, nepasirūpino pakaitinimo žvakėmis, purkštukais, akumuliatoriumi bei tepalais”, – aiškina V. Butkus.
Dyzelino uždegimą lemia pakaitinimo žvakių būklė. Jei jos blogos, į šaltą orą patekęs kuro mišinys paprasčiausiai nesprogsta, ir variklio paleidimas tampa neįmanomas. Kuro filtrų būklė yra tiesiogiai susijusi su dyzelino kokybe: kuo jame mažiau klampių medžiagų – parafinų, tuo geriau lengviau paleidžiamas motoras.
V. Pragulbeckio teigimu, šalčio poveikis ir mašinos markė nėra susiję dalykai: „Jei visos sistemos tvarkingos, variklį bus galima paleisti nepriklausomai nuo to, ar mašina buvo pagaminta šiltesniuose kraštuose, pavyzdžiui, Italijoje bei Ispanijoje, ar šalčiais garsėjančioje Švedijoje”.
Kristijonas Baukys
įdomu,kas gali būti automobiliui,kai kompiuteris parodymų skydelyje rodo „check coolant”…nors mašina ir važiuoja,pavažiavus kažkiek ir variklis įšyla iki norminės temperatūros ir berods viskas normaliai….bet užrašas vis vien neišnyksta ir vis mirksi „STOP” signalas…ar čia tik šalčio išdaigos,ar kas nors rimta iš tikrūjų galėtų būti…?
pasitikrink ausinimo skyscio lygi