Automobilių gamintojai skuba pristatyti savo naujausius nedidelius modelius, nes sparčiai išaugo automobilių, kurie 100 kilometrų vidutiniškai suvartoja penkis litrus degalų, paklausa.
Aukščiausios kokybės benzino litrui Vokietijoje kainuojant daugiau nei 1,40 euro, nedidelių automobilių paklausa didėja sparčiai. „Žmonės kišenėse turi mažiau pinigų ir nori sutaupyti”, – teigė „Metzler Bank” automobilių ekspertas Jurgenas Piperis (Juergen Pieper).
Kamščiai gatvėse ir vietos statyti automobiliams miestuose stoka taip pat daro mažas mašinas patrauklias. „Ištisus metus nedidelių automobilių segmentas buvo apleistas”, – sakė „Deutsche Bank” analitikas Erikas Heimanas (Eric Heymann).
Neseniai Europoje pasirodė keletas mažiau nei 10 tūkst. eurų kainuojančių nedidelių automobilių.
„Volkswagen” davė startą su „VW Fox”, po jo žengė tos pačios platformos pagrindu gaminama trijulė – „Peugeot 107”, „Citroen C1” ir „Toyota Aygo”.
Kitais metais rinkoje turėtų pasirodyti grupė naujų mažų mašinų, įskaitant mikroautobusą „Fox”, naują „Ford Ka”, ” Daihatsu Cuore”, „Opel Agila” bei „Renault Twingo”.
„Kaina tampa svarbiausiu faktoriumi, kai automobilį perka šeima, kuri transporto priemonei gali skirti ribotą sumą”, – teigė E. Heimanas.
Tačiau gamintojams nedidelių automobilių segmentas dažnai yra nuostolius nešantis verslas, nes nedaug uždirbama parduodant papildomus komponentus ir kainos yra nedidelės.
2005-09-21 09:00