Verslininkai žaidžia katę ir pelę

Klaipėdos savivaldybė gąsdina verslininkus, kad išardys jų nelegalias reklamas, tačiau dar net nežino, kokiai įmonei paves tai padaryti.

Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė sakė, kad su iki šiol šią paslaugą teikusia „Metva” baigėsi sutartis. Bendrovei sumokėta 15 tūkstančių litų.

Šį kartą savivaldybė žada nušluoti smulkius, kilnojamus, dažniausiai prie kavinių, kitų įvairias paslaugas teikiančių įstaigų pastatytus stendus. Tai bus padaryta papildomai neperspėjus. Per artimiausias kelias savaites verslininkai raginami nusirinkti stendus nuo šaligatvių.

Vyriausiasis miesto dailininkas Mindaugas Petrulis sakė, kad šiukšlintojus dar bus mėginama įkalbėti gražiuoju. Šiukšlintojais vadinami verslininkai, kurie pastato nelegalius reklaminius įrenginius ant pėsčiųjų takų ar užstoja važiuojamąją gatvės dalį.

Neretai po viešai paskelbtų raginimų verslininkai surenka kilnojamus stendus, o po kurio laiko vėl pastato. Anot M.Petrulio, jei verslininkams patinka žaisti su savivaldybe „katę ir pelę”, tai net specialusis reklamos planas bejėgis. Toks planas buvo sukurtas ir patvirtintas dar pavasarį. M.Petrulis prognozavo, kad 78 tūkstančius litų atsiėjęs dokumentas išspręs visas problemas, susijusias su nelegalia reklama. Netrukus šis dokumentas turėtų būti išleistas kaip atmintinė, kad kuo daugiau ne tik reklamos užsakovų, bet ir gamintojų sužinotų, ką ir kaip mieste galima reklamuoti. Anot M.Petrulio, galbūt jie tada ne taip lengvai pasiduotų reklamos savininkų fantazijoms. Jos, dailininko nuomone, dažniausiai nesiderina su tvarkinga miesto aplinka.

Daugiausiai nelegalių statomų skydų yra Birutės, Minijos, Tilžės gatvėse.

Jei savivaldybė žino, kokia firma nelegaliai reklamuojasi, siunčia jai įspėjimą. Už miesto teršimą gresia bauda iki 2 tūkst. litų.

Nors ant pastatytų stendų neretai būna nurodyti ir telefonai, tai savivaldybės tarnautojams menka paguoda. Verslininkai, atsiliepę nurodytu telefonu, dažniausiai teigia, kad apie reklamas nieko nežino ir su stendu nesusiję.

Pernai už legalų įmonių reklamavimąsi Klaipėdoje į miesto iždą pateko per 800 tūkst. litų. Šiemet kol kas surinkta 600 tūkst. litų. Anot Licencijų ir vartotojų teisių apsaugos skyriaus specialistės Linos Kryževičienės, šiemet įplaukos padidės tik keliais tūkstančiais litų.

Kai kurios stambiausios besi-reklamuojančios, dažniausiai užsienio kapitalo, kompanijos vien per ketvirtį sumoka po kelias dešimtis tūkstančių litų.

Savivaldybės duomenimis, iš viso dabar mieste yra 226 legalūs reklaminiai įrenginiai.

Ramunė Šeštokienė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.