Autobusų stotyse nebeliks keleivių viliotojų

Kontroliuojančios institucijos ir reguliariuosius reisus organizuojančios bendrovės tikisi, kad pagaliau pavyks sutramdyti prie autobusų stočių neleistinais būdais keleivius viliojančius vežėjus.

Tokių vilčių suteikė gruodžio 23 dieną Seimo priimtos ir prezidento jau pasirašytos Kelių transporto kodekso pataisos. Jos draudžia užsakomuosius reisus vykdantiems vežėjams rinkti ir vežti keleivių grupes iš gatvių ir aikštelių teritorijų, kurios ribojasi su autobusų stotimis.

Klaipėdoje tokiu verslu užsiimantys vežėjai įsitikinę, kad šios pataisos pažeidžia kitus įstatymus ir žada dėl to bylinėtis teismuose.

Ribas nustatys jau sausį

Susisiekimo ministerijos Kelių ir transporto departamento vyriausiasis specialistas Petras Mikalonis teigia, kad Kelių transporto kodekso (KTK) pataisas inicijavo nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava”.

„Iki šiol KTK sudarydavo sąlygas užsakomuosius reisus vykdantiems vežėjams gudrauti, naudoti necivilizuotus metodus – tiesiog už parankių prie autobusų stočių graibstyti keleivius. Šie vežėjai turi iš anksto formuoti grupes, o ne medžioti pavienius keleivius, atimti visą grietinėlę iš reguliariuosius maršrutus aptarnaujančių bendrovių”, – „Vakarų ekspresui” sakė P. Mikalonis.

Anot jo, įsigaliojus įstatymui, miestų ir rajonų savivaldybės turės nustatyti ribas, kuriose tokie vežėjai nebegalės vilioti keleivių. O šiose vietose esamą keleivių vežimo tvarką turės užtikrinti atitinkamos tarnybos – Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI), savivaldybių transporto tarnybos.

Uostamiesčio Savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas Saulius Gudavičius sakė, kad šiam klausimui spręsti bus sudaryta darbo grupė, kuri atsižvelgs į Klaipėdos autobusų parko atstovų pasiūlymus.

„Tikimės, kad šias ribas miesto Taryba patvirtins artimiausiame posėdyje, kuris vyks antroje sausio pusėje”, – sakė S. Gudavičius.

Klaipėdos autobusų stoties viršininkė Danutė Kubilienė teigė, kad Savivaldybei bus siūloma uždrausti tokiems vežėjams rinkti keleivius Butkų Juzės, Priestočio gatvėse, dalyje S. Nėries gatvės ir gatvelėje, kuri tęsiasi nuo Klaipėdos universiteto Pedagogikos fakulteto iki autobusų stoties.

Netenka 200 mln. litų

Anot Klaipėdos autobusų stoties viršininkės, iki šiol kova su keleivius perviliojančiais vežėjais yra labai komplikuota.

„Samdome apsaugos tarnybą, kurios darbuotojai prižiūri viešąją tvarką bei rūpinasi, kad stoties teritorijoje nebūtų nelegaliai keleivius viliojančių vežėjų. Tačiau už stoties ribų jie negali nieko padaryti. VKTI reaguoja į mūsų pagalbos šauksmus, tačiau, deja, ne taip, kaip tikimės”, – pasakojo D. Kubilienė.

VKTI Klaipėdos skyriaus viršininką laikinai pavaduojantis Stasys Mickevičius teigė, kad iki šiol inspektoriai nieko iš esmės negalėjo pagelbėti reguliariuosius reisus iš uostamiesčio vykdantiems vežėjams.

„Priežastis – paprasta, tokių vežėjų, kurie keleivius vežtų neturėdami jokių leidimų, beveik nėra. O įrodyti, kad jis vykdo ne užsakomąjį reisą praktiškai nebuvo įmanoma”, – aiškino S. Mickevičius.

Anot Klaipėdos autobusų parko direktorės Jelizavetos Daugininkienės, asociacijai „Linava” priklausančių vežėjų skaičiavimais, kasmet dėl nelegaliai keleivius viliojančių vežėjų reguliariuosius reisus vykdančios bendrovės netenka apie 200 mln. litų.

Institucijos bendradarbiaus

Klaipėdos autobusų stoties viršininkė D. Kubilienė tikisi, kad KTK pataisos palengvins jos vadovaujamos įstaigos gyvenimą.

„Svarbu, kad ši įstatymo norma nebūtų tik popierinė, ir atitinkamos institucijos vykdytų nuolatinę kontrolę”, – akcentavo pašnekovė.

VKTI Kontrolės skyriaus viršininkas Romanas Vilčinskas mano, kad naujoji KTK redakcija palengvins darbą inspektoriams. Nuo šiol jie, nustatę pažeidimus, turi teisę uždrausti transporto priemonei toliau važiuoti ir laikinai paimti jos registracijos liudijimą arba naudotojo pažymėjimą, kol bus pašalinti pažeidimai. Taip pat kontrolę atliekantys pareigūnai, keleiviams sutinkant, galės gauti iš jų paaiškinimus raštu ar žodžiu.

Klaipėdos savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vedėjas S. Gudavičius patikino, kad miesto Tarybai nustačius ribas, kur bus draudžiama rinkti keleivius, Savivaldybės ir VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas” kontrolieriai aktyviai bendradarbiaus su VKTI inspektoriais ir bandys pagaliau padaryti tvarką.

Galvoja apie Strasbūrą

Vakar ryte šalia Klaipėdos autobusų stoties stovėjo pora maršrutinių autobusų ir jais važiuoti keleivius verbuojantis pilietis.

Šiuo verslu užsiimantis Rimantas „Vakarų ekspreso” žurnalistui teigė, kad dėl KTK pataisų bus kreipiamasi į teismus, galbūt net į Strasbūre įsikūrusį Europos žmogaus teisių teismą. Tuo jau esą rūpinasi užsakomuosius reisus vykdančius vežėjus vienijanti asociacija ir jos pasamdyti teisininkai.

„Jie galėtų tiksliau pasakyti, bet manau, kad taip visų pirma pažeidžiamas Konkurencijos įstatymas”, – sakė Rimantas.

Anot jo, nuo Klaipėdos autobusų stoties visomis kryptimis veža 14 vežėjų.

Pašnekovas skeptiškai vertino skaičius, kad tokius verslu užsiimančių vežėjų dėka reguliariuosius reisus vykdančios bendrovės kasmet netenka apie 200 mln. litų.

Ponas Rimantas tvirtino, kad jų veikla esanti legali, tačiau negalėjo pateikti argumentų, kurie nuneigtų faktus, jog keleivių verbavimas šalia autobusų stoties neatitinka užsakomiesiems reisams įstatymais keliamų reikalavimų.

Taip pat vežėjų atstovas tikino, kad jų paslaugomis besinaudojantys keleiviai niekuo nerizikuoja – esą jie, kaip ir reguliariaisiais reisais vykstantys žmonės, yra apdrausti nuo nelaimingų atsitikimų.

Martynas Vainorius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.