Turistai atsipirko išgąsčiu

Keturi vyrai gali girtis gimę po laiminga žvaigžde. Vakar apie 13 valandą 10 minučių Utenos rajone, Alių kaimo pievoje šalia aerodromo, vos pakilęs nukrito sportinis vienmotoris Lenkijos gamybos lėktuvas „PZL 104 Wilga-35 A”.

Pilotas ir trys jo skraidinti oro turistai smarkiau nenukentėjo, o į žemę atsitrenkęs bei apvirtęs orlaivis – jau nepataisomas.

Aviatoriai liko be sparnų

Šis 1978 metais pagamintas orlaivis buvo vienintelė Utenos aeroklubo skraidymo priemonė.

Aviatoriai jau aštuoneri metai juo rengdavo pramoginius apžvalgos skrydžius, į dangų pakeldavo ir sklandytuvus.

Kai kurie vietos aviatoriai, išgirdę apie nelaimę, ją palygino su žemės drebėjimu, po kurio nebežinai, ko griebtis.

Netikėtai užsiožiavo variklis

Nelaimės išvakarėse nepriekaištingai veikęs lėktuvas ne kartą kilo į padangę, tempdamas sklandytuvus. Jo būklė buvo patikrinta ir antradienio rytą. Jokių įtarimų, kad kas nors gali staiga sugesti, aviatoriams nekilo.

Antradienio vidurdienį užsakomajam skrydžiui su trimis pramogautojais šiuo lėktuvu kilo aeroklubo pirmininkas 48 metų Albertas Guobužas. Jis 2000 metais gavo piloto mėgėjo licenciją, yra skraidęs maždaug 300 valandų.

„Nuo kilimo tako aš atsiplėšiau apie 30 metrų, nuskridau nuo aerodromo apie 300 metrų, kai staiga ėmė strigti variklis”, – vakar pasakojo nelaimę patyręs pilotas.

A.Guobužas dar suspėjo pasukti krintantį lėktuvą į šalį nuo sodybos ir nusklęsti į tuščią pievą.

Vos „Wilga” pasiekė žemę, nuo smūgio lūžo važiuoklė, orlaivis apsivertė ir subyrėjo į šipulius.

Tokį lėktuvo gedimą vakar aptarinėję aviatoriai vadino jį pačiu šlykščiausiu.

Kylant užgesęs vienintelis „Wilga” variklis yra pavojingiausia, kas tikt gali nutikti tokio skrydžio metu. Tokiu atveju saugiai nuleisti ant žemės šio tipo sportinį lėktuvą faktiškai nebeįmanoma.

Tokio modelio ir prieš 20-30 metų pagaminti lėktuvai yra labiausiai paplitę tarp Lietuvos aviatorių mėgėjų.

Išvengė sunkesnių traumų

Geriausia avarinio nusileidimo galimybe pasinaudojęs A.Guobužas antradienį medikams skundėsi tik smarkiai sumušta koja.

Šoko ištikti lėktuvo keleiviai irgi patyrė palyginti nesunkias traumas – sumušimus ir nubrozdinimus. Tik vienam vilniečiui buvo įtarta rimtesnė sausgyslių trauma, todėl medikai svarstė, ar nereikės jo operuoti.

Katastrofa – ne pirma

Ne vienas „Wilga 35” tipo lėktuvas katastrofų yra patyręs ir anksčiau.

Toks lėktuvas neaiškiomis aplinkybėmis sudužo 2003 metų kovo pabaigoje Baltarusijos Gardino rajone, miškingose pelkėse.

Žuvo keturi žmonės. Tarp jų – ir lėktuvą pilotavęs profesionalus lakūnas Tadas Valkauskas.

2001 metų rugsėjį Trakų rajone nukrito Šiaulių aeroklubui priklausantis „Wilga 35A”. Žuvo du lakūnai mėgėjai – Vidimantas Punis ir Genadijus Kapcovas. Nustatyta, kad katastrofa įvyko dėl pilotavimo klaidos.

2001 metų liepos 23 dieną Panevėžio pakraštyje kildamas nukrito ir sudužo Stetiškių aeroklubo lėktuvas „Wilga 35A”.

Netikėtai užgesus varikliui, iš kelių dešimčių metrų aukščio kritusio lėktuvo pilotas ir keleivis buvo sužeisti.
Tautvydas Kontrimavičius

Šis įrašas buvo paskelbtas kategorijoje Justicija su žyma , , , , , , , , .

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.