Iš bankomato dingę pinigai užminė mįslę

Banko duomenys nesutapo su tūkstantį litų praradusios klientės pasakojimu

Kaunietė Monika Staševičienė jau kelis mėnesius bergždžiai aiškinasi, kaip iš jos sąskaitos SEB Vilniaus banke galėjo dingti tūkstantis litų. Banko darbuotojai įsitikinę, kad moteris šią sumą pati paėmė iš bankomato, tačiau klientė įrodinėja priešingai.

Paėmė šimtą, dingo tūkstantis

Į redakciją užsukusi M.Staševičienė pasakojo dar gegužės mėnesį įvykusią istoriją, kurios aplinkybes ji iki šiol tebesiaiškina su banku.

„Gegužės 24-ąją, apie 12 val. dienos, nuėjau iki bankomato, esančio prie IKI parduotuvės, kur ketinau iš kortelės pasiimti 100 litų”, – prisiminė kaunietė.

Moteris tikino neva paėmusi iš bankomato 100 litų bei šią operaciją patvirtinantį kvitą. Vėliau dar paspaudusi mygtuką, kad paimtų kvitą su sąskaitos likučiu.

„Iš bankomato gavau 100 litų ir tris čekučius. Tuo metu dar pagalvojau, kad lyg ir turėjau gauti du čekius, tačiau dėl to per daug nesusimąsčiau ir nuėjau į parduotuvę apsipirkti”, – pasakojo M.Staševičienė, kurios teigimu, ji prie bankomato buvusi viena.

Klientė tik po kelių dienų atidžiau apžiūrėjo parsineštus bankomato kvitus ir atkreipė dėmesį, jog sąskaitos likutis yra tūkstančiu litų mažesnis.

„Tik tada pastebėjau, kad viename čekučių užfiksuota, jog paėmiau ne tik šimtą, bet dar ir tūkstantį litų. Iš tiesų iš bankomato išsiėmiau tik šimtą litų, o tūkstančio nei prašiau, nei gavau”, – mušėsi į krūtinę kaunietė.

Bankomato klaida?

Birželio 3-iąją M.Staševičienė išsiuntė oficialų pareiškimą SEB Vilniaus bankui, prašydama išsiaiškinti, kaip iš jos sąskaitos dingo 1 tūkst. litų ir šią sumą grąžinti. Žodžiu gavusi neigiamą atsakymą moteris dar kartą raštu kreipėsi į banko vadovybę, o su Kauno filialo vadovais net buvo susitikusi akis į akį.

„Atsakymas, kurio sulaukiau, buvo vienas ir tas pats – minėtas bankomatas dirba nepriekaištingai, įdėtų ir išimtų pinigų balansas sutapo, bankomatus aptarnaujantys darbuotojai yra labai sąžiningi ir pasisavinti pinigų negalėjo. Vadinasi, pinigus turėjau paimti aš, tačiau jų negavau”, – dėstė kaunietė.

Ji pripažino, kad trys gegužės 24-ąją gauti kvitai taip pat liudija, jog iš sąskaitos buvo paimta 1 tūkst. litų, o vėliau – dar 100 litų.

„Tai – bankomato klaida, kurią turi ištaisyti banko darbuotojai. Tikrai nevargčiau ir neieškočiau pinigų, kuriuos būčiau gavusi. Tačiau tūkstančio litų aš negavau, o tokia suma man, pensininkei, yra didelė”, – tikino M.Staševičienė.

Reikalaus atsakymo raštu

Moteris vylėsi, kad jos veiksmus prie bankomato bus užfiksavusios vaizdo kameros, tačiau banko darbuotojai teigė tokios medžiagos neturintys. Kaunietė dėl prarastų pinigų mėgino kreiptis ir į policiją, tačiau pareigūnai, neįžvelgę nusikaltimo požymių, moterį nusiuntė atgal į banką.

„Banko kortele naudojuosi nuo 2000 metų ir anksčiau jokių nesusipratimų nebuvo kilę. Su kortele atsiskaitydavau retai. Dažniausiai bankomate nusiimdavau po 100 litų, kuriuos išleisdavau maistui”, – teigė M.Staševičienė, kuri pasiryžusi toliau ieškoti, kur dingo jos pinigai.

SEB Vilniaus banko darbuotojai „Kauno dienai” patvirtino, jog M.Staševičienės pretenzijos buvo nagrinėjamos dukart. Tiesa, pirmą kartą kaunietė bankininkams neva teigusi, kad atliko vieną operaciją, kurios metu gavo 100 Lt ir kvitą, kuriame nurodyta 1100 litų suma. Vėliau klientė pakartotinai kreipėsi į banką ir pristatė tris kvitus, savo pasakojimą pakoregavo ir tvirtino visus tris kvitus gavusi po vienos operacijos.

Tokie banko atstovų teiginiai nustebino M.Staševičienę, kuri tvirtino iš karto bankininkams pristačiusi tris kvitus. Beje, kaunietė teigė negavusi jokio raštiško atsakymo, dėl ko ji dar kartą kreipėsi į SEB Vilniaus banką.

Pretenzijos prieštarauja duomenims

Tačiau banko darbuotojai tvirtino nematantys pagrindo grąžinti klientei pinigų.

„Mes gerbiame savo klientus ir esame atsakingi už visų jų patikėtus mums pinigus. Šiuo konkrečiu atveju negalime patenkinti klientės pretenzijos ir grąžinti jos reikalaujamų pinigų remdamiesi vien emocijomis ir pasakojimu. Visi faktai ir racionalūs situacijos paaiškinimai rodo, kad pinigai – 1100 litų – jai buvo išduoti”, – sakė Laimutė Milašauskienė, SEB Vilniaus banko Klientų aptarnavimo kokybės departamento direktorė. Sulaukę klientų pretenzijų dėl bankomatų neva neišduotų pinigų, banko specialistai itin kruopščiai išnagrinėja kiekvieno atvejo detales. Kliento parodymai sutikrinami su banko sistemų duomenimis (operacijos autorizacijų kodais, įrašais bankomatų juostose ir kt.) ir bankomate esančiu pinigų likučiu.

Pasak L.Milašauskienės, M.Staševičienės atveju yra ir daugiau neatitikimų tarp jos ir patikimų sistemų užfiksuotų parodymų. Klientė teigia, kad operacijų metu prie bankomato buvusi visai viena, tačiau šiame bankomate operacijos su kita kortele buvo atliktos praėjus vos pusei minutės nuo paskutinės M.Staševičienės operacijos. „Būtų neatsakinga dalyti banke saugomus pinigus žmonėms, kurių pretenzijos prieštarauja banko sistemų duomenims. Bankai visuomet turi įvertinti ir sukčiavimo bei siekio pasipelnyti galimybę, juolab kad tokių atvejų, deja, pasitaiko”, – teigė L.Milašauskienė.

Lina Navickaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , , .

2 atsiliepimai į "Iš bankomato dingę pinigai užminė mįslę"

  1. Giedre

    Man lygiai tas pats atsitiko su Hansa banko kortele Kaune – irgi emiau 30 litu, paskui dar pasiziurejau likuti, jis buvo keli litai su centais, o kai kita menesi nuejau algos – pasirodo atskaityti 300 litu, nes as atseit paemusi i kredita… Tik kaip as tai padariau neturedama sutarties kad galiu imt kredita? Banke pasake kad aiskintis beviltiska. Taip ir liko viskas.

  2. geta

    Perskaicius si straipsni tikrai nezinau kuo tiketi banku ar pensininke. 🙄

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.