„Intel”: Europa tampa technofilų regionu

„Intel” korporacijos pristatyto tyrimo apie europiečių „skaitmeninį” gyvenimo būdą duomenimis, Europa yra technofilų regionas. Apklausus daugiau nei 6000 Europos vartotojų nuo 18 iki 65 metų, paaiškėjo, kad šiuolaikinės technologijos yra itin svarbios jų gyvenime. Net 75 proc. respondentų teigia esantys patenkinti augančiais inovacijų ir pokyčių tempais technologijų srityje. Italijoje tokių žmonių yra net 83 proc., Didžiojoje Britanijoje ir Olandijoje – po 81 procentą.
Atliktas tyrimas atskleidžia „skaitmeninio” gyvenimo subtilybes – kaip šiuolaikiniai žmonės pramogauja, ką veikia laisvalaikiu, kaip išnaudoja technologijas mokslui ir net meilei. Virtuali ir saugi aplinka suteikia daugiau galimybių bendravimui, socialinių ryšių užmezgimui, pažinčių rato plėtimui.

Tyrimo duomenimis, dar prieš penkerius metus jokiais naujais technologiniais išradimais nepasitikėjo ir jų vengė net 15 proc. europiečių. Šis skaičius dabar sumažėjo daugiau nei perpus ir siekia 7 procentus.

Naršymui internete Europos gyventojai dabar skiria beveik tiek pat laiko kaip ir muzikos (taip pat ir radijo) klausymui – atitinkamai 11 ir 13,7 val. per savaitę. Didžiausi interneto gerbėjai yra italai, kurie jame praleidžia net 14 val. kiekvieną savaitę – tai yra viena valanda daugiau, nei jie skiria televizijos žiūrėjimui.

43 proc. respondentų teigia, jog jų gyvenimas kardinaliai pasikeistų, jei iš jų būtų atimta galimybė naudotis kompiuteriu ir kita skaitmenine technika. Šis rezultatas yra aukščiausias Didžiojoje Britanijoje, kur siekia net 54 procentus. Be to, net penktadalis britų teigia, kad be

skaitmeninių technologijų apskritai negalėtų išgyventi. Bendras Europos rodiklis – 12 procentų.

Komentuodamas tyrimo rezultatus, Markas Breilis (Mark Braily), „Intel” marketingo direktorius EMEA regionui, teigė, jog vartotojai naujas technologijas ir išradimus vis labiau suvokia kaip dalį savo gyvenimo ir itin vertina jų teikiamas galimybes ir naudą.

Pramogos skaitmeniniuose namuose

Šiuolaikinių europiečių namuose – kur kas daugiau elektronikos prietaisų nei bet kada anksčiau. Europos vidurkis – septyni prietaisai. Su kylančia namų apkrovimo problema gamintojai ima kovoti gamindami integruotus prietaisus. Pavyzdžiui, pramogoms skirtas asmeninis kompiuteris, kuriuo galima klausytis muzikos, žiūrėti filmus ir televizijos programą, naudotis internetu ir el. paštu bei tvarkyti skaitmenines nuotraukas.

Nauji išradimai daro tiesioginę įtaką europiečių pasirenkamoms pramogoms ir visam laisvalaikiui. Namų kino technologija leidžia kiekvienam turėti asmeninę ir kokybišką kino salę savo erdvėje. Augantis šių sistemų populiarumas pasireiškia tuo, kad vis daugiau žmonių leidžia laisvalaikį namuose – rečiau kine lankosi net ketvirtis europiečių.

Be to, populiarėja ir kompiuteriniai žaidimai – juos mėgsta net vyresni nei 50 metų prancūzai, kas savaitę tam skiriantys po 4 valandas. Apskritai prancūzai (net 35 proc. jų) – didžiausi kompiuterinių žaidimų mėgėjai. Jie – ir didžiausi „plepiai” interneto pokalbių kambariuose. Tam laiko skiria net 46 proc. Prancūzijos gyventojų. Ispanai pirmenybę teikia naujausiam išradimui – viešam dienoraščių publikavimui. Savo „blogus” kuria net 20 proc. jų – daugiau nei bet kurioje kitoje Europos valstybėje.

Pagalba kukliems romantikams

Naujosios technologijos keičia ir romantiškus žmonių įpročius. Net 18 proc. europiečių jos padeda užmegzti naujus santykius. Kaip didžiausius el. pašto ir SMS privalumus šioje srityje jie mini paprastumą, saugumą ir subtilumą, o taip pat mažiau skausmingai priimamą neigiamą kitos pusės atsakymą.

Kad naujosios technologijos suteikia pasitikėjimo, teigė net ketvirtadalis apklaustų švedų. Be to, net 30 proc. jaunesnių nei 30 metų respondentų Didžiojoje Britanijoje toks būdas padeda atsikratyti baimės. Tačiau su šiuo teiginiu sutinka vos 9 proc. 31-50 metų asmenų ir tik 5 proc. vyresnių nei 50 metų respondentų.

Internetiniai pasimatymai populiariausi yra Vokietijoje ir Italijoje. Šiose šalyse juos išbandė 13 proc. kompiuteriais besinaudojančių žmonių. O, pavyzdžiui, Prancūzijoje toks pasimatymų būdas yra dvigubai populiaresnis tarp vyrų (14 proc.) nei moterų.

Socialinis gyvenimas – lankstesnis ir spontaniškesnis

Nauji komunikacijos metodai pakeitė ir vidutinio europiečio socialinį gyvenimą. Didėjantis technologijų vaidmuo skatina bendravimo intensyvumą ir lankstumą bei plečia socialinius ryšius.

Net 75 proc. apklaustųjų teigė, kad technologijos leidžia jiems būti labiau spontaniškiems ir lankstesniems – pavyzdžiui, pakeisti susitikimo su draugais planus galima net paskutinę minutę.

67 proc. europiečių nurodė, kad SMS ir el. pašto dėka jie geriau žino, kas vyksta jų draugų gyvenime. Net 40 proc. naujų galimybių dėka jaučiasi ne tokie vieniši.

Tačiau išsiplėtę socialiniai ryšiai turi ir savų trūkumų – 11 proc. respondentų tai trukdo skirti daugiau laiko geriems draugams. Švedijoje šį naujųjų technologijų trūkumą minėjo net ketvirtis apklaustųjų.

Mokymasis ir žinios

Net 44 proc. europiečių naudojasi internetu darbo paieškai, beveik trečdalis – savo ir 18 proc. – vaikų švietimui. Net 68 proc. internete ieškojo informacijos, siekdami praturtinti savo žinių bagažą (pavyzdžiui, daugiau sužinoti apie planuojamą aplankyti šalį).

43 proc. europiečių internete ieško informacijos medicinos ir sveiko gyvenimo būdo klausimais. Švedijoje šiais tikslais tinklu naudojasi net 52 proc. moterų ir 40 proc. vyrų.

Be to, interneto galimybės skatina ir žmonių atsakomybę – ypač aplinkosaugos klausimais. Šiuo tikslu juo naudojasi 32 proc. europiečių.

Vartojimas kaip asmenybės apibrėžimas

Trys ketvirčiai apklaustų europiečių teigia, kad naujosios technologijos praturtina jų gyvenimą. Vienam iš penkių jos padeda atsipalaiduoti ir pamiršti kasdieniniame gyvenime patiriamą stresą. Beveik 12,5 mln. respondentų teigė, kad technologijų naudojimas padėjo jiems apibrėžti save kaip asmenybę. Be to, jie vis labiau vertina kitus žmones pagal tai, kaip šie naudoja technologijas.

Šiandien naujosios technologijos – kiekviename gyvenimo žingsnyje. SMS spontaniškiems susitikimams, el. laiškai draugams visame pasaulyje, muzika „iPod”, informacijos paieška internete ruošiantis atostogoms, televizija, bevieliai Wi-Fi tinklai, skaitmeniniai foto albumai – visa tai neatskiriama kasdienybės dalis. Dabar jau gana sunku įsivaizduoti, kaip žmonės vertėsi be jų.

Markas Breilis teigia, kad naujosios technologijos vis labiau skverbiasi į kiekvieno europiečio kasdienybę. „Intel”, reaguodama į populiarėjantį „skaitmeninį” gyvenimo būdą, siekia užtikrinti, kad ateityje technologijų teikiama vertė kils ir atitiks žmonių poreikius.

Daugiau informacijos apie „Intel” skaitmeninius namus” rasite: www.intel.com/digitalhome

Apklausą „Intel” užsakymu telefonu atliko Vartotojų analizės grupė (Consumer Analysis Group) 2005 m. gegužės – birželio mėnesiais. Tyrime dalyvavo respondentai iš Didžiosios Britanijos, Prancūzijos, Italijos, Švedijos, Ispanijos, Vokietijos ir Olandijos. Buvo apklausta 6075 žmonių.

„Intel” yra didžiausias pasaulyje lustų gamintojas, taip pat pirmauja kompiuterių, tinklų ir komunikacijos produktų gamyboje.

Intel

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Informacinės technologijos su žyma , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.