Vietoj klausimų – keiksmai

Į telefono ragelį besikeikiantys paaugliai – tokius skambintojus iš Lietuvos įsidėmėjo Europos Sąjungos informacinės tarnybos „Europe Direct” darbuotojai.

Ši tarnyba padeda rasti atsakymus į klausimus, susijusius su ES.

Nuo 2000 metų ES šalyse veikianti nemokama informacinė telefono linija pernai gegužės 1-ąją tapo prieinama ir dešimčiai naujųjų narių, tarp jų ir Lietuvai.

„Šį nemokamą numerį pamėgo Lietuvos mokiniai. Juo skambina ir norėdami tiesiog pakvailioti.

Ir mums, ir operatoriams iš kitų valstybių dažnokai tenka išgirsti ragelyje skambančių keiksmažodžių, kurie ištariami Lietuvoje”, – pasakojo viena iš dviejų „Europe Direct” tarnyboje dirbančių lietuvių operatorių Rasa Raudaitė.

Dėl tautiečių tenka raudonuoti

Tiesa, ne visi įžūlūs skambintojai keikiasi gimtąja kalba – kartais ragelyje skamba angliškos, rusiškos ir net ispaniškos nešvankybės.

„Tačiau visi mato, kad skambinama iš Lietuvos, todėl mums būna labai nemalonu”, – prisipažino operatorė.

Abi lietuvės, dirbančios Briuselyje įkurtame centre, gimtąja kalba telefonu, elektroniniu paštu konsultuoja savo tautiečius.

Centre iš viso dirba beveik 30 operatorių, konsultuojančių žmones 20-čia oficialių ES kalbų.

Patys ieško informacijos

„Europe Direct” atstovai pripažįsta, kad naujųjų ES narių piliečiai kol kas vangiai naudojasi šios nemokamos informacinės tarnybos paslaugomis. Praėjusiais metais tik 9 procentai visų paklausimų gauta iš ES naujokių.

Iš Lietuvos telefonu buvo skambinta 66 kartus, elektroniniu paštu siųsti 143 klausimai, o internetu pagalbos teirautasi 46 kartus.

„Atrodo, kad lietuviai linkę patys susirasti reikiamą informaciją, – dalijosi mintimis R.Raudaitė. – Jeigu nori patikrinti surastą faktą, tuomet skambina mums”.

Atmetus pajuokauti sumaniusius paauglius, dažniausiai informacijos „Europe Direct” teiraujasi lietuviai studentai. Jie ieško statistikos, specifinės informacijos apie ES direktyvas savo darbams.

Finansavimo galimybėmis domisi ir smulkaus bei vidutinio dydžio verslo atstovai, kadangi ši tarnyba teikia informaciją ir apie ES paramą.

„Pasitaiko ir pensininkų skambučių. Domimasi gyvenimo kitose ES šalyse sąlygomis, – vardijo R.Raudaitė. – Žinoma, būna ir lietuvių, kurie paskambina tiesiog išsakyti savo komentarų apie Lietuvos valdžią”.

Kartais skambina skundikai, tačiau tokių skundų kol kas nėra daug. „Galbūt šis telefono numeris nėra gerai žinomas. Gal ateityje skundų sulauksime ir daugiau. Vis dėlto yra šalių, kurių piliečiai skundžiasi dažniau”, – pasakojo lietuvė.

Skambino ir šalies politikai

Neretai konsultacijos prašo lietuviai, gyvenantys kitose ES šalyse. Dažniausiai tai – neseniai svetimoje šalyje įsikūrę tautiečiai, dar gerai nemokantys kalbos, nesuspėję apsiprasti su vietine tvarka.

„Europe Direct” telefono numerį pernai rinko ir Lietuvos politikai. Jie klausinėjo apie ES institucijų veiklą, konkrečius bendrijos Konstitucijos straipsnius. Tačiau Seime ratifikavus ES Konstituciją, domėjimasis ja visiškai liovėsi.

„Lietuvos gyventojai dažniausiai iškart klausia to, kas jiems rūpi. Tuo tarpu prancūzai prie konkretaus klausimo artėja labai iš tolo, – sakė R.Raudaitė, prancūzų kalba konsultuojanti skambinančius ir iš Prancūzijos, Belgijos bei Liuksemburgo. – Kartais mums tenka už juos suformuluoti klausimus. Neretai atrodo, kad jie skambina norėdami tik pabendrauti”.
Paulius Jakutavičius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.