Pagal ES Leonardo da Vinčio programą trijų Lietuvos muzikinių teatrų darbuotojai vyks į stažuotes Vakarų Europoje
„Lagaminų dar nekraunu, bet jau žinau, kad kitų metų pradžioje dvi savaites praleisiu Vokietijoje – Karlsruės teatre ir tam po truputį rengiuosi. Stažuotėje turėsiu pateikti kuo platesnę informaciją apie Kauno muzikinį teatrą ir parvežti žinių apie tai, kuo gyvena, kaip dirba šis Vokietijos sceninis kolektyvas”, – sako Muzikinio teatro literatūrinės dalies vedėja Lina Stankevičiūtė.
Be L.Stankevičiūtės, į stažuotes užsienyje vyks dar du Muzikinio teatro darbuotojai. Siuvyklos vedėja Vaiva Girnienė važiuos į Norvegiją, o šviesų dailininko Arvydo Gaižučio laukia tobulinimasis Briuselyje.
Tokia galimybė atsirado po to, kai Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras, bendradarbiaudamas su Kauno ir Klaipėdos muzikiniais teatrais, laimėjo Europos Sąjungos Leonardo da Vinčio programos koordinavimo fondo konkursą ir gavo projekto, numatančio Lietuvos muzikinių teatrų techninių bei administracijos darbuotojų mokymą bei keitimąsi patirtimi su Europos muzikiniais teatrais bei festivaliais, finansavimą. Iš viso planuojama, kad 2005-2006 metais stažuotėse užsienyje savo profesinę patirtį praturtins 28 žmonės iš trijų mūsų šalies muzikinių teatrų.
„Šis projektas skirtas būtent ne kūrybiniam, o aptarnaujančiam sceną teatrų personalui. Galėjome į stažuotes deleguoti ir daugiau žmonių, bet iškyla užsienio kalbos mokėjimo problema. Mūsų teatre solistai su šia bėda, galima sakyti, nesusiduria, tačiau techninius darbuotojus, susikalbančius angliškai ar vokiškai, ant pirštų suskaičiuotum. O būtų labai gerai, kad užsienyje galėtų pasitobulinti režisieriaus padėjėjai, kuo daugiau sceną aptarnaujančių žmonių. Juk stažuotė apmokama iš ES fondų lėšų, teatras tik apdraus išvykstančiuosius, ir tuo metu, kol jie semsis patirties, mokės atlyginimą”, – svarstė L.Stankevičiūtė, pati gerai mokanti anglų kalbą.
Ji sako jau iš anksto pasidomėjusi Karlsruės teatru, kuriame stažuosis. „Tai gana gerai Vokietijoje žinomas miesto teatras, kurio struktūra apima baletą, muzikinius spektaklius ir dramą. Kiek žinau, jie stato daug šiuolaikinių veikalų. Pristatysiu ten mūsų teatrą ir stengsiuosi parvežti kuo daugiau naudingų žinių. Beje, Vakarų Europos teatrai labai mielai sutiko bendradarbiauti ir priimti stažuotojus. Tuo tarpu didžioji dalis Rytų Europos muzikinių teatrų atsisakė dalyvauti šiame projekte arba pareikalavo, kad jiems būtų sumokėta už tai, kad dalysis patirtimi.
Į Lietuvos muzikinių teatrų administracijos ir techninių darbuotojų tobulinimuisi skirtą projektą atsiliepė 15 Europos teatrų ir festivalių.
Rūta Kanopkaitė