Transporto arterijoje – mašinų trombai

Mogiliovo gatvė du kartus per parą tampa viena pagrindinių miesto gatvių – ja iš pietinių miegamųjų rajonų važiuojančių klaipėdiečių automobiliai kasryt lyg kraujas papildo svarbiausias miesto venas, vėliau grįžta atgal. Tačiau pastaruoju metu ši transporto gysla kamuojama trombų.

„Anksčiau buvo geriau – iš Mogiliovo gatvės į Smiltelės pasukdavai nesugaišdamas laiko. Bet pastaruoju metu šioje sankryžoje, ypač rytais, kai visi važiuoja į darbus, susidaro kamščiai”, – „Autosalonui” pasakojo klaipėdietis Vladimiras.

Jis šių kamščių atsiradimą sieja ne su bendro automobilių skaičiaus uostamiestyje didėjimu, o su labiau proziška priežastimi – vairuotojų nepagarba vienas kitam, t.y. judėjimą trukdančiu mašinų statymu Mogiliovo gatvėje.

„Problemos prasidėjo tada, kai atkarpoje tarp Smiltelės ir Budelkiemio gatvių artimiausių namų gyventojai ėmė statyti savo automobilius. Jie užima beveik visą eismo juostą, todėl čia ir stabdomas eismas”, – teigė Vladimiras.

Anot jo, vienintelis problemos sprendimo būdas yra šviesoforo įrengimas Mogiliovo ir Smiltelės gatvių sankryžoje.

„To padaryti negalima – ši sankryža yra per arti šviesoforu reguliuojamos Smiltelės gatvės ir Šilutės plento sankryžos, todėl šviesoforų tankumas šioje atkarpoje būtų didesnis nei leidžia normos”, – sako Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus vyr. specialistas Gintaras Ramanauskas.

Jis teigė žinąs šią problemą – Mogiliovo ir Smiltelės gatvių sankryžos rekonstrukcija jau yra įtraukta į miesto saugaus eismo priemonių gerinimo planą.

„Šioje vietoje turėtų būti praplatinta ir Smiltelės, ir galbūt Mogiliovo gatvė – atsirastų vadinamosios lėtėjimo ir greitėjimo juostos, tada padidėtų pralaidumas. Be to, lengviau į Mogiliovo gatvę įsuktų ir autobusai, kuriems kelią užtveria iš šios gatvės išvažiuojantys automobiliai”, – teigė G. Ramanauskas.

Tiesa, kada įvyks rekonstrukcija, nežino niekas. „Tai priklausys nuo miesto skiriamų pinigų”, – sakė pareigūnas.

Greičiau, anot jo, situaciją nors šiek tiek pagerinti pavyktų pakoregavus automobilių stovėjimo Mogiliovo gatvėje tvarką: „Draudžiantis mašinas statyti ženklas čia buvo. Reikės sužinoti, ar čia išties jo nebeliko. Jei yra problema, teks jį grąžinti.”

Neseniai įvykęs kitos sankryžos pietinėje miesto dalyje pertvarkymas buvo naudingas, teigia G. Ramanauskas. Tiesa, jis pripažįsta, kad Šilutės plento ir Vingio gatvės sankryžoje įrengtas šviesoforas sukantiems iš pastarosios gatvės į kairę laiko nesutaupė, tačiau užtikrino eismo saugumą.

„Taip, laukiant žalio signalo čia reikia palaukti – kiekvienas šviesoforas stabdo eismą, tačiau taip apsidraudžiama nuo avarijų, kurių čia netrūkdavo”, – įsitikinęs policininkas, nuolat posėdžiaujantis Savivaldybės saugaus eismo komisijoje.

Vargu ar tai guodžia Šilutės plentu tiesiai važiuojančius vairuotojus – jiems šis šviesoforas paprasčiausiai pastojo kelią. Keistas pasirodė ir jo veiklos algoritmas – važiuojantieji šiaurinės miesto dalies link čia privalo stovėti ilgiau nei važiuojantieji priešinga kryptimi.

Įdomu ir tai, kad įrengus šviesoforą visiškai ne vietoje atsidūrė čia buvusi pėsčiųjų perėja – degant draudžiamam signalui mašinos priverstos sustoti tiesiai ant jos.

„Problemą ketiname išspręsti paprastai – tiesiog prieš perėją nubrėšime „Stop” liniją”, – paaiškino G. Ramanauskas.

Tomas Gukauskas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.