Vanduo, smėlis ir ledas – „Audi Q7” Islandijos laukinėje gamtoje

„Naujausios reklamos, skirtos Q7, kūrimas padarė įspūdį net ir man” – prisipažįsta Gerhard Kiefer, kuris jau dvylika metų koordinuoja „Audi” reklaminių klipų filmavimą. Kaip teigia jis pats, per šį laikotarpį jam vadovaujant buvo sukurta apie 70 televizijos reklamų apie Ingolštato įmonės prekinį ženklą ir produkciją. Tarp jų ir klasika tapę reklaminiai siužetai, kurie tvirtai įsirėžė tiek paprastų vartotojų tiek ekspertų atmintyje. Lapkričio 5 d. Vokietijos televizijų ekranuose pasirodantis reklaminis klipas – vienas įspūdingiausių, kuriuos kada nors sukūrė „Audi”. 40 sekundžių trukmės klipas pavadinimu „Ultimate quattro” buvo filmuojamas Islandijoje ir Prahoje, Čekija. Specialieji efektai buvo kuriami Paryžiuje, Prancūzija. „Dar niekada televizijos reklaminiame klipe nebuvo tokių įspūdingų vaizdų”, – teigia G. Kiefer.

Parengiamiesiems darbams ir galutinio klipo sukūrimui prireikė trijų mėnesių. Kurdama siužeto idėją, „Audi” bendradarbiavo su reklamos agentūra „kempertrautmann”. Jaunai, idėjų pilnai Hamburgo firmai tai buvo rimčiausias iki tol tekęs išbandymas. Klipą režisavo vienas reikliausių režisierių komercinių filmų srityje, prancūzas Bruno Aveillan, o bendromis pastangomis prodiusavo dvi kompanijos: „Tempomedia” iš Hamburgo, Vokietija, ir „Quad” iš Paryžiaus, Prancūzija.

„Mes sugebėjome automobilį parodyti taip, kaip to nebuvo padaręs niekas. Pamačius tokį siužetą, norisi ne tiesiog palinkčioti galvą, bet sušukti iš nuostabos”, – teigia „Audi” rinkodaros informacijos tarnybos vadovas Hans-Christian Schwingen. Taip įvardijami vaizdai, kuriuose žiūrovas, nukeliamas po vandeniu, smėlėtu keliu ar net po ledu, žiūri į viršų ir stebi virš jo pravažiuojantį automobilį – vad. „quattro perspektyvą”. Šie vaizdai buvo sukurti, filmuojant natūralioje aplinkoje, studijoje su dirbtinėmis dekoracijomis bei pridedant specialiuosius efektus.

Siužeto pradžia – lenktyninis „Audi” automobilis, lekiantis smėlėtu keliu.
Netrukus pasirodo vaizdas su kitu lenktyniniu automobiliu, važiuojančiu vandeniu užlietu paviršiumi. Toliau rodoma lenktynių scena ant ledo (o gal veikiau po ledu), kurios metu ekrane pasirodo užrašas „We invented quattro for our cars” (‘Mes savo automobiliams išradome „quattro”). Ekrane pasirodžius Q7, judėdama į viršų kamera pralaužia ledą ir rodo ledu riedantį Q7. Ekrane pasirodo nauji užrašai: iš pradžių „Now we have invented a car for quattro” („O dabar mes išradome automobilį „quattro” sistemai) ir kiek vėliau „The Audi Q7. From the creator of quattro” („Audi Q7”. Pagamintas „quattro” kūrėjų”).

Įspūdingoje Islandijos gamtoje filmavimas truko keturias dienas. Filmavimo grupę sudarė 80 žmonių. Jų technika – tai vežimėliai su kameromis, sunkvežimis su šiuolaikine filmavimo įranga ir du specialūs vilkikai, kurie gabeno du sidabrinės spalvos „Audi Q7” automobilius bei tris istorines „Audi” lenktynines mašinas. „Šie lenktyniniai automobiliai buvo labai svarbūs reklaminiam siužetui” – sako Kiefer’is. „isi jie turi quatrro sistemos transmisiją ir yra pasiekę nemažų laimėjimų sporto srityje. Taigi mūsų siužetas ne tik parodo naująjį Q7, bet ir yra susijęs su garbinga firmos vardo istorija”.

Tai buvo tikrai drąsus sprendimas – šiuos automobilius, turinčius didžiulę tiek piniginę, tiek ir istorinę vertę, panaudoti filmavimui laukinėje Islandijos gamtoje. Kartu su Q7 reklaminiame siužete pasirodo 550 arklio galių modelis „Audi 200 quattro TransAm” (scenoje su ledu), kuris jau pirmais metais po išleidimo (1988 m.) nugalėjo Amerikos „TransAm” serijos lenktynėse. Kitas automobilis – smėlėto kelio scenoje panaudotas apie 600 arklio galių „Audi Sport quattro S1”, pavadintas „Pikes Peak”. Būtent su šiuo automobiliu Walter Roehrl 1987 m. pagerino užkilimo į Paiks viršūnę (Pikes Peak) Kolorado valstijoje rekordą, kuris po to išsilaikė daugelį metų. Trečiasis lenktyninis automobilis klipe – tai 462 arklio galių „Audi V8 quattro DTM” (scenoje su vandeniu). Su šia mašina Hans-Joachim Stuck 1990 m. tapo DTM čempionu.
Filmuojant reklamą, automobilių valdymas reikalavo didelio meistriškumo, todėl visose scenose už vairo sėdėjo buvęs ralio lenktynininkas Harald Demuth. „Ant ledo valdyti 550 arklio galių lenktyninį automobilį be sukibimo kontrolės – tikras menas”, – aiškina G. Kiefer. Ant antro pagal ilgį Europoje ledyno Langjokulo (Langjökull) buvo specialiai įrengtas dviejų kilometrų ilgio kelio ruožas. Nors pasirinktą vietą specialistai įvertino kaip saugią, filmavimo metu įvyko incidentas, galėjęs pasibaigti tragiškai. Atliekant paprastą posūkio manevrą, du Q7 ratai pateko į plyšį, kuris buvo atsiradęs toje vietoje įtrūkus ledui. Ledynas šioje vietoje siekia 70-80 m storį, ir įskilimas gali būti tokio paties gylio, iki pat apačioje slūgsančių uolienų. Laimei, plyšys buvo negilus, ir Q7 nesunkiai pavyko ištraukti iš šių spąstų.

Sėkmingam filmavimui taipogi labai svarbi buvo profesionali logistika. Filmavimo grupei, vežant ypatingai jautrią įrangą, teko įveikti kone nepravažiuojamas vietoves, susidurti su pūgomis ir liūtimis. Atskiros scenos buvo filmuojamos vietovėse net 800 km atstumu. „Filmuodamas tokiomis sąlygomis, pastoviai lenktyniauji su laiku. Visam darbui atlikti turėjome tik keturias dienas. Iškart po to visa įranga buvo sukrauta į keltą ir išgabenta į Daniją”, – komentuoja G. Kiefer.

Kita darbo vieta – filmavimo studija Prahoje. Ten jau laukė dekoracijos, kurioms paruošti prireikė savaitės. Dar anksčiau – prieš šešias savaites – savo darbą buvo pradėjęs automobilių modelių kūrėjas Philipp Cail. Jis pagamino trijų „Audi” lenktyninių automobilių vieno metro ilgio sumažintas kopijas. Naudodamasis tik fotografine medžiaga, P. Cail kruopščiai atkūrė mažiausias automobilių detales.

Filmavimo metu miniatiūriniai automobiliai važiavo permatoma kelių metrų ilgio plokšte. Žemiau, specialioje šachtoje, buvo įrengta kamera, filmavusi modelius iš apačios. Atskirose scenose plokštės paviršius būdavo užliejamas vandeniu, užberiamas smėliu ar padengiamas želatinos pavidalo medžiaga, imituojančia ledą. Šitaip buvo sukurti vaizdai, kuriuose žiūrovas perkeliamas po vandens, smėlio ar ledo paviršiais ir virš savęs mato riedančius automobilius.

Tačiau šiame filmavimo etape nebuvo apsiribota vien sumažintais modeliais. Tikrieji lenktyniniai automobiliai bei naujasis Q7 buvo pakabinti keturių metrų aukštyje ant didelio krano. Pro mašinų apačią pučiant didžiulius kiekius vandens, smėlio bei žvyro, buvo nufilmuoti įspūdingi kadrai stambiu planu.
Daug darbo įdėta ir montuojant jau nufilmuotą medžiagą. Trylika vaizdo medžiagos apdirbimo ir montažo specialistų Paryžiuje keturias savaites dirbo dviem pamainomis ir sukūrė dvimatės ir trimatės animacijos efektus. Toks didelis darbo kiekis buvo būtinas, norint, kad efektai atrodytų realistiškai. Netgi pingvinai, pasirodantys reklamoje, nuo pradžios iki galo sukurti animacijos meistrų.

Reklama pirmą kartą rodoma lapkričio 5 d. per Vokietijos televizijos kanalus, o po kurio laiko bus demonstruojama ir Italijoje, Didžiojoje Britanijoje bei JAV. Planuojama rodyti dvi reklaminio klipo versijas: 30 sekundžių ir 40 sekundžių trukmės.

Reklamos garso takelyje skamba Carla Vallet dainos „Streets of Tomorrow” motyvai. Dainą specialiai Q7 modelio pristatymui sukūrė „Audi” kartu su „Red Rock Production” ir Leslie Mandoki. Šis muzikinis kūrinys platinamas parduotuvėse nuo spalio 21 d.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.