Pažyma dėl krovininių automobilių bakuose įvežamų degalų

Pastaruoju metu žiniasklaidos priemonėse vežėjai jau keletą kartų buvo nepagrįstai apkaltinti nelegalia prekyba degalais, kurie įvežami iš Rusijos ir Baltarusijos sunkvežimių bakuose. Todėl, neva mažėja lietuviško dyzelino pardavimai šalyje, o Lietuvos Vyriausybė raginama apriboti įvežamų degalų kiekį standartiniuose transporto priemonių bakuose iki 200 litrų.
Asociacija „Linava” pabrėžia, jog siekia ir sieks skaidraus bei legalaus verslo lygiomis konkurencinėmis sąlygomis, o jos narių pagrindinė veikla yra krovinių ir keleivių vežimas, o ne prekyba degalais. Pastaruoju metu vežėjams trūksta kelionės leidimų krovinių vežimui į Rusiją. Šie leidimai reikalingi taip pat ir tuštiems sunkvežimiams. Leidimų išdavimo vežėjams tvarka yra griežtai reglamentuota, todėl teiginiai, jog tušti sunkvežimiai vyksta į Rusiją atsivežti degalų yra nepagrįsti. Vežti degalus iš Baltarusijos neapsimoka vien dėl šioje valstybėje sunkvežimiams taikomų didelių kelių ir kitų mokesčių.
Asociacijos „Linava” surinkti duomenys rodo, kad teiginiai dėl parduodamo dyzelino apimčių mažėjimo Lietuvoje yra nepagrįsti. Tai patvirtina ir preliminarūs Ūkio ministerijos duomenys: šiemet per I pusmetį dyzelino sunaudota 372 tūkst. tonų (pernai tuo pačiu metu – 310 tūkst. t). Ypač daug dyzelino suvartota pernai – 755 tūkst. tonų (2003 m. – 670 tūkst. t). Duomenys rodo, kad šiemet dyzelino suvartojimas Lietuvoje padidėjo beveik 20 proc.
Tai patvirtina ir „Mažeikių naftos” pusmečio skelbiami rodikliai. „Mažeikių naftos” dyzelino ir kitų naftos produktų pardavimai Lietuvoje per pirmąjį 2005 m. pusmetį siekė 785 tūkst. tonų (pernai per tą patį laikotarpį Lietuvoje buvo parduota 672 tūkst. t).
Tokią pat tendenciją patvirtina ir asociacijos įmonių lietuviško kuro suvartojimo duomenys – lietuviškų degalų pirkimas tarp asociacijos įmonių 2005 m., lyginant su 2004 m., padidėjo beveik 3 kartus.
Be to, degalų, įvežamų į Europos Bendrijos muitų teritoriją standartiniuose transporto priemonių bakuose, atleidimą nuo importo muitų nustato Europos Tarybos Reglamentas (EEB) Nr. 918/83. Reglamente nustatyta neapmokestinamų degalų naudojimo tvarka, draudžianti įvežtus degalus išpilti iš juos įvežusios transporto priemonės bako ir naudoti kituose automobiliuose, o taip pat numatytos galimybės riboti degalų įvežimą į pasienio regionus. Vadovaujantis reglamento nuostatomis, kontroliuojančios tarnybos privalo užtikrinti, kad be muitų įvežtais degalais nebūtų neteisėtai prekiaujama.
Asociacija „Linava” pastebi, jogĮvežamų degalų kiekio apribojimas gali turėti neigiamų padarinių ne tik Lietuvos vežėjams, bet ir šalies ekonomikai. Degalų įvežimas transporto priemonių, vykdančių tarptautinius keleivių ir krovinių vežimus, bakuose yra reglamentuojamas Lietuvos dvišalėse sutartyse, pasirašytose su kitomis valstybėmis ne ES šalimis-narėmis. Tokias sutartis Lietuva pasirašė su Rusija ir Baltarusija, taip pat su Ukraina, Moldova, Gruzija, Rumunija, Bulgarija, Kazachstanu, Uzbekistanu ir kitomis. Sutartyse yra nustatyta, jog nuo importo muitų, akcizų ir kitų mokesčių atleidžiami degalai, esantys standartiniuose, gamyklos gamintojos įmontuotuose transporto priemonių bakuose, tiesiogiai sujungtuose su automobilio variklio maitinimo sistema.
Įvedus apribojimus, būtų pažeistos šios sutartys, nes minėtų šalių vežėjams taip pat būtų taikomi degalų įvežimo apribojimai. Šių valstybių kompetentingos institucijos nedelsdamos imtųsi atsakomųjų veiksmų Lietuvos vežėjų atžvilgiu, svarbiausias iš kurių – ženklus leidimų tarptautiniams vežimams kvotų sumažinimas. Jau dabar šioje srityje yra susiklosčiusi sudėtinga mūsų vežėjams situacija, todėl bet koks sutarčių pažeidimas sukeltų neprognozuojamų padarinių. Šiuo metu Lietuvoje dyzelinas kainuoja brangiau nei Estijoje ar Latvijoje, todėl mūsų vežėjai tampa mažiau konkurencingi kaimyninių valstybių transporto įmonių atžvilgiu.
Asociacija „Linava” remia siekimą kontroliuoti nelegalią degalų prekybą pasieniuose, tačiau kategoriškai nepritaria degalų, esančių standartiniuose bakuose, įvežimo apribojimo įvedimui transporto priemonėms, vykdančioms tarptautinius keleivių ir krovinių vežimus. Įvedus tokius apribojimus nebus laukiamo ekonominio efekto, nes mūsų vežėjai, turėdami galimybę susigrąžinti PVM už pirktus degalus, įsigis juos kaimyninių ES valstybių degalinėse, kur dyzelino kaina mažesnė.

Asociacija „Linava”

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Transportas su žyma , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.