Nacionalinės oro bendrovės keleiviai turi paisyti keistų reikalavimų
„Lietuvos avialinijų” (LAL) klientams, skrendantiems ekonomine klase, tenka prisitaikyti prie naujų šios kompanijos aptarnavimo taisyklių. Pigiausius bilietus įsigiję keleiviai ne tik maitinami tik sumuštiniais, tačiau jiems neleidžiama iš orlaivio išsinešti net ir nebaigtą gerti vyno buteliuką ar alaus skardinę.
Griežta apskaita
„Crazy country” (pamišusi šalis – anglų k.), – taip vienas neseniai LAL skridęs užsienietis įvertino stiuardesės reikalavimą neišsinešti nebaigto gerti vyno buteliuko.
Jau porą mėnesių LAL keleiviams neleidžiama iš lėktuvo išsinešti jokios alkoholinių gėrimų taros, nors kitų šalių oro bendrovės taip griežtai klientų nekontroliuoja.
Kalbama, kad naujieji LAL savininkai nėra linkę pasitikėti savo darbuotojais, tad įvesta itin griežta maisto produktų ir ypač gėrimų apskaita. Tad nenuostabu, kad aptarnaujantis personalas, siekdamas išvengti nereikalingų ginčų su klientais, nebepateikia viso vyno buteliuko, o gėrimo įpila tik į stiklinę.
Vis dėlto oficialiame LAL kompanijos tinklalapyje internete skelbiama, jog nespėjusieji papusryčiauti, papietauti ar pavakarieniauti bus pavaišinti lėktuve.
„Jums pasiūlysime užkandžių, pagamintų iš pačių šviežiausių produktų”, – žadama LAL klientams.
Trūko informacijos
Tiesa, šaltais ir karštais užkandžiais, kava, arbata ir įvairiais alkoholiniais gėrimais (aperityvais, vynais, konjaku, viskiu, alumi ir kt.) bus vaišinami tik verslo klasės keleiviai. Skrendantiesiems ekonomine klase siūlomas siauresnis meniu. Tačiau LAL iš anksto neinformuoja, kad tiek trumpųjų, tiek tolimųjų reisų keleiviai, įsigiję pigesnį bilietą, tegaus sumuštinį, prie kurio galės užsisakyti tik juodos kavos, nes grietinėlės dažniausia užtenka tik verslo klasės klientams.
Būtent tokį atsakymą išgirdo vienas kaunietis, praėjusią savaitę naudojęsis LAL paslaugomis. „Kauno dienos” skaitytojas buvo įsitikinęs, jog aviakompanija turėjo jį informuoti apie pasikeitusias keleivių maitinimo taisykles dar prieš įsigyjant bilietą.
„Jeigu būčiau skridęs su pigia oro bendrove, būčiau žinojęs, jog visai negausiu maisto. Buvau įsitikinęs, kad LAL kaip ir anksčiau maitina keleivius”, – piktinosi kaunietis, už skrydį į Milaną ir atgal sumokėjęs daugiau kaip tūkstantį litų.
Orlaivio palydovai tąkart keleiviui paaiškino, kad tokia tvarka įvesta jau prieš kelis mėnesius.
Diegiama koncepcija
Viešųjų ryšių bendrovės „Concept events & media” projektų vadovas Giedrius Šniukas, atstovaujantis „Lietuvos avialinijoms”, tvirtino, jog sumuštiniais keleivius jau seniai maitina daugelis oro bendrovių.
„Tai bendra keleivius skraidinančių kompanijų tendencija. Tačiau LAL išliko vienintele kompanija Baltijos šalyse, kuri siūlo savo klientams nemokamą maitinimą”, – aiškino G.Šniukas.
Jis akcentavo, kad ekonominės klasės keleiviai, skrisdami trumpais, ir tolimesniais reisais, maitinami tik sumuštiniais jau nuo liepos mėnesio, kai oficialiai LAL dar nebuvo parduotos.
Tai, kad keleiviams neleidžiama išsinešti jokios alkoholinių gėrimų taros, LAL viešųjų ryšių atstovui neatrodo keista: „Tokie sprendimai priimti diegiant naują maisto ir gėrimų tiekimo koncepciją”.
G.Šniukas nekomentavo, ar nauja tvarka įvesta siekiant griežčiau kontroliuoti aptarnaujantį personalą, tačiau akcentavo, jog „nesiimama jokių veiksmų, kurie blogintų klientų aptarnavimą”.
Žada maitinti nemokamai
Naują prekės ženklą „flyLAL” kurianti bendrovė skelbiasi keisianti daugelį aviakompanijos įvaizdžio bei aptarnavimo koncepcijos elementų. Artimiausiu metu ketinama perdažyti lėktuvus, pakeisti orlaivių palydovų aprangą. Žadama tobulinti ir orlaivių palydovų motyvacijos sistema.
„Jūsų aptarnavimo vertinimas bei nuomonė apie stiuardų darbą turės įtakos jų darbo apmokėjimui, todėl tikimės, kad aptarnavimo lygis nuolat gerės”, – skelbia LAL atstovai.
Be to, planuojama tobulinti ir skrydžio metu teikiamas paslaugas: bus pakeistas maistas ekonominės klasės keleiviams, tačiau jis išliks nemokamas, verslo klasės keleiviai ir toliau bus vaišinami nemokamai. Taip pat netolimoje ateityje planuojama papildomas paslaugas ir pramogas ilgesnių skrydžių metu, t.y. keleiviams bus suteikta galimybė žiūrėti vaizdo filmus, įsigyti įvairesnių prekių.
Būsimiems LAL keleiviams belieka tikėtis, kad nauji savininkai savo pažadus išpildys, o nemokamas maistas, nors ir neprilygstantis karštiems patiekalams, bus bent jau valgomas.
Pretenzijos dėl lengvatų
Beje, skrydžių metu siūlomas nemokamas maitinimas minimas tarp privalumų, kuriuos teikia LAL, nors bilietų kainos beveik prilygsta pigių skrydžių kompanijų pasiūlymams. Praėjusią savaitę aviakompanijos vadovybė kreipėsi į ūkio ministrą, prašydama „paaiškinti dėl valstybės požiūrio į nacionalinį vežėją ir žemų kaštų bendroves”.
LAL vadovai pasipiktino, kad neseniai į Kauną pradėjusiai skraidyti vienai žemų kaštų bendrovei per metus už vieno reiso reklamą iš mokesčių mokėtojų pinigų bus mokama 362,5 tūkst. litų.
Bendrovės valdybos narys Gediminas Žiemelis pareiškė, kad kompanija nereikalauja išskirtinių sąlygų, tačiau norima tokių pat teisių kaip ir kitų vežėjų: „Jeigu mums bus skirtos tokios pačios lengvatos kaip tarptautinėms žemų kaštų bendrovėms, mūsų paslaugos už konkurencingą kainą dar labiau atpigtų. Valstybė, leisdama dideles lėšas abejotinai reklamai ir už tai gaudama brangesnes paslaugas, mūsų nuomone, ne tik neteisingai nustato prioritetus, bet ir iškraipo rinkos sąlygas”.
LAL skelbiasi taikanti tuos pačius kainodaros principus kaip ir žemų kaštų bendrovė – t.y. kuo bilietas perkamas anksčiau, tuo didesnė tikimybė įsigyti pigiausia kaina. Pastebima, kad į Kauną pradėjusios skraidyti žemų kaštų aviakompanijos bilietas gali kainuoti daugiau nei brangiausias „flyLAL” ekonominės klasės bilietas. Tuo tarpu nacionalinė oro bendrovė siūlo žymiai daugiau nemokamų paslaugų – leidžia vežtis daugiau nemokamo bagažo, skrydžio metu siūlo nemokamą maitinimą, gėrimus ir laikraščius.
Lina Navickaitė