Savo vardą garsinančios Klaipėdos įmonės nebijo provokuoti
Firmos teigiamas įvaizdis ir nepriekaištinga reputacija yra būtini sėkmingai veiklai. Šiam tikslui pasiekti svarbiausia priemone tampa reklama.
Ne tik Lietuvoje, bet ir už jos ribų garsėjančios Klaipėdos bendrovės vartotojo ar užsakovo dėmesio siekia įvairiausiomis reklaminėmis kampanijomis.
Vardo bei produkcijos garsinimas joms padeda išlikti kovos arenoje su konkurentais bei pritraukti daugiau klientų.
Kopijavo konkurentai
Televizijos žiūrovams, žurnalų ar laikraščių skaitytojams sunku nepastebėti provokuojančios „Javinės” reklamos su šūkiu: „Valia rinktis lengvesnį”. Fone matosi lėkštėje besipuikuojantis torto gabaliukas, o indo apačioje – sukryžiuoti stalo įrankiai. Tai draudžiantysis kaukolės ženklas, kuris perspėja, kad vietoj kaloringo torto galima pasirinkti lengvą maistą.
UAB „Javinė” direktorė Vitalija Freitakaitė sakė, jog nusiskundimų dėl provokacinės reklamos iš tortų gamintojų negavusi.
Direktorės teigimu, reklama pagyvina prekybą, nes padeda supažindinti vartotojus su naujiena. Ypač ji pagelbėjo, kai prieš kelerius metus „Javinė” maisto rinkai pasiūlė naujos kartos produktus: javinukus, duoniukus, gruzdučius. „Reklama skatina žmogų išmėginti ką nors nauja. Jei pirkėjui naujas produktas patinka, jis gali pakeisti jau pabodusius”, – įsitikinusi V. Freitakaitė.
„Javinė”, kaip ir daugelis kitų rimtų firmų, reklamuojasi spaudoje, televizijoje, organizuoja produkcijos degustacijas, rengia apklausas. Firmos vardo skleidimas turi didelę įtaką. Išprusęs pirkėjas renkasi patikimo gamintojo prekę. „Tačiau žmonių pragyvenimo lygis dar nėra didelis, todėl ne kiekvienas gali rinktis prekę, nežiūrėdamas į kainą”, – pastebėjo V. Freitakaitė.
„Pagal Lietuvos mastus mūsų įmonė yra vidutinė, bet nuolat primename pirkėjams apie „Javinės” patikimumą”, – sakė direktorė.
Kai kurie įmonės gaminiai, net nepaskleidus reklamos, iš parduotuvių lentynų yra išgraibstomi akimirksniu. Ypač lietuviai pamėgo bendrovės gaminamus kūčiukus. Jie parduodami tik vieną mėnesį prieš žiemos šventes. „Šiam produktui nereikia reklamos, ne jis kalba pats už save”, – šypsojosi direktorė. Praėjusių metų Kūčių šventei jų buvo iškepta net 100 tonų.
Kol kas reklama nėra sukurta naujausiam „Javinės” gaminiui – grietinės ir svogūnų skonio traškučiams „Javisnacks”. Tačiau sūrų užkandį žmonės taip pat gerai įvertino.
V. Freitakaitė pasakojo, jog konkurentai daug sykių kopijavo ne tik jų produkciją, bet ir pakuotę. „Konkurentai savo reklamoje net buvo panaudoję mūsų pakuočių skaidres. Patentų teises ginantis įstatymas privertė konkurentus pripažinti savo kaltę ir pakeisti nukopijuotas pakuotes”, – prisiminė pašnekovė.
Reklamuoja pastatas
Išvydę Joniškės gatvėje didžiules ir spalvingas akcinės bendrovės „Klaipėdos baldai” patalpas, dažnai aikteli ne tik lietuviai, bet ir užsieniečiai. Įmonės direktoriaus Eimunto Jankausko manymu, jau pats pastatas sėkmingai juos reklamuoja. Idėja bendrovei pasirinkti geltoną ir žalią spalvas kilo šaliai atgavus nepriklausomybę. „Tais laikais vyravo niūrios pilkos spalvos. Dabar visos įmonės pasirenka dominuojančias spalvas”, – pasakojo E. Jankauskas.
Sėkminga savireklamos kampanija direktorius įvardijo bendrovės mašinas. Prieš penkerius metus jie vieni pirmųjų po Lietuvos miestus pradėjo važinėtis firmine simbolika papuoštomis mašinomis. „Judanti” reklama ne tik patraukia daugelio žmonių dėmesį, bet ir pigiau atsieina. „Už ją nereikia mokėti žemės ar kito mokesčio. Kainuoja tik pats mašinos papuošimas”, – sakė direktorius.
Uostamiestyje galima pamatyti „Klaipėdos baldų” informacinius stendus. Bendrovė taip pat reklamuojasi laikraščiuose, žurnaluose, regioninėje televizijoje.
Koncerno SBA įmonių grupei priklausančios baldų gamybos bendrovės savireklamos biudžetas nėra itin didelis. „Klaipėdos baldai” pastaraisiais metais daugiau kaip 90 procentų produkcijos eksportuoja į Vakarus. Kai bendrovė orientavosi į vidaus rinką, reklamai buvo išleidžiama daugiau pinigų. Dabar daugiau dėmesio skiriama darbo našumui, technologijoms, gaminių kokybei.
Savo vardą bendrovė platina, remdama įvairias šventes. Praėjusiais metais paramai buvo išleista per 100 tūkstančių litų.
Pinigais arba baldais įmonė nudžiugina uostamiesčio ligonines, Klaipėdos vaikų globos namus „Rytas”. „Tai nėra būdas reklamuotis. Tiesiog – abipusė pagalba. Vaikų globos namams nuo senų laikų per šventes nuvežame dovanų, o jie padeda išpuošti mūsų interjerą”, – sakė E. Jankauskas.
Vilios akcijomis
Reklama – geriausia priemonė besikuriančioms įmonėms pranešti apie save. Praėjusią savaitę veiklą pradėjusios naujos žuvų perdirbimo įmonės „Laivitės žuvis” direktorė Ligita Drungilienė mano, kad jokio verslo negali būti be reklamos.
Praėjusią savaitę įmonė pradėjo tik šaltąjį žuvų sandėliavimą. Rūkytas, šaldytas, sūdytas ir vytintas žuvis Lietuvos ir užsienio rinkai bendrovė planuoja tiekti spalio mėnesį. Produkcijos reklama dar nėra paruošta, ji pasirodys apie Naujuosius metus. Tačiau jau dabar intensyviai kuriamas firmos internetinis puslapis, ruošiamasi išleisti savo bukletus. Taip pat ateityje planuojama dalyvauti įvairiose tiek vietinėse, tiek kitų šalių žemės ūkio ir žuvininkystės parodose. Jose tikimasi užmegzti pažinčių su užsakovais.
„Save reklamuodamas turi pateikti kokybišką produkciją. Jei kokybės nebus – reklama nepadės”, – įsitikinusi L. Drungilienė. Savireklamai „Laivitės žuvis” žada skirti nemenką sumą. Jai planuojama išleisti 2-3 procentus gauto pelno.
Įmonė bendradarbiaus su konservų gamykla „Baltijos delikatesai”. Tikimasi reklamuotis kartu – dalyvauti Jūros šventėje, specializuotose parodose.
Sūdytas žuvis įmonė tieks didiesiems prekybos centrams. Čia rengs degustacijas, pirkėjus bandys pritraukti įvairiomis akcijomis, nuolaidomis.
Garsina kitus
„Esame reklamos agentūra, taigi reklamines kampanijas ruošiame kitoms įmonėms. Bet nesame kaip batsiuvys be batų ir neužmirštame savo prekinį ženklą populiarinti visoje Lietuvoje”, – sakė Klaipėdos dizaino centro projektų vadovas Kristupas Šliogeris.
Keturiolikos metų patirtį turinčiai reklamos agentūrai išlikti savo srities lydere padeda ne tik profesionalūs darbai, bet ir savireklamos akcijos. „Esame kūrybinė agentūra, todėl ir mūsų reklamos priemonės turi būti originalios. Didžiausias atpažįstamumo rodiklis – tai spalvinis kodas. Klaipėdos dizaino centro spalvos – geltona ir juoda – kontrastingos ir reklamiškos”, – reklamos subtilybes aiškino K. Šliogeris.
Projektų vadovo įsitikinimu, sėkminga reklama priklauso ne nuo pinigų kiekio, o nuo gerų kūrybinių sprendimų. Svarbiausia, kad ji nebūtų standartinė. „Savireklamai naudojame drąsius dizaino sprendimus, renkamės netradicines reklamos formas”, – vardijo projektų vadovas.
Klaipėdos dizaino centras kūrė ir dienraščio „Klaipėda” jubiliejinę 60 metų reklaminę kampaniją. Buvo priimta kūrybinė mintis, kad tai „Dienraštis iš kartos į kartą”, ir pasirinktos vaizdinių grupės – „Skaitė mano seneliai, skaitė tėvai, skaitau aš ir skaitys mano vaikai”.
Informacija – tik užsakovams
2001 metais sukurta bendrovė „Klaipėdos margarinas” – priešingai reklamai dėmesio neskiria. Įmonė orientuojasi į stambius užsakovus, o ne paprastus vartotojus, todėl tiesioginės reklamos neprireikia. „Mūsų tikslas yra – verslas su verslu, o ne verslas į galutinį pirkėją”, – aiškino „Klaipėdos margarino” svarbių klientų vadovė Dovilė Vilkienė.
Pramoninį, stalo, košerinį margariną gaminanti įmonė daugiausiai produkcijos išveža į Latviją ir Estiją.
Užsakovams bendrovė leidžia bukletus apie produkciją, pamalonina verslo dovanėlėmis, organizuoja susibūrimus.