Konfliktas dėl butelio įžiebė nepasitikėjimą tėvyne

Po konflikto su Palangos oro uosto muitininkais šiaulietis Remigijus Gajauskas susirūpino Lietuvos įvaizdžiu. Dėl to kaltas pasirodė esąs nė trisdešimties litų nekainuojantis butelis romo.

Prieš išskrisdamas į Lietuvą Norvegijos sostinės Oslo oro uosto neapkestinamų prekių parduotuvėje R. Gajauskas įsigijo kelis alkoholinių gėrimų butelius. Su visu bagažu jis vėlų lapkričio 1-osios vakarą atskrido į Palangą.

Čia Klaipėdos teritorinės muitinės (KTM) pareigūnai šiauliečio už vieną butelį romo, kurio šis į šalį įsivežė daugiau nei leidžiama, paprašė sumokėti muitą.

Litų neturėjo

R. Gajauską pirmiausia nustebino tai, kad pareigūnai nežinojo nei galimos gėrimo kainos, nei valiutos kurso. Jie paties vyro paprašė nurodyti sumokėtą sumą, nuo jos ir paskaičiavo muitą. „Juk galėjau ir pameluoti”, – šyptelėjo statybų verslą ketinantis plėtoti pašnekovas.

Anot Remigijaus, kuriozinė situacija susiklostė tada, kai paaiškėjo, kad nurodytą sumą – 28 litus – jis turės sumokėti litais. Vyriškis pasiūlė atsiskaityti Norvegijos kronomis arba pasinaudojant banko mokėjimo kortele, nes litų neturėjo.

Šiauliečio teigimu, nors muitinės pareigūnai primygtinai prašė sumą sumokėti litais, į klausimą, kaip tai padaryti, atsakė trumpai: „Čia ne mūsų reikalas.”

R. Gajauskas „Vakarų ekspresui” aiškino, kad mokėti jis sutiko, tačiau tam paprasčiausiai nebuvo sudarytos sąlygos. Beje, pasak vyriškio, tą vakarą ne jam vieninteliam Palangos oro uoste kilo tokių problemų.

Nesusilaikė nuo keiksmažodžių

Šiauliečiui užkliuvo ir tai, kad pareigūnai atidžiau patikrino tik dviejų iš Norvegijos atskridusių keleivių, akivaizdžiai rankose nešusių maišelius su „Duty free” užrašu, bagažą. Anot R. Gajausko, jo draugai taip pat turėjo alkoholio, tik lagaminuose, o tai muitininkams neužkliuvo.

27 metų vyras neneigia pasikarščiavęs ir pareigūnams leptelėjęs aštresnį žodį. Taip esą buvę todėl, kad Lietuva jį supykdžiusi galutinai:”Negana to, kad dėl valdžios politikos esu priverstas uždarbiauti užsienyje, bet dar ir šalies muitinėje kyla problemų”.

Muitininkai iškvietė policijos pareigūnus. Šie atvykę pasiūlė išeitį – nuvežti iki artimiausio bankomato Palangoje. Remigijus atsisakė, nes sumokėti muitą pažadėjo atvažiavę draugai. Tiesa, čia iškilo dar vienas kuriozas – atiduoti grąžą iš šimto litų muitininkams prireikė laiko, nes nė vienas jų neturėjo reikiamos pinigų sumos.

R. Gajauskas šio incidento žada nepamiršti ir ketina į pareigūnus kreiptis raštu. Anot jo, tai jau esanti visos Lietuvos problema. Šiaulietis sako planuojantis plėtoti verslo reikalus su norvegais, tad iš anksto besirūpinantis Lietuvos įvaizdžiu ir tuo, kad panašioje situacijoje neatsidurtų užsieniečiai.

Tai – ne muitinės reikalas

Kiek kitaip konfliktą nušvietė muitinės pareigūnai. KTM Palangos oro uosto posto viršininkė Rita Kuneckienė iš pradžių „Vakarų ekspresui” pasiūlė pasidomėti, kaip šiaulietis plūdo pareigūnus. Anot jos, incidentas kilo ne dėl valiutos, o dėl to, kad šiauliečiui apskritai teko mokėti.

Nors R. Gajauskas dienraščiui aiškino, kad muitininkai nepasiūlė jokios galimybės kitaip sumokėti muitą, viršininkė teigė, kad keleivis atsiskaityti galėjo kitądien, atvykdamas atsiimti bagažą.

R. Kuneckienė pasiūlė pakalbėti su tądien dirbusiu posto pamainos viršininku, kuris esą geriau žino situaciją, tačiau jo pavardės prašė neminėti. Ji aiškino, kad taip nori apsaugoti savo pareigūnus nuo galimo susidorojimo. Pavaldinys esą ir taip atsidūrė padidinto pavojaus situacijoje.

Posto pamainos viršininkas „Vakarų ekspresui” pacitavo įstatymą, pagal kurį keleivis muitą turi sumokėti litais arba eurais, tačiau kaip tai padaryti, jei jis tokios valiutos neturi, nepaaiškino: „Tai – ne muitinės kompetencija”.

Bankomato nebus

Pareigūnas tikino, kad iki šiol nė vienam keleiviui panašių problemų nekilo. Tiesa, muitininkas pripažino, kad oro uoste veikiančio banko filialo darbo laikas nėra patogus: darbo dienomis jis atidarytas nuo 7 iki 16 val., o savaitgaliais visai neveikia.

Palangos oro uoste esančio Medicinos banko Klaipėdos filialo direktoriaus Ramūno Masiliausko teigimu, darbo laikas derinamas su oro uosto administracija priklausomai nuo lėktuvų skrydžių grafiko ir keleivių srautų.

Tačiau, anot jo, dėl vieno kito vėliau grįžtančio keleivio pratęsti darbo laiką ar įrengti bankomatą ekonomiškai nėra naudinga.

Sandra Lukošiūtė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.