Siaurojo geležinkelio rekonstrukcija kainuotų apie 45 mln. litų

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai” padės išsaugoti nacionalinę technikos ir kultūros paveldo vertybę – siaurąjį geležinkelį.

Antradienį „Lietuvos geležinkeliai” ir VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis” pasirašė ilgalaikę bendradarbiavimo sutartį. Tokius dokumentus savo parašais patvirtino bendrovės „Lietuvos geležinkeliai” generalinis direktorius Jonas Biržiškis ir VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis” direktorius Gintaras Kerbedis. Pasirašymo ceremonijoje dalyvavo Panevėžio apskrities viršininkė Gema Umbrasienė.

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai” įsipareigoja teikti viešajai įstaigai siaurojo geležinkelio kelio, kelio įrengimų, statinių, riedmenų priežiūros ir remonto bei kelio apsauginės zonos priežiūros paslaugas.

„Lietuvos geležinkelių” vadovo J. Biržiškio teigimu, taip pat specialistai konsultuos viešosios įstaigos darbuotojus paraiškų Europos Sąjungos struktūriniams fondams teikimo, technikos klausimais.

Pasak transporto ekspertų, investicijos į „siauruką” artimiausiu metu finansiškai neatsipirktų, tačiau socialinė – ekonominė investicijų nauda būtų nemaža.

Siaurojo geležinkelio Panevėžys – Rubikiai rekonstrukcija, siekiant jį pritaikyti turizmo poreikiams, kainuotų apie 45 mln. litų. Pagal Ekonominių tyrimo ir Socialinės bei ekonominės plėtros centrų parengtą „siauruko” rekonstrukcijos projektą, jį numatoma įgyvendinti dviem etapais: jo rekonstrukcijai 2006 – 2008 metais iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų pritraukiant iki 16 mln. litų, o iki 2013 metų – dar 29 mln. litų.

Siaurojo geležinkelio projekte siūloma ne tik rekonstruoti kelio ruožą, restauruoti priklausančius statinius (stotis, stoteles, vandens bokštus), bet ir įrengti peronus neįgaliesiems, restauruoti Panevėžio bei Anykščių garvežius, radiofikuoti vagonus bei pritaikyti Panevėžio geležinkelio stotį kelionėms „siauruku”.

Siaurojo geležinkelio plėtros projekte prioritetą numatoma teikti dviem atkarpoms- Panevėžys – Raguvėlė (24 kilometrai ilgio) ir Anykščiai – Rubikiai (12 kilometrų). Pritaikius siaurąjį geležinkelį turizmo poreikiams, lankytinomis vietomis taip pat galėtų būti Panevėžio cukraus ir stiklo fabrikai, turintys kultūrinės ir istorinės reikšmės objektų.

2005-12-13 12:01

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.