Kelionė per miestą – sunki

Automobilių piko trukmė Klaipėdoje pailgėjo visa valanda.

Taip atsitiko todėl, kad dvi iš trijų pagrindinių uostamiesčio gatvių buvo remontuojamos vienu metu. Šiaurinėje miesto dalyje kiekvieną rytą ir vakarą išsirikiuodavo dar viena kilometrinė automobilių eilė – nuo viaduko Manto gatvėje iki Liepojos gatvės. Vieninteliame netvarkomame Šilutės plente mašinos juda nė kiek ne greičiau nei remontuojamame Taikos prospekte bei Minijos gatvėje.

Kelionė – ilgesnė

Nuo Rimkų pervažos iki Klaipėdos ligoninės galima nuvažiuoti per 20 ar 25 minutes. Piko valandomis kelionės laikas pailgėja apie 10 minučių. O kai vasarą vienu metu buvo remontuojamos dvi iš trijų pagrindinių miesto gatvių – Taikos prospektas ties prekybos centru „Hyper Maxima” ir Minijos gatvė bei vienintelė esanti šiaurinėje dalyje Manto gatvė, – važiavimas per uostamiestį galėdavo užtrukti iki valandos.

Eismo priežiūros skyriaus vyresnysis specialistas Gintaras Ramanauskas aiškino: „paprastai piko valandomis vadinamas laikas nuo 7 iki 9.30 bei nuo 16.30 iki 18 valandos, o gatvių remonto metu prie šio laiko drąsiai galima pridėti bent po pusvalandį”.

Kamšatis miesto gatvėse tampa viena iš priežasčių teisinantis dėl vėlavimo. Pavyzdžiui, advokatas Mindaugas Kepenis pavėlavo į teismo posėdį geras 20 minučių ir išvengė baudos paaiškinęs, jog užstrigo užsikimšusioje gatvėje.

Paradoksalu, avarijų padaugėjimo dėl gatvių remonto nefiksuojama. Galbūt todėl, kad apribojus greitį žmonės yra atidesni. Kelininkai ir policininkai teigia skundų dėl užsitęsusio gatvių remonto nesulaukę.

Plūsta kelininkus

Tačiau visiškai kitaip vairuotojai savo emocijas reiškia gatvėse. „Klaipėdos kelių” generaliniam direktoriui darbininkai šią vasarą guodėsi, jog dirbdami beveik visą dieną transporto kamščių kamuojamoje Manto gatvėje ties Klaipėdos universitetu jie ne tik baiminasi būti užkabinti pravažiuojančių automobilių, bet ir priversti teisintis. Įstrigę eilėje mašinų savininkai netenka kantrybės ir puola plūsti kelininkus.

Kai kurie vairuotojai, važinėdami į šiaurinę miesto dalį, aplenkia sangrūdas per Pievų gatvelę, kuri išsuka iš Liepų gatvės ir po daugybės vingių, duobių bei kliūčių atveda į Kaštonų gatvę. Dar kiti važinėja Palangos plentu. Bet ir čia tekdavo sugaišti nemažai laiko, nes buvo apribotas eismas ties įvažiavimu į kolegiją.

Pietinėje miesto dalyje kelių pasirinkimas labai mažas. Jeigu nenori užstrigti Taikos prospekte ar Minijos gatvėje, sukantis į Šilutės plentą vairuotojas laiko nė kiek nelaimi. Šilutės plento transporto žiedai jau seniai nebesusidoroja su automobilių srautais.

Uostamiesčio vairuotojai ginčijasi iki užkimimo, kuriuo keliu važiuojant išeikvojama mažiau benzino ir sugaištama mažiau laiko kelionei. Tačiau receptų, kaip patogiau važiuoti, kol vyksta gatvių remontas, nėra.

Dirba kaip klerkai

„Nė viename Lietuvos mieste taip nesirūpinama gatvėmis kaip Klaipėdoje, – teigė daugelį metų kelininku dirbantis „Klaipėdos remonto” generalinis direktorius Juozas Ruškėnas. – Uostamiesčiui galėtų pavydėti ne tik Panevėžys, Šiauliai, bet ir Kaunas.”

Šiemet sutapo ilgalaikiai gatvių tvarkymo planai su didelių prekybos centrų statybomis. Taikos prospekto dalį ties „Hyper Maxima” bei Manto gatvės dalį ties universiteto miesteliu, kur statoma parduotuvė „Iki”, finansuoja šie prekybos centrai.

Savivaldybės darbuotojų teigimu, tai tik laimingas sutapimas, kad šiemet tiek daug uostamiesčio gatvių bus atnaujinta.

Kad ir kaip džiaugiasi klaipėdiečiai būsimu važinėjimo komfortu, tačiau kelininkams kritikos negaili. Maršrutinio mikroautobuso vairuotojas Kazys piktinosi, kodėl jie kaip tarnautojai baigia darbą 17 valandą. Šviesu būna dar kelias valandas. Tačiau šis brangus laikas neišnaudojamas. Retai kada gatvės remontuojamos ir poilsio dienomis.

Kitas priekaištas skirtas remontuojantiems Minijos gatvę. Daugiau nei mėnesį automobiliai riedėjo išgremžta gatve, kur apie kanalizacijos šulinius buvo palikti kalnai asfalto su aštriomis briaunomis. Važinėjimas šia gatve virto savotišku raliu.

Ženklai klaidino

„Jeigu visose remontuojamose gatvėse statytume po pareigūnų ekipažą, mieste nebebūtų kam prižiūrėti eismą”, – tikino G.Ramanauskas.

Pareigūnas pasakojo su siaubu kasdien pagalvojąs, ką reikėtų daryti, jeigu Minijos gatvėje įvyktų didelė avarija. Laimė, kol kas to pasisekė išvengti.

Tik Manto ir P.Lideikio gatvių sankryžoje piko valandomis eismą reguliavo ne šviesoforai, o policininkai. Čia jie budėdavo ir stebėdavo eismą visą dieną.

Priima kritiką

Daug painiavos buvo vasaros pradžioje, kai „Klaipėdos keliai” sustatė kelio ženklus ne taip, kaip buvo numatyta schemose. Vairuotojai negalėdavo patikėti savo akimis – ženklai liepė važiuoti ten, kur vyko intensyviausi darbai.

Eismo priežiūros skyriaus pareigūnai pasakojo ne kartą kelininkams pagrasinę baudomis, tik tada sulaukę eismą nukreipiančių ženklų.

Policininkai įsitikinę, kad kamščiai miesto gatvėse būtų mažesni, jeigu kelininkai informuotų vairuotojus apie galimus apvažiavimo būdus.

Iš Kretingos į Klaipėdą kasdien į darbą važinėjantis J.Ruškėnas pasakojo ir pats pajutęs kamščių nervą. „Manau, kiekvienas vairuotojas turėtų suprasti, jog kitaip sutvarkyti gatvę, kaip tik dalį jos uždarant, neįmanoma. Pripažįstame, kad galima buvo kai ką daryti kitaip. Už nepatogumus atsiprašome”, – sakė „Klaipėdos kelių” vadovas.

Jis tikino, jog kelininkai dirba ilgiau, nei atrodo juos barantiems vairuotojams. Mat darbo dieną jie pradeda 7 valandą, o baigia kartais ir naktį.

Iki rugsėjo pabaigos kelininkai žada baigti Minijos gatvės rekonstrukciją, išasfaltuoti Jaunystės gatvę, Baltijos prospektą nuo Minijos gatvės iki Taikos prospekto, numatoma užlyginti duobes daugybėje kiemų.

Daiva Janauskaitė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.