Skundai – dėl nuolaidų

Šiemet jau sulaukta skundų dėl parduotuvėse paskelbtų, tačiau neva netaikomų nuolaidų.

Tačiau nuolaidų taikymo mechanizmo kol kas nekontroliuoja jokia institucija ar organizacija.

Anot Lietuvos vartotojų instituto prezidentės Zitos Čeponytės, šiemet dėl tariamai sumažintų kainų skundėsi keli gyventojai. „Vienas žmogus buvo nusižiūrėjęs batus už 190 litų.

Jis laukė nuolaidų meto, kad galėtų avalynę įsigyti pigiau. Prasidėjus akcijai, ant batų buvo užklijuota kaina su perbraukta 240 litų suma, o šalia puikavosi tariamai mažesnė 190 litų kaina”, – pateikė pavyzdį Z.Čeponytė.

Tačiau tokiems nelaimėliams institutas negali padėti. Nuolaidas, akcijas, išpardavimus verslininkai organizuoja savo nuožiūra.

Vis dažniau prabylama, kad šventinės akcijos, sezoniniai ar pošventiniai išpardavimai yra tik pirkėjų mulkinimas.

Apie prekybininkų nesąžiningus žaidimus parduotuvių darbuotojai prasitaria savo pažįstamiems, anonimiškai rašo interneto svetainėse. Jų teigimu, kai ateina nuolaidų metas, ant prekių etikečių užrašoma didesnė kaina, nors daiktas iš tiesų tiek niekad nekainavo. Didesnė kaina nubraukiama ir užrašoma mažesnė.

Po didžiųjų švenčių išpardavimų ypač padaugėja. Nuolaidos taikomos ir maisto produktams, ir buities technikai. Nuo apgaulingos akcijos pirkėją gali apsaugoti tik jo atidumas. „Laisvoje rinkoje – laisva kaina. Pirkėjas turi teisę rinktis, o prieš pirkdamas įsitikinti, kad kaina tikrai yra sumažinta”, – sakė Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėja Raimonda Bučinskienė.

Lietuvos vartotojų instituto prezidentė Z.Čeponytė pasakojo, kad akcijos dažnai naudojamos tam, kad pirkėjas susigundytų užsukti į prekybos centrą. Skelbiamos 50 ar 70 proc. nuolaidos neretai taikomos tik vienai ne itin paklausiai prekei.

2005 metų pabaigoje paaiškėjo kito tyrimo rezultatai. Gyventojų buvo klausiama, kokiai informacijai teikia pirmenybę rinkdamiesi prekę. Net 30 proc. atsakiusiųjų svarbiausia buvo draugų ir pažįstamų rekomendacijos. „Apgautas pirkėjas papasakoja viską kitam. Taip prekybininkas praranda klientų pasitikėjimą”, – teigė Z.Čeponytė.

Įtarimų kelia ir neva ribotas išparduodamų prekių kiekis. Tačiau neaišku, kiek tokių prekių parduodama ir ar tai nebuvo tik triukas privilioti pirkėjus.

„Nekontroliuojamas ir prizų dalijimas. Dažnai skelbiama, kad, nusipirkus tam tikrą daiktą, galima gauti dovanų. Tačiau ar tos dovanos iš tiesų išdalinamos, neaišku”, – pasakojo Z.Čeponytė.

Vartotojų teisių apsaugos specialistų teigimu, nėra teisės aktų, reguliuojančių prekybininkų organizuojamas nuolaidų akcijas. „Tai verslininkų sąžinės reikalas. Juos nubaudžia pats vartotojas – paprasčiausiai ten nebeperka”, – aiškino Nacionalinės vartotojų teisių apsaugos tarybos ryšių su visuomene skyriaus vedėjas Vitas Jonas Ūsas.

Nacionalinė vartotojų teisių apsaugos taryba kitą mėnesį skatins pirkėjus būti aktyvius. Vasaris bus „apgaulių prevencijos mėnuo”. Anot V.J.Ūso, bus aiškinama, kaip atpažinti nesąžiningus prekybininkus, kur kreiptis nukentėjus. Surinkti duomenys padės nustatyti būdingiausius vartotojų teisių pažeidimus.

Gina Kubiliūtė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , .

1 atsiliepimas į "Skundai – dėl nuolaidų"

  1. Mona

    Va niekaip negaliu gauti kubush stikliniu, o reke pirkit ir gausit stikline dovanu, tik pamirso stiklines iki parduotuviu atvezti 😀

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.