Oreiviai šventei pasirengę

Aleksote esantis S.Dariaus ir S.Girėno aerodromas šiemet švenčia 90 metų sukaktį. Ta proga jame birželio 18 dieną vyks iškilmės, kuriose netgi planuojami rekordiniai skrydžiai.

Vienas seniausių Europoje

Šis aerodromas yra vienas seniausių veikiančių aerodromų Europoje. „Kai užsienio kolegoms pasakau, kad seniausias mūsų aerodromas įkurtas net 1915 metais, jie tuo labai stebisi”, – sakė Karinių oro pajėgų (KOP) vadas pulkininkas Jonas Marcinkus.

Aerodromo direktorius Vytas Skučas teigė, kad šventė turėtų įrodyti, jog aerodromas yra gyvas. J.Marcinkus pažymėjo, kad Lietuvos karo aviacija įsikūrė būtent šiame aerodrome. „Tame pačiame renginyje mes paminėsime jos 86 metų sukaktį”, – sakė jis.

Pagrindiniu renginio akcentu turėtų tapti planuojamas rekordinis lėktuvų kilimas iš aerodromo. Jo metu bus siekiama per kuo trumpesnį laiką pakelti kuo daugiau lėktuvų. Į dangų kils senas AN-2, KOP naikintuvai, sraigtasparniai, lengvieji atakos lėktuvai, sportiniai lėktuvai, skraidyklės. „Nė vieno norinčiojo dalyvauti šiame skrydyje neatstumsime. Pakilę lėktuvai apsuks ratą, o paskui čia pat leisis. Viskas turėtų užtrukti 30-40 minučių”, – sakė V.Skučas. Anot jo, į šventę kviečiami ir užsieniečiai, viliamasi, kad atvyks lenkai, italai, prancūzai. Kauno aeroklubo direktorius Algimantas Žentelis pridūrė, kad danguje būtinai pasirodys akrobatinio skraidymo meistrai.

Praskris olandų naikintuvai

Šventėje skraidys šiuo metu oro erdvę virš Baltijos valstybių iš KOP bazės Zokniuose saugantys Nyderlandų karališkųjų oro pajėgų naikintuvai „F-16 Fighting Falcon”. Anot J.Marcinkaus, olandus nebuvo sunku įkalbėti atvykti į Kauną.

„Jiems garbė dalyvauti tokiame renginyje, ir jokio užmokesčio už tai neprašoma”, – nusijuokė KOP vadas. Jis pridūrė, kad aviacijos šventės užsienyje yra labai populiarios, į jas parduodami brangūs bilietai. „Pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje vienos dienos bilietas į savaitę trukusią šventę kainavo 25 svarus”, – sakė jis. Kaune bilietas į šventę kainuos 5 litus. Vakare koncertuos Violeta Riaubiškytė, Edmundas Kučinskas, grupė „Delfinai”, vaikų grupės.

Garbinga istorija

Rusijos armijos aviacijos dalinys Kaune įsikūrė dar 1912 metais, bet jis bazavosi Panemunėje. 1915 metų rugpjūčio 18 dieną Kauną užėmę Vokietijos daliniai aerodromui parinko vietą ant kalno Aleksoto priemiestyje. 1916 metų pradžioje čia buvo pastatytas dirižablio angaras, o netrukus ir angarai lėktuvams.

Lietuvai paskelbus nepriklausomybę, 1919 metais aerodrome pradėta kurti Lietuvos karo aviacija. Nuo 1929 metų Lietuvos aeroklubas čia rengė civilius lakūnus, 1938 metais įsikūrė Lietuvos oro linijos. 1919-1940 metais aerodromas buvo svarbiausia karo aviacijos bazė. Jame buvo bandomi konstruktorių Jurgio Dobkevičiaus, Antano Gustaičio sukurti lėktuvai, Balio Karvelio, Broniaus Oškinio, Antano Paknio sklandytuvai. 1940 metais Lietuvą okupavus SSRS, o 1941 metais – Vokietijai, aerodromą perėmė šių šalių kariuomenės. 1944 metais čia buvo įkurtas „Aeroflot” padalinys, iš Kauno buvo skraidinami keleiviai į Lietuvos ir SSRS miestus. 1993 metais aerodromui suteiktas S.Dariaus ir S.Girėno vardas. 1992 metų sausio 2 dieną atkurta Lietuvos karo aviacija, o tų pačių metų birželio 18 dieną lakūnai pradėjo skraidyti pagal kovinės parengties planus.

Dainoras Lukas

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Lietuvoje su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.