Šokiruojančios taksi kainos

Taksi kainos sostinėje pasiekė rekordines aukštumas. Už vieną nuvežtą kilometrą taksistai jau prašo net 4 litų.

Skamba kaip nesusipratimas arba nevykęs pokštas? Bet šiandien tai – faktas!

Sostinės taksi vairuotojai, kurių klientai dar palyginti neseniai mokėdavo vos 60–70 centų už kilometrą, įsibėgėjus šventiniam maratonui surizikavo pakelti kainas. Ir tai – dar ne viskas. Planuojama, kad jei žmonių poreikis važinėti taksi po švenčių nesumažės, tokie tarifai liks visam laikui.

Tarifai dar gali didėti

Daugelis Vilniaus taksi vežėjų 1,3–4 lito kainą už kilometrą nusistatė nuo Kalėdų.

Daugiausia – 4 litų už kilometrą – prašo bendrovė „Erelio akis”. Bendrovės „Kabrioletas”, „Mažasis kabrioletas”, „Edangė” pasitvirtino 3,5 lito dydžio tarifus, o įmonės „Kartikas”, „Eurotaksi”, „Aimargė”, „Simtaksa” – 3 litų dydžio tarifus.

Kitos įmonės kainas kelia mažiau, bet įspėja, kad tarifai dar nėra galutiniai.

„Čia yra rinka. Pasiūla lieka ta pati, o jei paklausa auga – didiname tarifus. Dabar degalus dar pabrangino keliais centrais, todėl gal ir mes dar šiek tiek pabranginsime paslaugas”, – neslėpė planų sostinės taksi vežėjų asociacijos „Sosveta” prezidentas Romualdas Bieliauskas.

Grasino, kad neliks vairuotojų

„Ekstra žinios” mėgino aiškintis, į kokią padėtį pateko taksi verslas, kas laukia darbuotojų ir klientų.

Verslininkai jau seniai grasino, kad tuoj nebeliks galinčių vairuoti taksi ir dėl to kentės keleiviai.

Tuo tarpu taksistus kontroliuojančiai valdžiai rūpėjo ne kiekybė, o kokybė. Valdininkai siekė, kad klientus aptarnautų tvarkingi, pasitempę, išsilavinę vairuotojai.

Klientams reikia visko iš karto – ir kad dėl taksi nereikėtų stovėti eilėje, ir kad prie vairo sėdėtų savo darbo profesionalai.

Vienaip ar kitaip, tokio pribloškiančio kainų šuolio niekas nesitikėjo.

Reikalavimai atbaido

Kai prieš kurį laiką Vilniaus savivaldybės pareigūnai paskelbė, jog taksistams teks laikyti kvalifikacinius egzaminus, kurių neišlaikę vairuotojai neteks darbo, kilo sumaištis. Bijota, kad vežėjams egzaminai bus per sunkūs ir nebeliks, kam vežti keleivius.

Taksi vežėjų asociacijos prezidentas R.Bieliauskas patvirtino, kad įvestos kvalifikacinės įskaitos yra viena priežasčių, dėl ko taksi paslaugos gali dar brangti. Jo nuomone, šie reikalavimai užkirto kelią į rinką ateiti naujiems taksi vairuotojams, nes šias pareigas šiuo metu gali užimti tik turintis trejų metų vairavimo patirtį ir išlaikęs specialų egzaminą asmuo.

„Negaliu į gatves išleisti daugiau mašinų, nes negaliu priimti naujų darbuotojų.

Išgirdę, jog reikės laikyti kvalifikacinę įskaitą, žmonės dažniausiai darbo nusprendžia ieškoti kitur”, – teigė R.Bieliauskas.

Priima ir blogiausius

Tačiau firmos „Erelio akis” vairuotojas Juozas Mickus „Ekstra žinioms” situaciją nušvietė kitaip. „Tiesiog taksistų katastrofiškai trūksta”, – sakė jis.

Anot J.Mickaus, niekas nenori sėsti prie vairo, nes labai mažos algos.

„Net statybose labiau apsimoka dirbti – ten galima gauti 100 litų per dieną”, – kalbėjo J.Mickus.

Šis 60 metų vyriškis dar pridūrė, kad dabar taksi vairuotojais dirba net tokie darbuotojai, kurių prieš porą metų nebūtų priėmusi jokia įmonė. Verslininkai paprasčiausiai nebeturi, iš ko rinktis.

Popins kaip mažus vaikus?

Dabar susidaro situacija, jog egzaminus sugalvojusi valdžia, kalbėdama apie būtinybę kelti taksi paslaugų kokybę, tarsi prisideda prie taksi paslaugų prastėjimo.

„Kadangi taksistų trūksta, su tais, kas dar neišlaikė egzaminų, bus elgiamasi kaip vaikų darželyje – juos atves už rankutės ir viską už juos padarys, kad tik būtų kam dirbti”, – kalbėjo taksistas J.Mickus.

„Tikrai taip nebus!” – jam prieštaravo Vilniaus savivaldybės viešojo transporto skyriaus vedėjas Kastytis Lubys.

Valdininkas tikino, kad valdžia, net ir matydama taksistų trūkumą, tikrai neaukos kokybės vardan kiekybės.

„Jau dabar visi taksistai privalo būti išlaikę tą egzaminą. Su policija, kuri mums talkina, kol kas superdrastiškų veiksmų nedarome, bet nukentėjusių jau yra.

O jei kažkas bandys dirbti be kvalifikacijos pažymėjimų po Naujųjų metų – taksi įmonėms 3 mėnesiams bus stabdomos verslo licencijos”, – griežtai kalbėjo K.Lubys.

Neteko kelių šimtų žmonių

K.Lubio duomenimis, iš 1500 sostinės taksistų egzaminų dar nelaikė arba neišlaikė vos 86.

Tačiau Lietuvos taksistų profesinės sąjungos pirmininkas Viačeslavas Volovojus turi kitokius duomenis: „Taksistų buvo 1850. Tie kvalifikacijos kursai pražudė jau maždaug 300 taksistų. Jų jau nėra. Dar 100 neišlaikė egzamino, todėl ir jų gali nelikti”.

V.Volovojaus teigimu, net 100 darbuotojų stygius skaudžiai atsilieps klientams.

Vilniaus bendrovės „Simtaksa” taksistas Vytautas, vairuojantis „Audi 100”, teigė dėl egzamino jokių problemų neturėjęs – nuėjo, išlaikė, pasiėmė pažymėjimą.

„Gal rusakalbiams ir buvo kokių nors sunkumų, bet man – jokių! Ir kiti mano kolegos lengvai išlaikė”, – pareiškė Vytautas.

Tad gal taksistų mažėja ne dėl neįveikiamų egzaminų, o dėl to, kad vairuotojai ieško būdų užsidirbti kitaip arba emigruoja?

„Anglijoje taksistams moka 500 svarų sterlingų (apie 2500 litų) per savaitę.

Mane Lietuvoje tik pastovumas pririšo, nes kitaip jau seniai būčiau išvažiavęs”, – kalbėjo Vytautas.

Pabrango 30 centų

Prieš pat Kalėdas Panevėžyje irgi pabrango taksi įmonių teikiamos paslaugos.

Nuo šiol taksi automobiliu už vieną nuvažiuotą kilometrą panevėžiečiams ar miesto svečiams teks mokėti 30 centų brangiau.

Vadinasi, taksi automobiliu vieną kilometrą pavėžintam keleiviui tenka suploti nebe litą 20 centų, o pusantro lito. Paslaugas teikiančios aštuonios Panevėžyje esančios taksi įmonės sutartinai nusprendė, kad tarifai bus vienodi.

Kaune taksistų netrūksta

Ką apie drastišką taksi kainų didinimą sostinėje mano kitų miestų vežėjai?

Šiuo metu Kaune taksi kilometro kaina dienos metu svyruoja nuo 1,50 iki 1,80 lito.

Paklausti, ar nežada artimiausiu metu vėl didinti teikiamų paslaugų kainų, Kauno taksi įmonių vadovai atsakė neigiamai.

„Kol kas kainų tikrai nedidinsime. Darbuotojų užtenka, nors jų galėtų būti ir daugiau. Galbūt Vilniuje jų ir trūksta, tačiau Kaune dar yra pakankamai žmonių, norinčių ir sugebančių dirbti taksi vairuotojais”, – „Ekstra žinioms” teigė bendrovės „Taksi kelyje” direktorė Joana Aleknienė.

Paklaustas, ką manantis apie taksistų trūkumą sostinėje, Kauno bendrovės „Greitasis taksi” vadovas Alfonsas Stankūnavičius aiškino įžvelgiantis tam tikrą Vilniaus specifiką.

„Ten ne visi taksistai mokėjo lietuviškai kalbėti. Nenuostabu, jog nemaža jų dalis neišlaikė kvalifikacinio egzamino ir neteko teisės dirbti taksi vairuotojais.

Ko gero, šis faktorius lėmė darbuotojų stygių bei kainų kilimą”, – svarstė A.Stankūnavičius.

Klaipėdiečiai kainų nekeis

Dauguma Klaipėdos taksi firmų artimiausiu metu taip pat neketina kelti kelionės kainų. Jos neturėtų didėti net Naujųjų metų naktį. Vidutiniškai uostamiestyje taksi kilometras dabar kainuoja 1,5 lito.

„Žinoma, per Naujuosius žmonės stengiasi uždirbti, tačiau mes nusprendėme klientų neskriausti”, – „Ekstra žinioms” sakė taksi firmos „Taksoma” direktorius Alvydas Lingevičius.

Taksi „Vyjuvis” švenčių metu klaipėdiečius taip pat žada vežti ta pačia kaina – 1,5 lito už kilometrą.

Įmonės dispečerė Jūratė Narvilienė juokavo, kad kol kas klaipėdiečiai geriau gyvena nei vilniečiai. „Pas mus Artūro Zuoko nėra, kiek uždirbam, tiek ir užtenka. Kainų tikrai nekelsim”, – kalbėjo dispečerė.

Tuo tarpu Palangos taksi įmonės Naujųjų sutikimui keleivius žada vežti šiek tiek brangiau.

„Nuo 1,5 lito kaina išaugs iki 2 litų. Palangoje uždarbis priklauso nuo sezono. Vienais metais dirbau visą parą per Naujuosius, pavyko uždirbti apie 800 litų. Tačiau tokios dienos yra vienetinės,” – pasakojo dešimt metų taksistu dirbantis palangiškis Bronius Perkumas.
„Ekstra žinios”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.