Kauno meras siūlo nuo akcizų atleisti dyzeliną, kuris naudojamas vežant keleivius autobusais vietinio susisiekimo maršrutais

Kauno miesto meras Arvydas Garbaravičius kreipėsi į Lietuvos savivaldybių asociacijos prezidentą Ričardą Malinauską, siūlydamas Seime inicijuoti Lietuvos Respublikos akcizų įstatymo pataisas, kurios numatytų galimybę iš dalies, Vyriausybės nustatyta tvarka, nuo akcizų atleisti dyzeliną, kuris naudojamas vežant keleivius autobusais vietinio susisiekimo maršrutais.
Kauno miesto savivaldybė, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymu patvirtinta keleivinio kelių transporto nuostolių, susidariusių dėl būtinų keleivinio kelių transporto paslaugų teikimo visuomenei, kompensavimo tvarka, yra sudariusi sutartis su vežėjais, vežančiais keleivius autobusais ir troleibusais Kaune.

Šiose sutartyse yra apibrėžta vežėjų nuostolių kompensavimo tvarka. Lėšos nuostoliams kompensuoti numatytos ir Kauno miesto savivaldybės biudžete. Kauno miesto savivaldybė šiais metais numato 15 mln. Lt. viešojo transporto subsidijavimui

„Tačiau nuolatinis dyzelino kainos augimas ir ypač spartus šios rūšies kuro kainų šuolis pastarosiomis dienomis (paminėtina, kad nuo šių metų liepos mėn. vieno litro dyzelino kaina padidėjo apie 0,40 Lt) labai didina keleivių vežimo sąnaudas, tuo pačiu didėja vežėjų nuostoliai bei lėšų, reikalingų šiems nuostoliams padengti, poreikis iš savivaldybės biudžeto”, sako Kauno miesto meras Arvydas Garbaravičius.

Mero teigimu, keleivių vežimo tarifo didinimas (Kaune tarifai paskutinį kartą buvo padidinti 2004 m. lapkričio mėn.) nepageidautinas tiek socialiniu, tiek ekonominiu aspektu.

„Pakėlus tarifą, daugiausia nukenčia labiausiai socialiai neapsaugotos asmenų grupės, kita vertus, padidinus tarifą, išauga ir vežėjų išlaidų (negautų pajamų) kompensavimo poreikis. Per metus UAB „Kauno autobusai” sumoka 3,5 mln. Lt. akcizo. Tai sudaro 0,33 Lt. vieno autobuso vienkartinio bilieto kainos, arba 0,14 Lt. bendro vienkartinio autobuso ir troleibuso bilieto kainos”, sako Transporto skyriaus vedėjas Paulius Keras.

P. Kero teigimu, panašios viešojo transporto problemos aktualios ir daugeliui Europos Sąjungos šalių. Kai kuriose iš jų, siekiant didinti viešojo transporto patrauklumą, gerinti šios paslaugos kokybę, mažinti keleivių vežėjų sąnaudas, tuo pačiu išlaikant ne pernelyg aukštus važiavimo tarifus, vežėjams grąžinama dalis sunaudoto kuro akcizo.

Tikimasi, kad įstatymo pataisos leistų pagerinti vežėjų finansinę būklę, sumažintų lėšų, reikalingų nuostoliams, susidariusiems dėl būtinų keleivinio kelių transporto paslaugų teikimo visuomenei, kompensuoti poreikį iš savivaldybių biudžetų.

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.