Vaidinant auką

Po intensyvių gastrolių užsienyje bei didžiausio tarptautinio Vilniaus teatro festivalio „Sirenos” organizavimo, OKT / Vilniaus miesto teatras (OKT) pradeda septintąjį sezoną ir lapkričio 17, 18 bei 28, 29 dienomis Vilniuje pristato naujausio spektaklio „Vaidinant auką” premjerą.

Paradokso galia

Pirmieji šio spektaklio eskizą pagal brolių Presniakovų pjesę išvydo festivalių organizatoriai, prodiuseriai ir žurnalistai iš užsienio, stebėję lietuviškąją „teatro vitriną” festivalyje „Sirenos”.
Tarptautinio hito „Terorizmas” autoriai yra žymiausi Rusijoje dramaturgai. Pjesės „Vaidinant auką”, kurią iš rusų kalbos išvertė rašytojas Sigitas Parulskis, pagrindinis veikėjas – antiherojus Valia. Jis dirba policijos nuovadoje, kur padeda atkurti įvykdytų žmogžudysčių scenas: įtariamas nusikaltimu asmuo demonstruoja įvykių eigą, o Valia „vaidina auką”. Ir tai ne vien jo darbas – tai ir jo gyvenimo, kuris turi akivaizdžių paralelių su Shakespear’o Hamletu, dalis.
„Man labai džiugu, kad šiandien atsiranda tokių pjesių kaip „Vaidinant auką”. Presniakovų kūrinys tik atrodo egzotiškas, o iš tiesų čia labai aiškiai atskleidžiama Rusijos (o gal net pasaulio) tikrovė. Juk išties, tikrovės niekaip kitaip neįmanoma suvokti kaip tam tikro paradokso. Jei mes prisiliečiame prie realios, ne menamos ar įsivaizduojamos tikrovės, susiduriame su netikėtumu ir paradoksu. Oberiai sakė, kad jie buvo realistai, tą patį tvirtino Mejerholdas. O jei pažiūrėtume dar atidžiau, taptų aišku, kad stipri dramaturgija visuomet yra paradoksali. Tad jei medžiaga leidžia scenoje sukurti paradoksą žiūrovo akivaizdoje, tuomet galima kalbėti ir apie teatrinį įvykį. Be paradokso galime kalbėti tik apie sutartinių vertybių ir dogmų klonavimą bei konvertavimą – perkėlimą iš vienos sferos į kitą”, – savo mintimis kuriant spektaklį dalinasi režisierius Oskaras Koršunovas.

Chameleono kailyje

Kaip teigė garsusis senovės mąstytojas – visas filosofo gyvenimas tėra pasiruošimas mirčiai. To mokė ir krikščionybė pagerbdama bei šlovindama viešpaties auką. Šiuolaikiniai rusų dramaturgai broliai Vladimiras ir Olegas Presniakovai tęsia šią egzistencinę tradiciją suteikdami jai šiuolaikinės simuliakrinės pasaulėjautos. Jų pjesėje herojus vaidina auką. Jo gyvenimo prasmė atsiskleidžia vaidinant, buitinėje aplinkoje vaizduojant graikiškus, šekspyriškus, rytietiškus herojus. Tokia laikysena tikriausiai parodo ne tiek aukos anatomiją, kiek tragedinę, o sykiu ir teatrališką jo dalią.
Režisierius šią Presniakovų pjesę vadina filosofiniu farsu o pagrindinį personažą – šiuolaikiniu Hamletu, kurio Danija yra posovietinė realybė su naujomis, rasizmo, fašizmo, prievartos, nihilizmo atmainomis. „Tai ne kriminalinė istorija, o kriminalinė misterija”, – sako jis.

Režisieriaus O. Koršunovo spektaklyje pagrindinį vaidmenį kuria aktorius Darius Gumauskas. Spektaklyje be nuolatinių OKT bendražygių Vaidoto Martinaičio, Eglės Mikulionytės, Airidos Gintautaitės, Dainiaus Gavenonio ir kitų aktorių, įspūdingus bei spalvingus vaidmenis kuria Dalia Brenciūtė, Kostas Smoriginas, Ramūnas Rudokas, dramos aktorės vaidmenyje debiutuoja šokėja Rūta Butkutė.
Kaip visada iškalbingą Jūratės Paulėkaitės scenovaizdį papildys „koncertiniai intarpai”, kurių autorius – pastaruoju metu sparčiai populiarėjantis Miklukho McLarenas… Pateikęs visą pluoštą „blatnų” dainų išskirtinai naujajam OKT spektakliui, tik po premjeros Vilniuje dainomis imsis „motinos” Rusijos rinkos užkariavimą…
Ši „varjetė” turėtų ir Jums palikti neišdildomą įspūdį.
Po premjeros Vilniuje spektaklis „Vaidinant auką” bus pristatytas Šiaulių kultūros centre (lapkričio 21 d.), Panevėžio Bendruomenių rūmuose (lapkričio 30 d.), vėliau aplankys Klaipėdos ir Kauno publiką.

OKT / Vilniaus miesto teatro informacija

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.