Atsižvelgdamas į nuolat didėjančias benzino ir dyzelino kainas, taip pat sparčiai augantį automobilių parką šalyje dėl ko miestai ir kaimai yra vis labiau teršiami, Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys liberalcentristas Rimantas Remeika ragina valdžią skirti daugiau dėmesio ekologinio kuro panaudojimui.
„Tikras apsileidimas yra tai, kad užuot skatinusi naudoti ekologišką kurą – gamtines dujas, Aplinkos ministerija šiuo klausimu nepajudino nė piršto. Jeigu šią problemą pavyktų pajudinti iš mirties taško, netolimoje ateityje gamtinės dujos galėtų tapti realia alternatyva iš naftos pagaminamam automobilių kurui – benzinui, dyzelinui, suskystintoms dujoms”, – mano parlamentaras R.Remeika.
Liberalcentristo iniciatyva, gamtinių dujų kaip automobilinio kuro panaudojimo problematiką rengiasi svarstyti Seimo Aplinkos apsaugos komitetas. Šiuo klausimu artimiausiu metu ketinama Seime surengti viešus klausymus.
Atkreipti dėmesį į šią problemą, liberalcentristą paskatino ne tik nuolat didėjančios automobilių degalų kainos, bet ir rūpestis ekologija. Pasak parlamentaro, degalų pasiutpolkė jau įveikė lietuvišką konservatizmą dėl suskystintų dujų naudojimo automobiliuose, tačiau liberalcentristo R.Remeikos nuomone, nepelnytai pamirštama, kad vietoj benzino, dyzelino ar suskystintų dujų puikiai galima naudoti ir gamtines dujas.
„Europos Sąjungos ir kitose šalyse gamtinės dujos (metanas) yra jau seniai naudojamas kaip pigus ir ekologiškas kuras automobiliams. Palyginimui metanas yra tris kartus pigesnis negu benzinas, o automobilio į aplinką išmetamas teršalų kiekis – žymiai mažesnis”, – teigia R.Remeika.
Vienintelė problema gamtinių dujų panaudojimui automobiliuose – daug brangesnė nei įprastinė įranga. Liberalcentristo Rimanto Remeikos nuomone, šiuo atveju valdžia turėtų visokeriopai skatinti žmones naudoti ekologiškai švaresnius degalus, pavyzdžiu dotuoti dalį tokios įrangos sumontavimo kaštų. Pasak parlamentaro, tokia praktika yra taikoma kitose ES šalyse.
„Pavyzdžiui, Londone yra neimamas įvažiavimo mokestis iš tų automobilių savininkų, kurie vairuoja automobilį turintį ketvirtos kartos, atitinkančios EURO-4 reikalavimus dujų įrangą. Romoje 30 proc., o Vienoje beveik visas autobuso parkas yra varomas gamtinėmis dujomis.” – teigia R.Remeika
Liberalcentristas atkreipia dėmesį, kad šiuo metu Lietuvos didžiuosiuose miestuose oro tarša leistinas normas jau viršija iki 3 kartų. Savivaldybės „ginasi” nuo automobilių, įvesdamos įvažiavimo ar didindamos parkavimo mokesčius. Parlamentaro nuomone, situacija turėtų dar labiau pablogėti uždarius Ignalinos atominę elektrinę. Tuomet organiniu kuru kūrenamos elektrinės neišvengiamai padidins oro užterštumą, todėl R.Remeikos nuomone, tik mažinant kitų taršos šaltinių emisiją galima dalinai amortizuoti ekologinį spaudimą aplinkai.
Seimo Liberalų ir centro sąjungos frakcija
Tikrai gamtinės dujos yra puiki alternatyva iš naftos gaminamiems degalams. Tik ar automobilinė dujų įranga ta pati tinkama jei degalai skirtingi?