Unikalus „Michelin” saugaus eismo projektas – jau Lietuvoje

Vilniuje, rugsėjo 7 – 8 dienomis, Prancūzijos padangų gamintojas „Michelin” vykdys prevencinę saugaus eismo akciją – „Užpildyk padangas oru”. Ši akcija – tai informacinė kampanija apie rizikas, kurios kyla esant netinkamam oro slėgiui padangose. Kampanijos metu vairuotojai prie pramogų ir prekybos centro „Akropolis” bus kviečiami nemokamai pasitikrinti bei sureguliuoti savo automobilio padangų slėgį.
Vienas didžiausių „Michelin” grupės iššūkių – sauga keliuose. 2004 metais kompanija pasirašydama Europos kelių saugumo chartiją įsipareigojo įgyvendinti akciją „Užpildyk padangas oru” visose Europos Sąjungos valstybėse. Nuo 2003 m. aktyviai dalyvaudama ir pasaulinėje organizacijoje „Global Road Safety Partnership”, „Michelin” siekia atkreipti vairuotojų dėmesį į techninę padangų būklę.

„Praėjusiais metais „Michelin” technikos specialistai ir ekspertai kvietė vairuotojus pasitikrinti automobilių padangų slėgį net 18 šalių. Šiemet rugsėjo mėnesį šią akciją vykdome Baltijos šalyse. Rugsėjo 7 – 8 dienomis Lietuvos vairuotojus nemokamai konsultuos ir slėgį padangose tikrins ekspertai iš Prancūzijos, Lenkijos bei Lietuvos”, – sako p. Kaspar Sepp, „Michelin” pardavimų vadovas Baltijos šalyse.

2004 metais peržengus ir Europos Sąjungos ribas, analogiška kampanija buvo vykdoma Vokietijoje, Austrijoje, Belgijoje, Kroatijoje, Danijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Olandijoje, Vengrijoje, Italijoje, Čekijoje, Rumunijoje, Jungtinėje Karalystėje, Slovakijoje, Slovėnijoje, Švedijoje, Šveicarijoje ir Turkijoje.

Praėjusiais metais net 70 proc. Prancūzijoje patikrintų automobilių važiavo su nepakankamai pripūstomis padangomis. 43 proc. automobilių padangų slėgis buvo įvertintas kaip kritinis ir pavojingas važiuoti. 57 proc. vairuotojų nepakankamai pripūstomis padangomis važiavo greitkeliu, kur greitis didesnis nei 90 – 100 km/h.

Rudenį, atėjus mokslo metams, kuomet miesto ir užmiesčio keliuose didžiausias mašinų ir pėsčiųjų srautas, vairuotojai turėtų daugiau dėmesio skirti automobilio padangų techninei būklei.

„Norint saugiai ir ilgai važinėti, reikia nuolat tikrinti slėgį padangose. Saugaus eismo specialistai rekomenduoja slėgį padangose tikrinti vieną kartą per mėnesį. Deja, daugelis vairuotojų padangas prisipučia, kai šios akivaizdžiai subliūkšta”, – pabrėžė p. Algis Čiblys „Michelin” atstovas Lietuvoje.

Vairuotojai prieš leidžiantis į tolimesnes keliones greitkeliuose, kuomet važiuojama didesniu greičiu, turėtų nepamiršti tinkamai paruošti automobilį. Slėgį padangose geriausia tikrinti joms atvėsus, praėjus kelioms valandoms po intensyvaus važiavimo.

Tinkamo oro slėgio padangose nepaisymas, gali sukelti gana nemalonių pasekmių. Padanga sumažėjusiu slėgiu neužtikrina optimalaus sukibimo su kelio danga, ypač posūkių metu. Automobilis tampa nestabilus. Taip pat padidėja stabdymo kelias, padangos sprogimo rizika, mažėja jos eksploatavimo laikas, padidėja degalų sąnaudos, sumažėja rentabilumas kilometrais (20 proc. mažiau pripūstos padangos = 20 proc. mažiau nuvažiuotų kilometrų). Minkštų padangų išorinių kraštų protektorius dėvisi greičiau. Išryškėja įstrižas ar vietinis protektoriaus nusidėvėjimas.

Specialistai įspėja, kad perdaug pripūstos padangos taip pat mažina padangos eksploatavimo laiką bei neužtikrina saugaus važiavimo.

„Važiuojant 100km/h greičiu drėgna kelio danga stipriau nei rekomenduojama pripūstomis padangomis, stabdymo kelias pailgėja 10 m”. – primena p. Vigilijus Sadauskas, LR Susisiekimo Ministerijos Saugaus eismo departamento vadovas.

Vairuotojai turėtu atkreipti dėmesį jei padangos protektoriaus vidurinė dalis dėvisi greičiau. Per stipriai pripūstos padangos turi didesnę sprogimo galimybę, ypač smūgio metu. Net ir patyręs vairuotojas sunkiai gali suvaldyti automobilį sprogus padangai, kai važiuojama didesniu greičiu.

Pasak V. Sadausko Lietuvoje nebuvo atliekami padangų slėgio matavimo tyrimai.

„Informacija apie Lietuvos vairuotojų padangų techninę būklę bus įdomi ir naudinga”, – sako V. Sadaukas.

Kompanija „Michelin”, siekdama kuo didesnių padangos eksploatavimo saugos rodiklių, įgyvendino PAX System – naująjį padangų standartą. Ši sistema leidžia užtikrinti didesnius ne tik važiavimo saugos, bet ir aplinkos apsaugos rodiklius. Tokios padangos nenusineria nuo disko net esant 0 bar slėgiui.

Po 15 metų – važiuosime padangomis be oro

Dar viena iš radikalių inovacijų – tai beorės padangos „Michelin Airless”. Tikimasi, kad ši naujovė rinkoje įsitvirtins po 15 metų. „Michelin Airless” – padangos, kurios nereikia pripūsti, tai reiškia ji negali sprogti ir nereikalauja jokios kitos priežiūros. Tokia radialinės struktūros padanga yra pagaminta iš aukštos technologijos medžiagų, ant kurios priklijuota guminė važiavimo juosta. Pravažiavus tam tikrą kilometrų skaičių ir susidėvėjus guminei juostai, tereikėtų ją pakeisti, o visa radialinė struktūrą tarnautų visą automobilio eksploatacijos laikotarpį.

„Michelin” sprendimai sunkiasvoriams automobiliams

Sunkiasvorių automobilių padangų srityje naudojant „Michelin Durable Grip” technologiją, buvo žengtas dar vienas žingsnis gerinat autotraukinių saugumą keliuose. Naudojant „Michelin Durable Grip” technologiją užtikrinamas didesnis sukibimas su kelio danga net ir sumažėjus slėgiui padangose.

„Michelin XeoBib” tai žemės ūkio technikos transporto priemonėms skirtos padangos, kurios garantuoja saugų eksploatavimą esant 1 Bar ar mažesniam slėgiui.

„Siekiant sumažinti avarijų ir nelaimingų atsitikimų skaičių visos Europos keliuose, „Michelin” kviečia vairuotojus daugiau dėmesio skirti padangų priežiūrai. Paprastas įprotis – tikrinti slėgį padangose gali padėti išvengti skaudžių pasekmių.” – sako A. Čiblys.

„Michelin”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , , , , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.