Finansininkai vis dar dažniau tvarko sąskaitas, nei padeda priimti verslo sprendimus

Visame pasaulyje apklaususi apie 900 finansų valdymo ekspertų kompanija IBM kartu su rinkos tyrimų bendrove „The Economist Intelligence Unit” daro išvadą, kad finansų padaliniai vis dar negali deramai prisidėti prie verslo augimo, nes didžiąją laiko dalį turi skirti rutininių užduočių vykdymui.

Kaip teigiama kartu su „The Economist Intelligence Unit” parengtoje studijoje, beveik pusė finansų vadovų yra užsiėmę transakcijų priežiūra – pavyzdžiui, sąskaitų valdymu, mokesčių klausimais. Vidutiniškai tik ketvirtis visų finansų padalinių pajėgumų yra skiriami padėti priimti verslo sprendimus, kurie užtikrintų našumą ir verslo plėtrą.

„Pelningas augimas – pagrindinis vadovų darbotvarkės klausimas, kurį vertina akcininkai ir finansų analitikai, – sakė Nensi Tomas, IBM Verslo konsultacijų paslaugų skyriaus Finansų valdymo veiklos vadovė. – Finansų vadovai turi galimybes paskatinti augimą, tačiau tam reikia išskaidyti sudėtingus procesus ir sistemas, taikyti naujas informacijos analizės metodikas, teikti faktais paremtus siūlymus ir taip kurti konkurencinius verslo pranašumus.”

Finansų ekspertai išskyrė tris pagrindines užduotis savo veikloje: 69 proc. apklaustųjų kaip svarbiausias pažymėjo pasiūlymus dėle našumo didinimo galimybių, 60 proc. apklaustųjų išskyrė bendrų augimo galimybių prognozavimą, o 58 proc. pritarė, kad itin svarbi funkcija – finansų rizikų numatymas ir prevencija. Stebėtina, kad daugiau nei pusė apklaustųjų pripažino, kad nėra itin efektyvūs šiose veiklos srityse. Nurodoma, kad pagrindinės priežastys – fragmentuoti verslo procesai, darbo laikui imlios rutininės užduotys, kurios neleidžia efektyviai integruoti informaciją, analizuoti verslo veiklos.

Studijos autoriai pažymi, kad finansų vadovai turi imtis atsakomybės ir pradėti standartizuoti, supaprastinti ir kurti bendrus procesus, kurie racionalizuotų naudojamas technologijas ir metodikas. Tai kartu leistų informaciją pakylėti iš pasyvaus į naują „paslaugų” lygmenį, kuriame ji taptų žymiai naudingesnė organizacijai. Vadovams taip pat patariama pradėti naudoti bendros informacijos erdves (angl. dashboards), kuriuose iki šiol tik finansų vadovams pasiekiama informacija galėtų pasinaudoti žymiai platesnis darbuotojų ratas.

Pilną IBM ir „The Economist Intelligence Unit” studiją galima atsisiųsti iš interneto svetainės www.ibm.com/bcs/cfosurvey.

IBM

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.