„Pekinas-Astana-Maskva-Ryga-Vilnius-Varšuva-Briuselis” – tokiu maršrutu rugsėjo 27 – spalio 17 dienomis nusidrieks 7,5 tūkst. kilometrų „šilko kelias”, kuriuo pirmą kartą keliaus Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Kazachstano bei Lenkijos vežėjų atstovai. Šių šalių vežėjų asociacijos nutarė pademonstruoti, kelių transporto galimybes organizuojant krovinių vežimą iš Rytų į Vakarus. Vežant krovinius sausumos keliu sutrumpėja gabenimo laikas, o krovinys pristatomas „nuo durų iki durų”.
Pirmąjį tokio masto autožygį organizavo Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU), o jas palaikė minėtų šalių vežėjų asociacijos. Žygio metu vežėjai gabens jūrinius konteinerius, kurių pakrovimo-iškrovimo darbai bus atliekami visų šalių – dalyvių sostinėse. Numatyta, kad penkių šalių vežėjų karavanas į Vilnių atvyks spalio 12 dieną, o po penkių dienų pasieks Briuselį.
Stebėti asociacijos „Linava” ekipažo maršrutą, judėjimo greitį ir kitus parametrus realiu laiku galima ir internete (www.linava.lt). Tuo pasirūpino telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva” kartu su partnere „Euronavigacija”. Šios kompanijos Lietuvą atstovausiančiame vilkike įdiegė modernų telemetrijos sprendimą. Vilkiką žygiui suteikė IVECO atstovybė Lietuvoje, o puspriekabę UAB „Scanbalt Trailer”.
„Kelių transportas tampa puikia alternatyva geležinkeliui bei vandens transportui net ir tolimiausiuose maršrutuose, šiandien besidriekiančiuose iki pat Tolimųjų rytų”, – sako Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius. Pasak jo, atsižvelgiant į didėjantį Kinijos ir Europos ekonominį bendradarbiavimą, naujasis „šilko kelias” ateityje taps puikia perspektyva Lietuvos vežėjams įsitvirtinti Rytų-Vakarų transporto paslaugų rinkoje.