Airijos pigių skrydžių bendrovės „Ryanair” vadovas Maiklas O’Lyris (Michael O’Leary) atvirai keiksnojo naujas Europos Sąjungos (ES) kompensacijų keleiviams taisykles, kai antradienį dėl Prancūzijos oro transporto dispečerių streiko avialinijos buvo priverstos atšaukti 16 skrydžių, rašo Didžiosios Britanijos dienraštis „Daily Telegraph”.
M. O’Lyrio teigimu, keleiviai, negalėję išskristi iš Londono Stanstedo oro uosto į įvairius Prancūzijos miestus, negaus jokių kompensacijų, tačiau turi teisę atgauti pinigus už įsigytą bilietą ar pasirinkti alternatyvų skrydį.
„Vėl atsiskleidžia Briuselio kompensacijų tvarkos nekompetentingumas, – sakė „Ryanair” vadovas. – Oro transporto dispečeriai gali streikuoti kada tik panorėję, o kompensacijų negaus niekas”.
Naujosios ES taisyklės įpareigoja avialinijas mokėti kompensacijas dėl skrydžių atidėjimo ir atšaukimo. Šios taisyklės skaudžiausią smūgį kerta pigių skrydžių bendrovėms, nes kompensacijos priklauso nuo nuotolio, o ne nuo bilieto kainos, tad keleiviai turi teisę reikalauti 250 eurų už skrydžius, kurių nuotolis yra mažesnis nei 1,5 tūkst. kilometrų.
M. O’Lyris vadino taisykles „kvailomis ir nepagrįstomis”, painiojančiomis keleivius ir sukeliančiomis avialinijoms daug nepatogumų, nes dėl šių nesusipratimų joms pasipila skundai, iškeliamos bylos.
O apie Prancūzijos oro transporto dispečerius jis sakė: „Valstybės tarnautojams apskritai nevalia skelbti streikų. Jų negalima atleisti, tad turėtų būti paslauga už paslaugą”.
„JP Morgan” aviacijos analitikas Krisas Eiveris (Chris Avery) sakė užjaučiantis M. O’Lyrį dėl kompensavimo taisyklių, kurias jis apibūdino „kaip labai patikimą kompensavimo schemą, nesusijusią su bilieto kaina”.
M. O’Lyris kalbėjo praėjus parai po „investuotojo dienos” Londone, kur „Rynaair” pakartojo savo šių metų grynojo pelno prognozes. Pagal jas, bendrovės pelnas turėtų būti apie 10 proc. didesnis ir siekti 295 mln. eurų.
Jis sakė, kad dėl aviakompanijų „British Airways” ir „Air France” įvesto degalų mokesčio „Ryanair” pavyko išlaikyti šią vasarą kiek didesnes kainas nei tikėtasi, tačiau 2006 metų pirmojo ketvirčio pajamos gali būti 5 proc. mažesnės.
„British Airways” teigimu, tik trys iš jos 62 skrydžių į Prancūziją buvo atidėti dėl antradienio streiko Prancūzijoje, rašo „Daily Telegraph”.
2005-10-05 10:04