Vilniaus festivalis tęsia pažintis su Lietuvos ir pasaulio žymiaisiais atlikėjais. Į Festivalio žvaigždyną šiemet įsilies viena patraukliausių ir gabiausių jaunesnės kartos klasikinės muzikos atlikėjų, smuikininkė iš JAV Sarah Chang. Birželio 11 d. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje ji koncertuos su Roberto Šerveniko diriguojamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru (LNSO). Solistė atliks taurios ir dvasingos lyrikos persmelktą Sergejaus Prokofjevo Pirmąjį koncertą smuikui ir orkestrui. Taip pat skambės LNSO atliekama Prokofjevo „Klasikinė simfonija” ir žavaus paprastumo kupina Johanneso Brahmso Antroji simfonija.
Filadelfijoje, korėjiečių šeimoje gimusi Sarah Chang smuiku griežti pradėjo ketverių metų. Netrukus ji įstojo į Juilliardo muzikos mokyklą. Čia jai dėstė šviesaus atminimo Dorothy de Lay. Aštuonmetę mergaitę Zubinas Mehta ir Riccardo Muti pakvietė koncertuoti su Niujorko filharmonijos ir Filadelfijos orkestrais. Unikalių gabumų mergaitė tapo jauna smuikininke, kurios muzikinės įžvalgos, emocionalumas ir virtuozinis meistriškumas nepaliauja stebinti klausytojus.
Koncertuodama Europos, Azijos ir Amerikos didžiuosiuose muzikos centruose ji bendradarbiavo su visais žymiausiais orkestrais, diriguojamais Danielio Barenboimo, sero Colino Daviso, Charleso Dutoit, Bernardo Haitinko, Jameso Levine’o, Lorino Maazelio, Kurto Masuro, Zubino Mehtos, Riccardo Muti, André Previno, sero Simono Rattle’o, Wolfgango Sawallischo, Leonardo Slatkino, Michaelio Tilsono Thomaso ir Davido Zinmano. Solo koncertus smuikininkė griežė prestižiškiausiose Amerikos ir Europos salėse, kaip kamerinės muzikos atlikėja S. Chang bendradarbiavo su Pinchasu Zukermanu, Wolfgangu Sawallischu, Vladimiru Ashkenazy’u, Yefimu Bronfmanu, Martha Argerich, Leifu Ove Andsnesu, Stephenu Kovacevichium, Yo-Yo Ma, Lynnu Harellu, Larsu Vogtu ir Isaacu Sternu.
Nepaprastai populiarūs smuikininkės pasirodymai per TV ir radiją bei kompanijos „EMI Classics”, su kuria S.Chang yra pasirašiusi išskirtinę sutartį, išleisti įrašai.
S. Chang dar yra gavusi „Avery Fisher Career Grant ” (Avery Fisher karjeros stipendija), „Gramophone” „Young Artist of the Year” (Jaunasis metų artistas), Vokietijos „Echo”, Londono „Newcomer of the Year”ir Korėjos „Nan Pa” apdovanojimus. Už ypatingus meninius laimėjimus 1999 m. smuikininkei paskirtas „Avery Fisher Prize” – vienas garbingiausių instrumentininkams teikiamų apdovanojimų.
Birželio 14-osios vakarą Lietuvos nacionalinės filharmonijos scenoje klausysimės dainininko Marcelo Įlvarezo. Kartu su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru jis atliks arijas iš nuostabiųjų G.Bizet, V.Bellini, G.Puccini, Ch .Gounod operų. Prie dirigento pulto išvysime Angelo Cavallaro, pripažintą operų maestro iš Italijos.
Argentiniečių tenoras Marcelo Įlvarezas yra vienas ryškiausių nūdienos operos solistų. Pasisekimas jį lydėjo žymiausiuose pasaulio operos teatruose: „Metropolitan Opera”, „Teatro alla Scala”, „Royal Opera Covent Garden”, „Opera National de Paris Bastille”, „Staatsoper Berlin”, „Deutsche Oper in Berlin”, Vienos valstybinėje, Buenos Airių teatre „Colon”, Genujos „Teatro Carlo Felice”, Triesto „Teatro Giuseppe Verdi”, Hamburgo valstybinėje operoje, „Teatro Communale di Bologna”, „Theatre du Capitole Toulouse” ir daugelyje kitų.
„Sony Classical” įrašytame M. Įlvarezo CD „Duetto” (su tenoru Salvatore Licitra) skamba dainos, parašytos specialiai jiems. „Duetto” pristatymas įvyks birželio 12 d. Romos Koliziejuje ir bus transliuojamas per „RAI Uno”, BBC, „PBS Great Performances and Arte”. Prieš tai pasirodžiusią M. Įlvarezo plokštelę („Sony Classical”) „Prancūzų operų arijos” gerai įvertino kritikai. Jo debiutinis įrašas („Bel Canto”) išleistas 1998 m., vėliau įrašyta „Įlvarez Sings Gardel” – klasikinių argentinietiškų tango, kuriuos išgarsino legendinis dainininkas Carlosas Gardelis, plokštelė.
M. Įlvarezas gimė Kordoboje, Argentinoje. Savo profesionalią karjerą jis pradėjo Italijoje – 1995 m. debiutavo V. Bellini operoje „Somnanbula” Venecijos „Teatro la Fenice”. Ir iš karto buvo pakviestas į keletą kitų teatrų. 1997 m. pavasarį Genujos „Teatro Carlo Felice” jis atliko Verterio partiją (J. Massenet „Verteris”) ir pelnė entuziastingą Italijos muzikinės spaudos pripažinimą. Arturo vaidmuo V. Bellini operoje „Puritonai” Bolonijos „Teatro Comunale” taip pat sulaukė stulbinančio pasisekimo.
Keletą pastarųjų metų M. Įlvarezas sėkmingai bendradarbiavo su „Royal Opera Covent Garden” ir Vienos valstybine opera, Čikagos „Lyric Opera”,”Opera Bastille” ir „Metropolitan Opera”, dainavo Miuncheno, Neapolio ir Venecijos scenose.