„Renault” sukūrė automobilį neturtingoms šalims

Europoje pasirodė naujas neįprastas automobilis. Neįprastas todėl, kad solidus automobilių gamintojas nutarė sukurti mašiną „skurdžiams”. Prieš penkerius metus „Renault” pradėjo kurti projektą, sąlygiškai pavadintą „5 tūkstančiai eurų” (tokia turėjo būti pradinė naujojo automobilio kaina).

Naujus mažo biudžeto automobilius turėjo gaminti 5 gamyklos įvairiose pasaulio šalyse. „Renault” nusipirko seną gamyklą Rumunijoje (kuri nuo septintojo dešimtmečio gamino licencijuotus „Renault” su „Dacia” marke), tuščius bankrutavusios „Moskvič” gamyklos cechus Maskvoje, taip pat gamybinius korpusus Maroke, Kolumbijoje ir Irane. Senųjų šių šalių gamyklų vietoje „Renault” pastatė šiuolaikiškas įmones. Vien tik gamyklos Rusijoje statybai „Renault” išleido 230 mln. eurų.

Taip pasaulį išvydo naujas automobilis „Logan” su sedano kėbulu. ES šalyse jis parduodamas su „Dacia Logan” marke, kitose – kaip „Renault Logan”. Pirmieji automobiliai jau aktyviai reklamuojami Lietuvos rinkoje. Tačiau pradinė mašinų kaina Lietuvoje (22 700 Lt) pranoksta tą, kurią prieš penkerius metus numatė prancūzų rinkodaros specialistai, tai yra 5 000 eurų (17 250 Lt). Bazinis „Dacia Logan” variantas komplektuojamas 1,4 l tūrio benzininiu varikliu, viena saugos pagalve. Vairo stiprintuvas laikomas papildoma įranga ir už jį reikia mokėti atskirai. Beje, kaip ir už visa kita – 1,6 l tūrio variklį, saugos pagalves, magnetolą, elektrinius stiklų kėliklius, rūko žibintus.

Testuojamas automobilis su 1,4 l tūrio varikliu eigos savybėmis, pakabos komfortu, valdymu (priminsiu, kad vairo stiprintuvo nėra) priminė antros kartos „Volkswagen Golf”, gamintus 1983-1991 metais. Kadangi svarbiausia naujojo koncerno „Renault” kūrinio vertybė – jo kaina, automobilis pasirodė neblogas. Jis gerai važiavo gruntuotu keliu – tai tikrai įvertins Rusijos ir Rumunijos pirkėjai. Kaip ir tai, kad „Logan” karterio dugnas apsaugotas plieniniu gaubtu.

Dar nežinia, ar projektas „5 tūkstančiai eurų” bus sėkmingas. „Renault” specialistai mano, kad viską apskaičiavo. Neva neturtingų šalių pirkėjams patiks, kad automobilio kėbulas – sedanas, vadinasi, mašina pretenduoja į aukštesnę klasę.

„Logan” automobiliai kol kas gaminami tik Rumunijoje. Kitose keturiose gamyklose gamyba tik pradedama. „Renault” planuoja per metus Rumunijoje pagaminti iki 60 tūkstančių „Dacia Logan”.

Valerijus Rajevskis

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.