Kauno statybininkų mokyklos Leonardo da Vinčio projekto veiklų ir rezultatų pristatymas

2005 m. gegužės 19 d. viešbutyje „Takioji Neris” (K. Donelaičio g. 27, Kaunas) įvyko Leonardo da Vinčio projekto „Profesinių mokyklų ir jų socialinių partnerių ryšiai siekiant lygių įdarbinimo galimybių virėjo specialybės mokiniams su specialiaisiais poreikiais (nežymus intelekto sutrikimas)” baigiamasis seminaras. Seminare dalyvavo 22 atstovai iš 6 skirtingų organizacijų: LR Švietimo ir mokslo ministerijos, Kauno maisto pramonės mokyklos, Vilniaus prekybos ir verslo mokyklos ir kt.
Seminare pranešimą skaitė LR Švietimo ir mokslo ministerijos Specialiojo ugdymo sektoriaus vyresnioji specialistė Teresa Aidukienė. Pranešėja pristatė mainų vizito programos turinį: Italijos įstatyminė bazė, reglamentuojanti neįgaliųjų integraciją (1999 m. įstatymas – vienas pažangiausių ES); įvairaus profilio darbo biržų veikla; neįgaliųjų įdarbinimo modelis Italijos Piemonto regione; neįgaliųjų gyvenimas komunose.

Pranešėja pristatė LR švietimo ministerijos rekomendacijas projektui: profesinio mokymo įstatymo, kurį rengia tarpžinybinė darbo grupė, projekte straipsnį ” Specialiųjų poreikių (neįgaliųjų) asmenų profesinis mokymas” išdėstyti taip:

– specialiųjų poreikių (neįgaliesiems) asmenims sudaromos sąlygos mokytis, įgyti profesinę kvalifikaciją;

– specialiųjų poreikių (neįgaliųjų) asmenų profesinis mokymas vykdomas pagal jiems pritaikytas profesinio mokymo programas;

– specialiųjų poreikių (neįgaliesiems) mokiniams teikiama specialioji pedagoginė, psichologinė, specialioji bei socialinė pedagoginė pagalba bei mokytojo padėjėjo pagalba Lietuvos respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

Siūloma:

sumažinti mokinių skaičių profesionio mokymo grupėse, skirtose specialiųjų poreikių mokiniams;

išplatinti bendrojo lavinimo mokyklose ir pedagoginėse psichologinėse tarnybose Europos specialiojo ugdymo plėtros agentūros inicijuoto projekto metu parengtas „Rekomendacijas dėl specialiųjų poreikių turinčių mokinių perėjimo iš mokyklos į darbinę veiklą (Individualus perėjimo planas)” ir kompaktinę plokštelę (po to, kai bus išleista lietuvių kalba);

inicijuoti rengti daugiau profesinio mokymo programų, kuriose būtų numatytas didesnis profesijų pasirinkimas SUP mokiniams;

tobulinti konsultavimą profesijos pasirinkimo klausimais;

stiprinti bendrojo lavinimo mokyklų, profesinio rengimo centrų, profesinio rengimo mokyklų ryšius.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Renginiai su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.