„Hansabanko” grupė per devynis mėnesius uždirbo 101 mln. litų

Didžiausiai Baltijos šalių finansų grupei priklausantis „Hansabankas” per 2005 metų devynis mėnesius uždirbo 101,0 mln. litų grynojo neaudituoto konsoliduoto pelno. Tai yra 19,3 mln. litų, arba apie 23,7 proc. daugiau negu pernai per tą patį laikotarpį, kai buvo uždirbta 81,6 mln. litų. „Hansabanko” 2005 m. devynių mėnesių nuosavybės grąža (laikotarpio pelno ir vidutinio nuosavo kapitalo santykis) siekė 20,0 proc. (2004 metų devynių mėnesių – 20,6%).

„Hansabanko” grupės pelno augimą vėl didžiąja dalimi lėmė sparčiai augantis paskolų portfelis. Per 2005 metų devynis mėnesius „Hansabanko” grupė Lietuvoje gavo 198 mln. litų grynųjų palūkanų pajamų – tai yra 36,9 proc. arba 53,4 mln. litų daugiau nei per 2004 m. devynis mėnesius. Grynosios komisinių pajamos per 2005 m. devynis mėnesius buvo 37,9 proc., arba 26,5 mln. litų didesnės, palyginus su 2004 metų tuo pačiu laikotarpiu, ir siekė 96,2 mln. litų. 2005 m. devynių mėnesių išlaidų – pajamų santykis sudarė 64,9 proc., 3,4 proc. punkto mažiau, palyginti su 2004 metų tuo pačiu laikotarpiu.

„Hansabankas” šių metų III-ojo ketvirčio pabaigoje turėjo 507,5 tūkst. internetinio banko „hanza.net” vartotojų. Per metus „hanza.net” vartotojų skaičius išaugo maždaug 105,5 tūkst., arba 26,2 proc. (prieš metus šis skaičius siekė 402 tūkst.). Internetinės bankininkystės srityje „Hansabankas” užima lyderio poziciją ir valdo apie 42,2 proc. rinkos (naujienų agentūrų duomenys).

Spalio 1 d. „Hansabanko” išduotų ir aktyvuotų mokėjimo kortelių skaičius pasiekė 985 tūkst., per metus jis išaugo 13,9 proc. (nuo 848,3 tūkst. 2004 metų spalio 1 d.). Šių metų 9 mėnesių apyvarta „Hansabanko” išduotomis kortelėmis pasiekė 5,4 mlrd. litų – 31,7 proc. daugiau nei pernai, kai apyvarta siekė 4,1 mlrd. litų. III-iojo ketvirčio pabaigoje „Hansabankas” valdė didžiausią dalį mokėjimo kortelių rinkos – apie 33,4 proc. (naujienų agentūrų duomenys).

„Finansų rinkos plėtra Lietuvoje daugiausia įtakojama to, kad žmonės aktyviau naudojasi moderniomis finansinėmis paslaugomis ir elektroninės bankininkystės privalumais – akivaizdu, jog klientai vertina patogumą”, – sakė „Hansabanko” valdybos pirmininkas Giedrius Dusevičius. Pasak jo, „Hansabanko” grupės pelno augimą taip pat lėmė ir augančios veiklos apimtys bei efektyvumas. „Mūsų rezultatai atitinka ir kai kuriose srityse netgi viršija kiekybinius ir kokybinius pokyčius Lietuvos finansų rinkoje”, – teigė G.Dusevičius.

„Hansabanko” konsoliduotas turtas per metus nuo 2004 metų III-iojo ketvirčio pabaigos išaugo 43,9 proc., arba 3,2 mlrd. litų ir pasibaigus trečiajam 2005 metų ketvirčiui sudarė 10,6 mlrd. litų (2004 metų rugsėjo 30 dieną banko konsoliduotas turtas sudarė 7,3 mlrd. litų). „Hansabanko” konsoliduoto turto augimą labiausiai lėmė paskolų portfelio augimas. „Hansabanko” konsoliduota akcininkų nuosavybė 2005 m. rugsėjo 30 d. pasiekė 726,1 mln. litų. Per metus konsoliduota akcininkų nuosavybė išaugo 129,8 mln. litų, arba 21,8 proc.

Grupės paskolų portfelis nuo 2004 m. rugsėjo 30 d. pasipildė 2,6 mlrd. litų (53,9 proc. augimas) ir šių metų III-ojo ketvirčio pabaigoje buvo 7,4 mlrd. litų. Privačių asmenų portfelis augo net 98,5 proc. (1,1 mlrd. litų) ir pasiekė 2,3 mlrd. litų. Verslo paskolų portfelis augo 36,8 proc. (806 mln. litų) ir pasiekė 3,0 mlrd. litų. „Hansabanko” grupės faktoringo portfelis išaugo 46,7 proc. (137 mln. litų) ir sudarė 431 mln. litų. Lizingo portfelis augo 537 mln. litų ir 2005 m. rugsėjo 30 d. sudarė 1,7 mlrd. litų.

„Hansabanke” laikomų indėlių suma per metus padidėjo 1,8 mlrd. litų, arba 34,3 proc. ir 2005 m. rugsėjo 30 d. sudarė 7,0 mlrd. litų.

„Hansabanko” užimama paskolų rinkos dalis rugsėjo pabaigoje buvo 23,4 proc. Paskolų gyventojams rinkoje „Hansabankas” valdė didžiausią rinkos dalį – 30,7 proc. 2005 m. rugsėjo 30 d. „Hansabankas” valdė 30,8 proc. indėlių rinkos, o individualių klientų indėlių rinkoje valdė didžiausią dalį – net 38,8 proc.

„Hansabank” grupė priklauso pirmaujančiai finansinei institucijai Baltijos ir Šiaurės šalių regione – „Swedbank”. Ši grupė turi daugiau nei 8,4 mln. privačių ir beveik 400 tūkst. verslo klientų Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Švedijoje. Grupė turi apie 750 padalinių Švedijoje ir apie 280 padalinių Baltijos šalyse. „Swedbank” grupėje dirba apie 15 tūkst. darbuotojų.

„Hansabankui” Lietuvoje priklauso „Hansa lizingas”, „Hansa gyvybės draudimas”, „Hansa investicijų valdymas”, „Hansa draudimo brokeris”, „Baltijos autolizingas” ir „Hansa valda”.

„Hansabank” grupė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.