Svajonių spektaklis vilioja publiką

Profesionalaus teatro istorija Lietuvoje pradėta 1920-ųjų gruodį, laikinojoje sostinėje rampą išvydus Džiuzepės Verdžio operai „Traviata”. Tad įsibėgėjęs jubiliejinis teatrinis sezonas gražiai lepina būtent operos žanro gerbėjus: Vilniaus operos ir baleto teatre rengiama penkių gražiausių sostinėje sukurtų operų retrospektyva, kurią prasmingai papildys Kauno muzikiniame teatre lapkričio 18 ir 19 d. įvyksianti Žoržo Bizė opera „Karmen”. Spektaklio kūrėjai, pristatydami naująjį scenos kūrinį, sutartinai jį vadina kūrybinių svajonių spektakliu.

Svarbiausias sezono įvykis

Į pirmąją „Karmen” premjerą paryžiečiai rinkosi prieš 130 metų, o vyresnieji kauniečiai dar mena prieš penkiasdešimt metų Kauno valstybiniame muzikiniame teatre talentingos menininkės Reginos Senkutės režisuotą operą.

Premjerinės „Karmen” režisierius Gintas Žilys sako, kad su mintimis apie „Karmen” jis gyvena jau penkiolika metų, tačiau kaip dažnai būna su svajonėmis, jų įgyvendinimas pareikalauja itin daug įtampos, pastangų. Kartais tokių didelių, kad net pats nustembi. Kūrybine įtampa gyvena ne tik režisierius, bet ir visi kiti „Karmen” spektaklio kūrėjai, juos visus jaudina premjeros laukimas, būsimoji publikos reakcija. „Aš negaliu vienareikšmiškai teigti, koks bus rezultatas, – sakė Gintas Žilys. – Viskas priklausys nuo atlikimo įtampos, aistros proveržių, nuo viso spektaklio temperatūros. Svarbu, kad scenoje artistai nepamirštų ispaniško temperamento, kad netaptų šiaurietiškai santūriais lietuviais”.

Garsių menininkų vardai

Karmen vaidmenį kurianti solistė Inesa Linaburgytė sako prisimenanti Vilniuje rodytą „Karmen” ir su didele atsakomybe kurianti šį žavų personažą. O solistė Rita Preikšaitė, taip pat kurianti šį vaidmenį, nebijo pasikartoti sakydama, kad tai – jos svajonių spektaklis. Ji sako, kad jo kūrimas – tikra likimo dovana, juk kiekviena solistė gali ir prasilenkti su išsvajotuoju spektakliu. Karmen vaidmenį kuria ir solistė Rūta Zaikauskaitė.

Režisierius G.Žilys sako, kad Ž.Bizė operos „Karmen” pastatymas – neabejotinai svarbiausias sezono įvykis. Žiūrovai pamatys spektaklį, sukurtą remiantis originalia kompozitoriaus partitūra su kalbamaisiais intarpais. Tokiu pat principu „Karmen” kuriama daugelyje garsiausių pasaulio scenų.

Kauno valstybinis muzikinis teatras, atviras kviestiniams menininkams, šį kartą žiūrovams suteiks puikią galimybę įvertinti šalies žinomų menininkų kūrybą. Tai sakytina apie maestro Gintarą Rinkevičių, kurio pavardė pagarbiai įrašoma į daugelio garsių spektaklių afišas, jis prestižinių tarptautinių konkursų laureatas ir nugalėtojas, savo kūrybingumu mokantis uždegti visą kolektyvą. Maestro pirmą kartą bendrauja su Kauno scena ir pirmą kartą kuria „Karmen”.

„Publikos simpatijų” solisto titulą ne kartą pelnęs solistas Vytautas Juozapaitis, kuriantis Eskamilją, pripažįsta, kad šis sezonas toks prisodrintas, jog jis nuolat kelyje. Ne pirmus metus bendradarbiaudamas su Kauno valstybiniu muzikiniu teatru, šioje scenoje jaučiasi labai gerai. Eskamilją solistui jau yra tekę dainuoti Čikagoje, keliuose Prancūzijos miestuose. Lietuvoje Eskamilją solistas dainuos pirmą kartą.

Tarp operos atlikėjų publikai gerai pažįstami vardai – Algirdas Janutas, Giedrius Žalys, Gediminas Maciulevičius, Kristina Siurbytė, Tomas Ladiga ir kiti.

Solidžiai premjerai – solidus pristatymas

Operos scenografė – žinoma Lietuvos teatro dailininkė Virginija Idzelytė. Jai taip pat teko sudėtingas uždavinys, juolab kad „Karmen” – viena dažniausiai statomų operų. Šįkart didelė įtampa vyravo ne tik repeticijose, scenoje. Ją ypatingai išgyveno ir tie, kurie pirmieji pamatė dailininkės sukurtų kostiumų eskizus: pasiūta daugiau kaip du šimtai kostiumų, sukurta originali ir labai dinamiška scenografija. Sakoma, kad tai bus grandioziškiausias ne tik šio sezono pastatymas šiame teatre.

Dinamišką scenografiją galėjo pajusti ir teatre surengtos spaudos konferencijos dalyviai, pakviesti tiesiog į sceną. Teatralai ne tik atsakė į klausimus, bet ir iškrėtė smagų pokštą: baigiantis pokalbiui, staiga užgeso šviesos, o pasigirdus nuostabos šūktelėjimams, į sceną buvo „išvežtas” didžiulis tortas. Tad galima buvo pasigardžiuoti ne tik naujienomis, bet ir saldumynais. Belieka sulaukti svarbiausio „gardėsio” – premjeros, palinkėti ilgo sceninio gyvenimo nepamirštamajai „Karmen”.

Ramutė Vaitiekūnaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.