Dažniausios deklaracijų klaidos – nesutampančios išlaidų sumos

Valstybinė mokesčių inspekcija prie Finansų ministerijos (VMI), apdorodama ir tikrindama gyventojų pajamų deklaracijas

pastebėjo, jog jose nurodoma išlaidų suma dažnai nesutampa su informacija, kurią VMI pateikė kredito įstaigos, draudimo bendrovės, pensijų fondai,

švietimo ir mokslo įstaigos ir kiti šaltiniai.
Taip pat pastebėta, jog dažnai deklaracijose nurodomos apmokestinamosios pajamos yra mažesnės už gyventojo faktiškai gautas ir kiti netikslumai.
„Permoka grąžinama tiems gyventojams, kurie pateikė ne tik teisingai užpildytas deklaracijas, bet ir nurodė teisingus duomenis jose”, – sako VMI viršininkė Violeta Latvienė. Jeigu deklaracijoje pateikti duomenys nesutampa su trečiųjų šaltinių informacija, VMI darbuotojai dėl informacijos patikslinimo kreipiasi į juos arba į deklaruotoją.

Išaiškinus bei ištaisius gyventojų ir trečiųjų šaltinių neatitikimus ar

gyventojams patikslinus deklaracijos duomenis, mokesčio permoka bus grąžinta nedelsiant.
Gyventojų deklaracijos, kuriose prašoma grąžinti pajamų mokesčio permoką, yra tikrinamos 2 etapais. Pirmiausia, patikrinama ar užpildyti visi privalomi laukai, ar nėra aritmetinių klaidų apskaičiuojant mokesčius, ar nurodyti reikalingi rekvizitai ir kita svarbi informacija. Pildant deklaraciją elektroniniu būdu, skirtingai nei pildant ją popieriuje, pirminę kontrolę atlieka elektroninio deklaravimo sistema (EDS). Apie deklaracijoje padarytas tokias klaidas deklaruotojai gali sužinoti prisijungę prie EDS internete (), papildomai sistema informuoja
elektroniniu paštu.
Vėliau deklaracijų apdorojimo sistemoje tikrinami gyventojo įrašyti duomenys su trečiųjų šaltinių pateiktais duomenimis (pajamas išmokėjusių ir išskaičiavusių pajamų mokestį asmenų, kredito įstaigų, draudimo bendrovių, pensijų fondų, švietimo ir mokslo įstaigų ir kitų įstaigų). Esant duomenų

neatitikimui, deklaracijos nukreipiamos tyrimui, kurio metu įvertinami neatitikimai ir, prireikus, gyventojo prašoma pateikti duomenis

pagrindžiančius dokumentus, o jei duomenys yra nurodyti klaidingi –

patikslinti deklaraciją.

Gyventojai apie jų „popierinėse” deklaracijose pateiktas klaidas

(neatitikimus) yra informuojami paštu. Gyventojų prašoma per 10 dienų nuo pranešimo gavimo ištaisyti klaidas ir savo gyvenamosios vietos mokesčių inspekcijai pateikti tinkamai naujai užpildytą patikslintą deklaraciją.

Kaip buvo skelbta anksčiau, pirmiausia pajamų mokesčio permoka grąžinama

tiems gyventojams, kurie 2004 metų pajamas deklaravo elektroniniu būdu. Šiuo metu pajamų mokesčio permoką VMI jau grąžino daugiau nei 3,5 tūkst. elektroniniu būdu deklaravusiems gyventojams. Gyventojams, kurie laiku
pateikė teisingai užpildytas deklaracijas, mokesčio permoka turi būti grąžinta ne vėliau kaip iki liepos 31 dienos.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Ekonomika su žyma , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.