Diplomatai turi palaikyti ryšius su verslu ir reklamuoti šalį, tvirtina Prezidentas

Lietuva siekia tapti regiono iniciatyvų centru, tačiau jai tai daryti labiau sekasi politine, o ne ekonomine prasme. Tad vienas iš Lietuvos diplomatų uždavinių – reklamuoti šalies verslo aplinką, pristatyti kultūrinę ir turistinę valstybės įvairovę, tvirtina Prezidentas Valdas Adamkus.

Prezidentas, pirmadienį susitikęs su šalies diplomatais, atsakingais už ekonomikos klausimus, pažymėjo, kad Lietuva siekia tapti regioninių iniciatyvų centru ir aktyviai plečia užsienio politikos veiksmų erdves, tačiau pripažino, kad tapti regiono ekonominiu centru šaliai nepavyksta.

„Regis, kad ne. Tiesioginių užsienio investicijų srautas į Lietuvą mažėja, mūsų verslas ima jausti darbo jėgos stygių, Lietuva vis dar nežino, kaip geriausiai save pristatyti pasauliui – mes neturime savo „šalies rinkodaros”, – Prezidentūros spaudos tarnybos pranešime cituojamas V. Adamkus.

Valstybės vadovas akcentavo, kad Lietuvos pristatymas, verslo aplinkos reklamavimas, kultūrinės ir turistinės įvairovės pateikimas – tai didžiulis šalies diplomatinės tarnybos uždavinys.

Anot Prezidento, jis praėjusiais metais akcentavęs būtinybę sukurti vieningą, tiksliai ir skaidriai veikiančią ekonominiams interesams užsienyje atstovaujančią sistemą ir palankiai įvertino pirmuosius Užsienio reikalų ministerijos žingsnius šia kryptimi.

V. Adamkaus teigimu, sveikintinas diplomatinių atstovybių ryšys su verslu, nes taip atskleidžiamos patraukliosios šalies pusės. „Tikrai sveikintina, kad mūsų diplomatinės atstovybės nepraranda ryšio su verslo, verslo asocijuotomis struktūromis ir atskleidžia patraukliąsias Lietuvos puses. Tokia sinergija leidžia gauti daugiau nei vien tik paprastą dėmenų sumą, – sakė šalies vadovas. – Tikiuosi, jog tokių bendrų mūsų šalių diplomatų ir verslininkų veiksmų daugės, jie taps dar profesionalesniais ir dar labiau matomais”.

Jis išreiškė viltį, jog diplomatų veikla prisidės prie bendro valstybės požiūrio į ekonominių interesų atstovavimą užsienyje sukūrimo, ir jų dėka „visi kartu sugebėsime sukurti tokį Lietuvos įvaizdį, kokio norime, o mūsų valstybės institucijos – ras efektyviausią būdą šiam tikslui pasiekti”.

Prezidentas padėkojo Lietuvos diplomatams už jų veiklą užsienyje ir paragino ieškoti patraukliausių mūsų krašto akcentų, aktyviai bendrauti su šalies verslininkais, dirbančiais užsienio rinkose, ir žengti koja kojon su šiuolaikine ekonominių interesų pristatymo mada.

Pirmadienį su Lietuvos komercijos atašė ir Lietuvos ekonominės plėtros agentūros (LEPA) atstovybių darbuotojais susitikęs ūkio ministras Kęstutis Daukšys pažymėjo, kad Lietuvai svarbu stiprinti ekonominius padalinius užsienyje, tačiau drauge reikia rasti tinkamiausią bendradarbiavimo būdą.

„Galėtume labiau išnaudoti Lietuvoje veikiančių verslo informacijos centrų pajėgumus ir sukurti lanksčią, tačiau kartu glaudžią apsikeitimo informacija tarp Lietuvos regionų ir užsienio atstovybių sistemą”, – Ūkio ministerijos pranešime cituojamas K. Daukšys.

Įvairiose užsienio valstybėse Lietuvos ekonominiams interesams atstovaujantys komercijos atašė ir LEPA atstovai su ministru dalijosi savo patirtimi organizuojant kasdienę veiklą, vertinant pasiektus rezultatus ir palaikant grįžtamąjį ryšį su verslininkais.

Komercijos atašė ir LEPA atstovybių darbuotojai Lietuvoje lankosi spalio 3-7 dienomis. Kasmetiniai suvažiavimai rengiami nuo 2001 metų.
2005-10-03 16:59

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Politika su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.