Ne vienam atrodo, kad mokytojo profesija pavydėtina: ilgos atostogos, trumpa darbo diena. Ir niekam nė motais, kiek laiko mokytojai praleidžia studijuodami metodinę medžiagą, taisydami mokinių kontrolinius ir namų darbus, rengdamiesi pamokoms, kad jos būtų įdomios. Mokytojams patikėta didžiulė atsakomybė, o priemones ir būdą tikslui pasiekti turi rasti patys. Vakar, Tarptautinės mokytojų dienos išvakarėse, aiškinomės, kokie pedagogai yra geriausi mokinių akimis.
Namų darbai įtakos neturi
Jaunimo mokyklos devintokas Deimantas Boreiša savo balsą atidavė už socialinę pedagogę. „Ji puikiai bendrauja”, – sakė D.Boreiša. Pasak jo, geras mokytojas turi paaiškinti, pakalbinti mokinį, o ne tik išdėstyti medžiagą ir užduoti namų darbus, turi turėti humoro jausmą. Namų darbų kiekis įtakos jo simpatijoms neturi. „Juk mokytojas nori, kad geriau išmoktume”, – sakė devintokas.
„Kodėl nebuvai pamokoje?” – pokalbį pertraukė viena mokytojų. „Buvau išvykęs kebabo” – svarią priežastį pateikė D.Boreiša. Vokiečių kalbos specialistė žurnalistams teigė, jog šis moksleivis tikrai ne tas, kurį verta kalbinti. Tačiau ji pripažino, jog kai kuriems kitiems mokytojams su Deimantu bendrauti daug lengviau. „Girdėjau, kad per kitas pamokas jis dirba”, – neslėpė pedagogė. „O kas kaltas?” – aštrino pokalbį mokinys.
Nori bendravimo
Aštuntokas Algis Mackevičius teigė, jog Jaunimo mokyklos socialinė pedagogė – tikrai verta pedagogės vardo. „Ir dar matematikos mokytoja. Ji viską paaiškina, mažai namų darbų užduoda”, – pasakojo A.Mackevičius.
Pas socialinę pedagogę mokinys užeinąs per kiekvieną pertrauką. „Bent trims minutėms. Su ja galiu kalbėtis apie bet ką”, – neslėpė aštuntokas.
Dešimtokė Viktorija Mikavičiūtė norėtų, kad mokytojai būtų draugiški ir mokėtų bendrauti. „Kas labiausiai patinka? Rusų kalbos mokytoja Virginija Berezinienė, nes domisi, kaip jaučiuosi”, – sakė mokinė. Devintokės Beatos Šatinskaitės simpatijos skirtos drabužių dizaino pedagogui. „Maloniai bendrauja”, – aiškino paauglė.
Vertina asmeninius įspūdžius
Kauno technologijos universiteto gimnazijos abiturientams svarbu, kaip mokytojui sekasi suvaldyti klasę. „Charizma tam praverstų. Tačiau dar reikia kvalifikacijos, linksmo būdo ir mokėti perteikti savo žinias”, – vienas per kitą bėrė dvyliktokai.
„Įdomiausia pamoka – geografija. Mokytoja Sigita Dijokienė labai įdomiai pasakoja, ji pati daug keliavo po Aziją. Matematikos mokytojas Leonas Narkevičius yra savas. Su juo galim pasikalbėti apie krepšinį, jis daug kuo domisi. Fizikas Alvydas Jotautis – „šposininkas”, – mėgstamiausius pedagogus vardijo Audrius Žydonis, Mykolas Markevičius ir jų bendraklasiai.
Prisitaiko prie mokinių nuotaikos
„Geras mokytojas tas, kuris sugeba sudominti, bendrauja taip, kad drąsiai gali ko nors klausti. Tokie – geografijos mokytoja Sigita Dijokienė, fizikas Alvydas Jotautis. Anglų kalbos mokytoja Laima Kalvaitienė yra griežta, bet labai įdomi, moka prisitaikyti prie mūsų nuotaikos. Pavyzdžiui, jei mato, kad esame pavargę, duoda klausymo pratimų”, – aiškino abiturientai Darius Sabas, Rytis Slatkevičius ir Karolis Narkevičius.
Vienuoliktokas Lauras Dilys išskyrė auklėtoją, chemijos mokytoją Birutę Maciulevičienę. „Ji tolerantiška, miela. Juk nemalonu bendrauti su mokytoju, kuris priešiškai į tave žiūri” – aiškino L.Dilys.
Nepatinka nesivaldantys pedagogai
„Svarbiausia – kad nerėktų”, – sakė S.Dariaus ir S.Girėno gimnazijos aštuntokas Paulius Antanėlis. Jo klasės draugo Manto Razmino nuomonė buvo konkretesnė. „Geras mokytojas toks, kuris leidžia „durniuoti”, bet ir išmoko”, – kalbėjo M.Razminas.
Pasak šių mokinių, visus kriterijus atitinka technologijų mokytojas Vytautas Jarašiūnas. „Kodėl labiausiai patinka būtent „Peliukas”? Jis – „maladiec”, – tikino paaugliai.
Važiuoja į ekskursijas
Abiturientas Linas Šikarskas sakė, jog mokytojas visų pirma turi būti žmogumi, o tik po to darbuotoju. Pasak jo, viena svarbiausių pedagogo savybių, – supratingumas. „Labai smagu, kai nebijai eiti į pamoką, kai gali su mokytoju pabendrauti, paklausti, kaip sekėsi savaitgalį, o ne iš karto išgirsi klausimą „Ar parengėt namų darbus?” – savo nuomonę išsakė abiturientė Neringa Juškaitė. Bendraklasis Karolis Andriuškevičius pridūrė apie mokomo dalyko išmanymo svarbą.
Šių gimnazistų nuomone, šauniausia mokytoja yra lietuvių kalbos mokytoja Vida Banaitytė. „Su ja važiuojame į ekskursijas, ji daug mačiusi gyvenime, su ja įdomu”, – kalbėjo jaunuoliai. L.Šikarskas teigė, jog jaunas mokytojo amžius nėra privalumas. „Negerai, kai pamokoje per daug linksmybių. Mokytojas turi būti subrendęs protingam laisvalaikiui”, – sakė vaikinas.
Pats maloniausias komplimentas
Mokytojų su mokiniais bendravimo stilių pabrėžė visi kalbintieji jaunuoliai. Tam daug dėmesio skiria ir patys pedagogai. S.Dariaus ir S.Girėno gimnazijos geografijos mokytoja Rasa Samuolaitienė, kalbėdama apie būtiniausias savybes, taip pat akcentavo supratingumą, kurio trūko jos pedagogams.
„Būdama moksleive sau sakiau, kad nebūsiu tokia, kaip mano mokytojai. Tuomet klasėje būdavo tyla, geležinė drausmė, jokių išlygų. Atsižvelgiu į situaciją mokinio šeimoje, jei tema sudėtinga, ją paaiškinu antrą kartą”, – kalbėjo R.Samuolaitienė.
Ji teigė nesiekianti pigaus populiarumo. Pats maloniausias mokinių komplimentas, jog R.Samuolaitienė griežta, bet teisinga.
Jurgita Murauskaitė