Medikai – reklamos bendrininkai

Medikų organizacijos vis akivaizdžiau įsivelia į abejotinas reklamos kampanijas.

Labiausiai stebina tai, kad kai kuriuos gaminius reklamuoja mūsų šalyje neegzistuojančios medikų organizacijos. Vienos žinomos firmos dantų pastą naudoti pataria ir Lietuvos stomatologų sąjunga. Nors šios organizacijos pavadinimas skamba solidžiai ir įtikinamai, tačiau iš tiesų tokios sąjungos mūsų valstybėje apskritai nėra.

Nuo gumos iki pastos

Pastaruoju metu vis labiau trikdo per televiziją ar tiesiog parduotuvėje akis badanti reklama, jog vieną ar kitą prekę įsigyti rekomenduoja medikai. Vienos rūšies pieno gėrimą kaip itin vertingą, stiprinantį imunitetą ir saugantį nuo bakterijų rekomenduoja Lietuvos alergologų ir klinikinių imunologų draugija.

Skalbimo miltelius ir šampūną – Lietuvos dermatologų draugija.

Yra mūsų šalyje ir vienintelės sauskelnės, kurias rekomenduoja Lietuvos slaugos specialistų organizacija. Stomatologai taip pat turi savo favoritus, pradedant kramtomąja guma ir baigiant dantų pasta. Dar keisčiau darosi tuomet, kai lentynose pamatai prekių, kurias aprobuoja ir rekomenduoja mūsų šalyje neegzistuojanti medikų organizacija.

Sąjungos nebėra

Vakar parduotuvių lentynose buvo galima rinktis net keleto rūšių vienos firmos dantų pastą, kurią aprobavo Lietuvos stomatologų sąjunga.

Klaipėdos stomatologijos poliklinikos vedėja Gražina Macnorienė „Klaipėdą” patikino, kad tokios sąjungos mūsų šalyje tikrai nėra. Jau antrus metus veikia Lietuvos odontologų rūmai, kurie suvienijo visus dantų gydytojus ir jų organizacijas.

Medikė nustebo, kad reklamai naudojamas jau nebeegzistuojančios stomatologų organizacijos pavadinimas. Ji negalėjo pasakyti, ar tuo kažkas piktnaudžiauja, ar parduotuvėse pirkėjus klaidina pasenusi užsigulėjusių prekių reklama.

Gauna skundų

Kad tai ne vienintelis atvejis, kai reklamuoja neegzistuojančios medikų organizacijos, suprasti leido ir Konkurencijos tarybos atstovė spaudai Palmira Kvietkauskienė. Ji sakė kol kas nenorinti įvardinti šių organizacijų ir prekių pavadinimų, kadangi tarybos specialistai dar neatliko tyrimo ir šių faktų nepatvirtino.

Paklausta, ar reklama, kurioje vieną ar kitą gaminį įsigyti skatina medikai, yra teisėta, P.Kvietkauskienė „Klaipėdai” sakė: „Nesvarbu, kas ir ką reklamuoja, svarbu, kad reklama neklaidintų visuomenės”.

Tiria ne Lietuvoje

Klaipėdos apskrities ligoninės dermatologė Aldona Kajutytė tikino, kad tie gaminiai, kuriuos reklamose rekomenduoja Lietuvos dermatologų draugija, nėra pigus reklaminis triukas.

Kaskart, prieš pradedant propaguoti prekę, išanalizuojama visa pateikta jos charakteristika ir klinikinių tyrimų medžiaga.

A.Kajutytė sakė, kad šie tyrimai atliekami ne Lietuvoje. Mūsų specialistai gauna jau kitose šalyse atliktų tyrimų išvadas, su kuriomis supažindinami visi draugijos nariai. Kas priima galutinį sprendimą dėl reklamos ir kokia iš to nauda draugijai, klaipėdietė teigė nežinanti.

Stomatologė G.Macnorienė teigė, kad bet ko nereklamuoja ir Odontologų rūmai. Prie Rūmų yra įsteigta aprobavimo komisija, kuri laikosi griežtos gaminių aprobavimo tvarkos. Tik gavusi teigiamus įvertinimo rezultatus, komisija sudaro su gaminio platintoju terminuotą sutartį. Joje Rūmai leidžia naudoti ant aprobuotų produktų įpakavimo savo logotipą kartu su tekstu: „Aprobuota Lietuvos Respublikos odontologų rūmuose”. Šį tekstą kartu su Rūmų logotipu pateikėjui leidžiama naudoti reklamoje.

G.Macnorienė taip pat tvirtino, kad čia galioja ir finansiniai susitarimai, tačiau nežinojo kokie.

Tai akivaizdžiai matėsi vakar atsidarius Odontologų rūmų interneto tinklalapį. Savaitgalį Druskininkuose vyksiančios jų konferencijos pagrindinis rėmėjas – viena dantų pastos firma.

Vadino klaida

Vieną pieno gėrimą reklamuojančios Lietuvos alergologų ir klinikinių imunologų draugijos narys klaipėdietis dr. Marius Zolubas šią reklamą vadina skaudžia klaida. Jo nuomone, kažkas valdžioje iki galo neapgalvojo šio žingsnio.

„Propaguoti ar nepropaguoti vieną ar kitą gaminį – ne draugijos reikalas. Tokios reklamos neturėtų būti iš esmės. Draugija gali kalbėti apie grupę, klasę produktų, bet neišskirti vieno iš jų. Juk šis reklamuojamas gėrimas tėra tiesiog bakterijomis praturtintas pieno produktas, kokių parduotuvėse yra pilna. Kodėl išskiriamas būtent tas, o ne kitas, jei jų visų savybės tokios pat?”- retoriškai klausė M.Zolubas.

Gauna pinigų

Vienintelė atvirai pasakiusi, kodėl medikų organizacijos tampa reklamos bendrininkėmis, buvo Lietuvos slaugos specialistų organizacijos prezidentė Aldona Čiočienė.

Jau keletą metų rekomenduodama naudoti tas, o ne kitas sauskelnes, Slaugos specialistų organizacija iš to turi naudos. A.Čiočienė atsisakė įvardinti sumą, kurią organizacija gauna kasmet. Vadovė teigė, jog ji nėra didelė, bet organizacijai labai reikalinga.

A.Čiočienė teigė nematanti jokių moralinių nepatogumų dėl reklamos, nes yra įsitikinusi, kad reklamuojamas gaminys – tikrai geros kokybės. Jos nuomone, medikai taip pat gali padėti žmonėms iš gausybės prekių išsirinkti kokybiškiausią.

Patarėjas nesmerkė

Sveikatos apsaugos ministro patarėjas Arvydas Ramelis „Klaipėdai” teigė nematąs nieko blogo, kai medikų organizacijos reklamuoja vieną ar kitą gaminį. Svarbu, kad jam nebūtų priskiriamos gydomosios savybės.

Pasak patarėjo, jei medikų draugijos reklamuoja prekes, tikriausiai turi tam pagrindo. Taip jos prisiima atsakomybę už šios prekės kokybę.

Jolanta Juškevičienė

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Žiniasklaida su žyma , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.