Europiečiai mokysis parduoti savo kino filmus

Pagaliau atsakyta į klausimą, kodėl europietiškas kinas neįstengia nukonkuruoti holivudiškojo. Pasirodo, europiečiai, lyginant su Holivudu, savo filmų visiškai nereklamuoja, o platinimo sistema neišsivysčiusi. Tokios išvados pateiktos Europos komisijos atliktame tyrime.

Tyrimo rezultatai visiškai nenustebino vienos žymiausių dabartinių moterų režisierių Inesos Kurklietytės. Šiandien surengtoje „Vasaros media studijos” spaudos konferencijoje režisierė tvirtina, kad filmų distribucija šiuo metu Lietuvoje yra blogiausiai organizuojama kino sritis. Lietuvoje nėra aukštosios mokyklos, kuri rengtų tokius specialistus, o pavieniai specialistai nesukuria sistemos.

Režisierė Inesa Kurklietytė kartu su Lietuvos Muzikos ir teatro akademijos Mokomąja kino ir televizijos studija jau septintus metus organizuoja tarptautinį projektą „Vasaros media studija”. Todėl šiais metais, norint atkreipti dėmesį į kino marketingo problemą, šios kino stovyklos tema tapo „Filmų marketingas: propagavimas ir distribucija”. Dešimčiai dienų, rugsėjo 5-15d., Palanga virs eksperimentine kino aikštele, kurioje konkuruos geriausi Lietuvos bei užsienio studentų filmai, bus parodyti žinomų režisierių reti darbai, atvykę dėstytojai skaitys paskaitas ir teiks asmenines konsultacijas viso renginio metu.

Šiemet kartu su „Vasaros media studija” vyks ir KODAK organizuojamos dirbtuvės „Stop By. Shoot Film”, kuriose visi galės nemokamai išmėginti filmuoti su kino juosta.

Toks renginys vyksta kartą per metus. Čia suvažiuoja studentai iš visos Europos, dėstytojus siunčia įvairios Europos kino mokyklos, o dalyvių paraiškų sulaukiama kur kas daugiau, nei yra vietų.

„Vasaros media studija” pavirs tarsi sumažintu profesionalios kino industrijos modeliu, kur kino mokyklų studentai bei profesionalai išmėgins savo jėgas prieš patekdami į tikrąją kino rinką.

Anot I. Kurklietytės, tokie renginiai padeda jauniems talentingiems žmonėms įsitvirtinti nedidelėje Europos kino industrijoje ir keisti nusistovėjusias tradicines kino dogmas.

Pirmą kartą per septynerius renginio gyvavimo metus jis vyksta tik lietuviškų fondų ir užsienio partnerių dėka.

Šiemet į „Vasaros media studiją” lėktuvais, traukiniais ir autobusais atvyksta daugiau nei 30 svečių iš užsienio – Danijos, Didžiosios Britanijos, Ispanijos, Suomijos, Vokietijos ir Prancūzijos. Daugelis apie renginį sužinojo perskaitę apie tai renginio tinklalapyje www.summermediastudio.lt ir iš pernai čia dalyvavusių draugų, artimųjų arba dėstytojų.

Visos „Vasaros media studijos” metu vyks intensyvus paskaitų kursas bei praktiniai užsiėmimai. Tačiau teorinė ir praktinės dalys bus atskirtos, kad nepasikartotų kelių metų senumo istorijos, kai buvo mėginama greičiau ir profesionaliau nufilmuoti filmą ir tam buvo aukojamas paskaitų laikas.

Paskaitas čia skaitysiantys kino profesionalai buvo atrinkti remiantis daugeliu kriterijų. Londone marketigą Karaliaus koledže dėstanti Finola Kerrigan „Vasaros media studijoje” pasakos apie Kino marketingo kokteilį, prekinio ženklo bei ryšių su visuomene reikšmę kino marketingo kontekste. Media departamente, Helsinkio Politechnikos koledže dėstanti Annakaisa Sakura skaitys paskaitą apie Filmų peržiūras (test screenings) ir afišas ir koks jų indėlis į bendrą kino marketingo koncepciją. Anglijoje, Thames Valley universitete dėstantis bei trumpametražinius filmus kuriantis Graeme Kennedy savo paskaitoje aiškins, kaip parduoti trumpametražį filmą. Distributorių organizacijos prezidentas, Sandrew Metronome and Warner Bros. vykdantysis direktorius Danijoje Loke Havn išdėstys pagrindinius kino marketingo bruožus konkururencinėje rinkoje. „Lietuvos kino” komercijos direktorė Aušra Duobienė „Vasaros media studijoje” pasakos, kaip gauti kuo daugiau pinigų, kad filmas pirmiausia atsipirktų ir duotų pelno.

„Vasaros media studijoje” visi turės savus įsipareigojimus ir privalės juos vykdyti. Sudarytose septyniose darbo grupėse bus prodiuseris, režisierius, dizaineris, ryšių su visuomene specialistas ir asistentas. Visos šios darbo grupės, išklausiusios paskaitas apie kino rinkodaroje naudojamus elementus, turės pritaikyti juos savo situacijoje – pristatyti savo filmo marketingo planą. Tik tada vieni iš septynių taps nugalėtojais.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Kultūra su žyma , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.