Spalio pabaigoje baigėsi du mėnesius trukęs pirmasis socialinio edukacinio projekto „Eismo klasė” etapas. Šį rudenį 1.823 mokiniai iš 75-ių įvairių Lietuvos regionų mokyklų dalyvavo praktinėse saugaus eismo pamokose. Projektas bus tęsiamas pavasarį, tikimasi, kad tuomet saugaus eismo pamokose sudalyvaus dar daugiau ketvirtokų.
Specialiai šiai akcijai parengtas „Citroen C3” automobilis, kuriuo vaikams buvo gyvai demonstruojami staigaus stabdymo, manevravimo ypatumai.
„Mus labai nudžiugino Lietuvos moksleivių aktyvumas ir sąmoningumas. Aplankę tiek daug mokyklų, instruktoriai praktiškai nesutiko praktiniais užsiėmimais nesusidomėjusių vaikų. Tai didelis paskatinimas mums, projekto iniciatoriams, ir gera žinia vaikų tėveliams – vaikai supranta saugaus eismo svarbą ir aktyviai tuo domisi”, – sako „Hansa lizingo” vadovas Andrius Urbonas.
Šį projektą vykdantys specialiai apmokyti saugaus eismo instruktoriai pastebėjo įdomių dalykų. Anot jų, ketvirtose klasėse besimokantys vaikai jau tampa aktyviais eismo dalyviais, tačiau dar nežino labai daugelio svarbių saugaus eismo tiesų.
Buvo pastebėta, kad vidutiniškai tik pusė vaikų žino, kuria kelio puse reikia eiti, kuomet nėra šaligatvio. Tik vienoje iš 75 mokyklų atsirado mokinių, kurie atspėjo, kur tiksliai sustos automobilis, važiuojantis 50 km/val. greičiu. Tiesa, nebuvo daug ir pačių mokytojų, kurie pateiktų teisingą atsakymą. Beveik visi pasirinkdavo žymiai trumpesnį stabdymo kelią, nei automobilis realiai gali sustoti.
Įdomu tai, kad kai kurių Lietuvos provincijos mokyklų vaikai mano, kad reikia eiti per pėsčiųjų perėją degant raudonai šviesoforo šviesai. Beveik pusė vaikų nežino, kad reikia sustoti ties kelio vidurio linija ir dar kartą apsidairyti. Ypatingai dažnai apie tai nebuvo girdėję provincijose gyvenantys vaikai, kur gatvės siauros ir automobilių nedaug.
Vaikus nustebino ir klaidingas supratimas apie saugų greitį – net ir 50 km/val. greičiu važiuojantis automobilis, stebint jį iš saugaus nedidelio atstumo, atrodė lekiantis kur kas greičiau. Taip pat absoliuti dauguma vaikų klaidingai įsivaizdavo vairuotojo reakcijos greitį bei stabdymo atstumą. Vaikai, bandę sustabdyti automobilį nurodytoje vietoje specialiai įrengtu stabdžio pedalu, įsitikindavo, kad to padaryti neįmanoma.
Galiausiai buvo patvirtinta dar viena tiesa – vaikai supranta, kad sėdint priekyje būtina prisisegti diržus, tačiau dažnai nenumanydavo, kad tai būtina daryti ir sėdint galinėse sėdynėse.
Projekto iniciatoriai pastebi, kad pedagogai džiaugiasi tokiomis pamokomis ir kartu apgailestauja, kad tokių praktinių užsiėmimų mokyklose ir toliau labai trūksta, nes teorinėse pamokose vaikai įsisavina žymiai mažiau žinių.
Antrasis akcijos etapas numatomas vykdyti 2006 m. pavasarį. Projektą inicijavo UAB „Hansa lizingas”, kuruoja Almos Adamkienės fondas, palaiko Susisiekimo ministerija.